شناسهٔ خبر: 55550889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دستاورد سفر استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه

فرماندار تربت حیدریه گفت: در سفر ریاست جمهوری، هیات دولت و استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه در مجموع ۱۰۴ مصوبه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که بیشترین اعتبارات به حوزه راهها تعلق گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، علی اکبر کی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با رایزنی های انجام گرفته و جلسات کارشناسی در نهایت ۱۰۴ مصوبه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال برای تربت حیدریه در دو سفر اخیر هیات دولت و استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی به این شهرستان تصویب و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان اعتبارات به حوزه راهها اختصاص یافته، گفت: در این بین جهاد کشاورزی با ۱۰، نوسازی مدارس۴، مخابرات۷، منابع طبیعی۶، بنیاد مسکن ۷، راهداری۹، آب منطقه ای۸ و فرهنگ و ارشاد و فنی و حرفه ای هر کدام دو مصوبه بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: از مجموع این مصوبات ۱۷ مصوبه از سرجمع مصوبات و اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص‌یافته که حوزه راهداری بین شهرستانی و روستایی، تکمیل دانشگاه علوم پزشکی و طرح های هادی روستایی بنیاد مسکن بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

کی پور افزود: اعتبارات سفر ریاست جمهوری و استاندار خراسان رضوی ارتباطی به اعتبارات سالانه ندارد و این سفر ها جهشی و کمکی بیشتر به این شهرستان و فراتر از اعتبارات سالانه است که امیدواریم اثرات آن را تا پایان سال مالی مشاهده کنیم.

وی در خصوص اولویت این مصوبات گفت: ۱۹ دستگاه اجرایی در بخش های که نیاز به تقویت، ارتقا و تکمیل طرح ها و پروژه ها داشتند در کمیته های تخصصی شهرستان و همچنین استان رایزنی کردند و این طرح ها و مصوبات در سفرها نهایی شد.

فرماندار تربت حیدریه در خصوص میزان جذب این اعتبارات اظهار داشت: جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ بستگی به وضعیت بودجه کشور دارد و سعی ما بر این است تا مجموع مصوبات و اعتبارات به سرانجام برسد، البته برخی طرح ها و پروژه ها مانند راهداری، راه شهرستانی به زاوه، راههای روستایی، طرح های هادی بنیاد مسکن در حال اجراست.

انتهای پیام/ 

نظر شما