شناسهٔ خبر: 55551675 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

آینده بیت کوین در دست تورم

اعلام تورم در آمریکا؛ کمتر از حد انتظار/سرنوشت نهایی بازار رمزارز

نرخ تورم آمریکا ماه گذشته میلادی ۸٫۵ درصد یعنی کمتر از پیش بینی ها بوده است؛ در حالی که فشارهای تورمی اندکی کمتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز، نرخ تورم آمریکا ماه گذشته میلادی ۸٫۵ درصد یعنی کمتر از پیش بینی ها بوده است. فشارهای تورمی اندکی کمتر شده است.

 دقایقی پیش نرخ تورم ماه ژوییه (تیر) آمریکا به‌طور رسمی اعلام شد که نشان می‌دهد تورم در این کشور در ماه ژوییه، نسبت به ژوییه سال ۲۰۲۱، ۸.۵درصد رشد کرده است.

به نقل از ارز دیجیتال، این در حالی است که نرخ تورم ماه گذشته (ژوئن) آمریکا ۹.۱درصد اعلام شده بود که بالاترین نرخ در ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

این یعنی سرعت رشد تورم در این کشور نسبت به ماه قبل کاهش محسوسی داشته است. گفتنی است کارشناسان پیش از این انتظار داشتند نرخ تورم این ماه ایالات متحده بیش از این و برابر با ۸.۷درصد باشد.

بازگشت امید به بازارها؟
بورس ۲۴ به نقل از سی ان بی سی نوشت، نرخ تورم آمریکا ماه گذشته میلادی ۸٫۵ درصد یعنی کمتر از پیش بینی ها بوده است. فشارهای تورمی کمی کمتر شده است.

امروز نرخ تورم در آمریکا در ماه قبل در مقیاس سالانه اعلام شد و رقم آن پایین تر از انتظارها بود. با انتشار این گزارش شاخص #دلار کاهش یافت زیرا افت نرخ تورم یعنی بانک مرکزی آمریکا مجبور نیست نرخ های بهره را با سرعت بالا ببرد تا تورم مهار شود.

تجارت نیوز نوشت اگر ماه جاری نیز نرخ تورم کاهش یابد وضعیت امیدبخش خواهد بود زیرا از ریسک رکود کاسته می شود و همه می توانند امیدوار باشند که اقتصاد در مسیر درست در حرکت است. بانک مرکزی آمریکا در نشست های اخیر خود بارها نرخ های بهره را بالا برده است.


 از دید تحلیلگران، بانک مرکزی باز هم نرخ های بهره را بالا خواهد برد اما به میزان اندک و این یعنی رشد اقتصاد مطلوب خواهد بود و به تدریج تورم کاهش می یابد.

نرخ تورم کمتر از انتظارها
اقتصادآنلاین هم نوشت: قیمت‌هایی که مصرف کنندگان برای انواع کالا و خدمات پرداخت می‌کنند در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت، رقمی که نشان دهنده کاهش سرعت تورم نسبت به ماه گذشته و عمدتا ناشی از کاهش قیمت بنزین است.

افزایش قیمت مصرف کننده در حالی به ۸.۵ درصد رسید که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ۸.۷ درصدی آن بود. بدون احتساب قیمت‌های نوسانی مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت مصرف کننده هسته طی یک سال گذشته به ۵.۹ درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاید این موضوع بیش از همه برای بازار جهانی طلا و رمزارزها خبر خوبی محسوب شود./

نظر شما