شناسهٔ خبر: 55553174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تداوم تنش میان تل‌آویو و مسکو؛

تعطیلی آژانس یهود در روسیه قطعی شد

همزمان با تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و مسکو، یک مقام ارشد آژانس یهود خبر داد که این سازمان توقف فعالیت‌های خود در خاک روسیه را اعلام خواهد کرد و کار خود را به صورت اینترنتی ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام ارشد آژانس یهود به روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» خبر داد که آژانس یهود تصمیم خود مبنی بر توقف فعالیت‌هایش در خاک روسیه را اعلام خواهد کرد.

بنابر گزارش عصر امروز (چهارشنبه) پایگاه «عرب۴۸» به نقل از جروزالم پست، فعالیت آژانس یهود پس از تعطیلی از طریق تلفن‌همراه و اینترنت انجام خواهد شد.

طبق گزارش این رسانه، صبح امروز، نشستی در ساختمان مرکزی آژانس یهود در قدس اشغالی برگزار شده و در این جلسه انتقال فعالیت‌های این سازمان به اراضی اشغالی مطرح شده است که این بدان معناست فعالیت این آژانس به منظور تشویق یهودیان روسیه برای مهاجرت به اراضی اشغالی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که این تصمیم پس از گفت‌و‌گوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی درباره آژانس یهود اتخاذ شده است.

یکی از مقامات ارشد آژانس یهود به جروزالم پست در این خصوص گفت: «آژانس یهود در زمینه هر آنچه به مهاجرت اسرائیل مربوط می‌شود، از طریق اینترنت یا تلفن‌همراه فعالیت خواهد کرد. مشکل این است که راهی برای تشویق به مهاجرت به اسرائیل در کار نخواهد بود.»

چندی پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. در پی اعلام این امر، یک هیأت صهیونیستی پنجم مرداد ماه (۲۷ ژوئیه) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا به دستور «یائیر لاپید» نخست وزیر این رژیم و با هماهنگی مسئولان روسی، این هیأت عازم مسکو شد تا نشست‌هایی را با مقامات روسیه در خصوص بحران بر سر فعالیت آژانس یهود برگزار کند.

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما