شناسهٔ خبر: 55553394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرایی شدن قانون جهش تولید نیازمند اهتمام ویژه مدیران

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای درخصوص اجرایی شدن قانون جهش تولید داشته باشند.

صاحب‌خبر -

 قناعت در قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولید دانش بنیان و اشتغال کارآفرین خراسان جنوبی گفت: با نگاه مثبت و رو به جلو و با بحث‌های تخصصی و فنی مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

او گفت: حل مشکلات افراد کارآفرین و نخبه و  از وظایف مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و می‌طلبد با نگاه مساعد و مثبت، دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید براینکه انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان و موضوع تولید و اشتغال داشته باشند، اظهار کرد: مدیران باید نگاه مثبت و توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان را به کارشناسان زیرمجموعه نیز منتقل نمایند.

قناعت با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی سعه صدر خود را در خصوص پیگیری مسائل شرکت‌های دانش بنیان بالا ببرند، اضافه کرد: خانه‌های خلاقیت و نوآوری باید در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود.

او ادامه داد: در راستای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها در تأسیس خانه‌های خلاقیت و نوآوری از موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی باید اقدامات مختلف خود را ذیل قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولید دانش بنیان و اشتغال کارآفرین به صورت متمرکز انجام دهند، گفت: هر دستگاه اجرایی یک کارشناسان و یا یک واحد را به عنوان متولی امورات شرکت‌های دانش بنیان و افراد کارآفرین تعیین کند تا این افراد در پیگیری مسائل خود دچار مشکل نشوند.

قناعت گفت: احداث سوله رشد دانشگاه بیرجند جهت استقرار شرکت‌های دنش بنیان از محل یک درصد اعتبارات تملک و دارایی استان با مساعدت سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار خواهد شد.

او با تأکید بر الزام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در صدور مجوز‌ها و دریافت تسهیلات، اضافه کرد: نباید بگذاریم افراد کارآفرین و نخبه دلسرد شوند چرا که این افراد از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی استان هستند.

به گفته  استاندار خراسان جنوبی؛ باید نگاه ویژه و تخصصی به شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم تا فرصت‌های مختلف توسعه و پیشرفت استان را از دست ندهیم.

او از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست که در صدور مجوز‌ها به شرکت‌های دانش بنیان انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا این ظرفیت‌های علمی را از دست ندهیم.

 در این قرارگاه هفت نفر از متولیان شرکت‌های دانش بنیان مسائل و مشکلات مختلف خود را مطرح کردند که با دستور استاندار، مقرر شد مسائل این شرکت‌ها به صورت جداگانه با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور دستگاه‌های متولی در جلسه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و راهکار‌های لازم ارائه شود.

نظر شما