شناسهٔ خبر: 55551870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وداع با حافظه زنده تحولات تاریخی قرن سپری شده

«سایه» سیاست

هوشنگ امیر ابتهاج ، حافظه زنده ی قرن گذشته  محسوب می شد. او شاهد رویدادهای بزرگ و کوچک بود . چه امیدها داشت ، چه کامیابی ها که چشید و مشاهده کرد و چه ناکامی ها که درگیر و نظاره گرش شد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی: امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه؛ شاعر و پژوهشگر توانمند و سترگ ایرانی است؛ از آن دست از عاشقان ایران زمین که برای شناخت درون آن، باید بر شانه های غولی چون سایه قرار گرفت تا افق های درنوردیده ادبیات فارسی را در رخساره میهن به تماشا نشست.

هوشنگ امیر ابتهاج ( ۱۴۰۱-۱۳۰۶ ) حافظه زنده ی قرن گذشته محسوب می شد. او شاهد رویدادهای بزرگ و کوچک بود . چه امیدها داشت ، چه کامیابی ها که چشید و مشاهده کرد و چه ناکامی ها که درگیر و نظاره گرش شد.

ابتهاج، شاهد دستگیری ۵۳ نقر (۱۳۱۶) ، ناظر اشغال ایران (۱۳۲۵-۱۳۲۰)، غائله آذربایجان و کردستان (۱۳۲۵-۱۳۲۴)، نهضت ملی و کودتا (۱۳۳۲-۱۳۲۹) ، اختناق پس از کودتا و از دست دادن عزیزترین یاران، قیام پانزده خرداد (۱۳۴۲)، مبارزات مسلحانه (۱۳۵۵-۱۳۴۹) ، انقلاب اسلامی ۱۳۵۷، وقایع خرداد ۱۳۶۰، جنگ تحمیلی ، پدیده دوم خرداد ۱۳۷۶، رخدادهای ۱۳۸۸ و ... بود.

این تحولات سیاسی ، اندیشه او را همانند هر هنرمند مسئولیت شناس و حساسی، تحت تاثیر کم یا زیادی قرار داد و با نگاه دقیق ، می توان ، سایه های آشکار و نهان این فراز و نشیب های ملی را در اشعار «سایه» یافت ، «سایه» ای که از واپسین پلان های سیاسی باقی مانده از او در افکارعمومی ، مشارکتش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ است.

«سایه» سیاست ابتهاج پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۶

نظر شما