شناسهٔ خبر: 55551729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فرماندار گلبهار :

خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند

فرماندار گلبهار گفت: ساده ترین تعریف برای خبرنگار کسی است که در محل وقوع رویدادها حاضر و چشم و گوش برای مردم بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، حاجی زاده ضمن تسلیت ایام محرم، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و از کسانی که در این نشست حضور داشتند تشکر و قدردانی کرد.
وی گفت: خبرنگار یکسری ویژگی های خدادادی درونش دارد که می‌تواند حقایق را بفهمد و هیچکس نمی‌تواند حقیقت را از او پنهان کند.
وی ادامه داد: قرآن کریم میفرماید که اگر فاسقی برایتان خبرآورد، قبول نکنید و سعی کنید خبر را از یک آدم درست جویا شوید؛ در همین مورد است که باید خبرنگار حواس خود را جمع کند تا خبری که می‌دهد جامع و صحت داشته باشد تا مردم منبع خبر خود را تغییر ندهند.
حاجی زاده در مورد ویژگی های خبرنگاران افزود: خبرنگار ویژگی های بسیار فراوانی دارد و تعریف های فراوانی نیز برای آن وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از داشتن استعداد، سرعت در کار و حق طلب بودن.
وی تصریح کرد: داشتن استعداد یعنی داشتن آمادگی عاطفی که به همراهش ذوق و استعداد نیز می آید و این قضیه روانشناسی است، در مورد سرعت در کار نیز باید خبر به سرعت پخش شود و به اصطلاحی سوخته نباشد.
وی در مورد حق طلب بودن، اظهار کرد: یکی از نشانه های حق طلب بودن، صحت خبر است.
در پایان حاجی زاده گزارش مختصری از شهرستان گلبهار بیان کرد که در آن اشاره‌ای به مشکلات جمعیت مردم، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما