شناسهٔ خبر: 55553320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها انعطاف‌پذیر باشند

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان در صدور مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این ظرفیت‌های علمی بهره کافی را ببریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال کارآفرین خراسان جنوبی اظهار داشت: باید نگاه ویژه و تخصصی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم تا فرصت‌های مختلف توسعه و پیشرفت استان را از دست ندهیم.

وی بر الزام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در صدور مجوزها و دریافت تسهیلات تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم افراد کارآفرین و نخبه دلسرد شوند چرا که این افراد از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی استان هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای درخصوص اجرایی شدن قانون جهش تولید داشته باشند و در این راستا با نگاه مثبت و رو به جلو و با بحث‌های تخصصی و فنی مسائل و مشکلات را  پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: حل مشکلات افراد کارآفرین و نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان از وظایف مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده و نیاز است با نگاه مساعد و مثبت موضوعات دنبال شود.

قناعت گفت: نگاه مثبت درخصوص توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط مدیران به کارشناسان زیرمجموعه نیز منتقل شود.

وی با بیان اینکه باید خانه‌های خلاقیت و نوآوری در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سعه‌ صدر خود را درخصوص پیگیری مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی بر پرهیز از موازی‌کاری در تاسیس خانه‌های خلاقیت و نوآوری برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید اقدامات مختلف خود را ذیل قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش‌بنیان و اشتغال کارآفرین به صورت متمرکز انجام دهند.

وی گفت: همچنین هر دستگاه اجرایی باید یک کارشناس یا یک واحد را به عنوان متولی امور شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد کارآفرین تعیین کند تا این افراد در پیگیری مسائل خود دچار مشکل نشوند.

قناعت افزود: احداث سوله رشد دانشگاه بیرجند برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان از محل یک درصد اعتبارات تملک دارایی استان با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین اعتبار خواهد شد.

در این نشست هفت نفر از متولیان شرکت‌های دانش‌بنیان مسائل و مشکلات مختلف خود را مطرح کردند که با دستور استاندار خراسان جنوبی مقرر شد مسائل این شرکت‌ها به صورت جداگانه با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و با حضور دستگاه‌های متولی در جلسه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم ارائه شود.

 انتهای پیام/4905
 

نظر شما