شناسهٔ خبر: 55550467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشکل وام سرمایه در گردش "سرجین‌ بافت" برطرف می‌شود

استاندار زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع مشکل سرجین بافت اشاره کرد و گفت: حل مشکل وام سرمایه در گردش این واحد تولیدی در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، نشست خبری محسن افشارچی استاندار زنجان به مناسبت روز خبرنگار پیش از ظهر امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان برگزار شد.

محسن افشارچی ابتدا ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران کشورمان همواره دغدغه حل مشکلات جامعه را دارند و داشتن همچین دغدغه‌ای مقدس است. از سوی دیگر همواره خبرنگاران تلاش کردند طبق فرمایشات رهبری اخبار امیدبخش را به جامعه مخابره کنند.

وی در ادامه به وضعیت استان گریزی زد و گفت: برای بنده عملکرد مدیران بسیار مهم است و از این‌رو مأموریت مهمی را به مسئول بازرسی استانداری محول کردم که با دقت عملکرد مدیران را زیر ذره‌بین ببرد. اگر مدیری نتواند در راستای سیاست‌های دولت و خدمت به مردم قدم بردارد قطعاً باید تغییر کند.

استاندار زنجان در ادامه به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 63 خانواده در کوی فلسطین اعلام آمادگی کردند که به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن منتقل شوند. البته قرار است این 63 اهالی به آپارتمان‌های مسکن ملی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند منتقل شوند و به‌زودی قرارداد انتقال منعقد خواهد شد. بقیه اهالی نیز در حال اقدام است و امیدواریم تمام کوی فلسطین به‌زودی منتقل شوند و البته مدیرکل امور اجتماعی استاندار وظیفه پیگیری این مصوبه را دارد.

وی در ادامه به مشکل کارخانه سرجین‌ بافت اشاره کرد و گفت: متأسفانه مشکل سرجین‌ بافت سابقه طولانی مدتی دارد و در بازدید سال گذشته رئیس جمهور هم به حل مشکل این کارخانه پس از چندین سال تأکید شد. امروز موضوع سرجین‌ بافت در هیئت دولت توسط معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح شده و باید ببینیم چه گشایش‌هایی برای این کارخانه در نظر گرفته خواهد شد.

افشارچی گفت:  البته در چند ماه اخیر چند گشایش برای این کارخانه صورت گرفت. نخست اینکه حساب‌های بانکی این کارخانه از مسدودی خارج شد و کارت بازرگانی مالک این کارخانه فعال شد. همین فعال شدن کارت بازرگانی سبب شد که ماشین‌آلات این کارخانه از گمرک خارج شوند و کارخانه در حال حاضر به طور آزمایشی فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: مالک این کارخانه برای ادامه کار نیاز به وام سرمایه در گردش داشت ولی به خاطر شکایت بانک صادرات این امکان برای وی وجود نداشت و باید چک‌های برگشتی از سوی بانک رفع سوءاثر می‌شد که خوشبختانه دیروز این اتفاق به مدت یک سال افتاد.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه پیگیر وام سرمایه در گردش سرجین بافت هستیم، گفت: بنده پیگیر حل مشکلات این واحد تولیدی هستم که به لطف خدا از فرآیند پیچیده چند دستگاهی در حال عبور هستیم و امیدواریم در اسرع وقت سرجین بافت شروع به‌کار کند.

وی در ادامه به پسماندهای روی در اطراف شهر زنجان اشاره کرد و گفت: روی پسماندهای روی مالچ‌پاشی صورت گرفته و امکان ندارد با وزیدن بادی این پسماندها معلق شود. مطرح کردن شایعه ریزگردها و آلودگی هوا توسط این پسماندها غیرواقعی است، این آلودگی هوا و گرد و غبارها کشوری است و ربطی به مسائل داخلی ندارد.

افشارچی گفت: در تلاش هستیم پسماند روی را تبدیل به ثروت برای استان کنیم. چندین سال است که پسماندهای روی انباشت شده و در حال حاضر 8 میلیون تن پسماند روی در اطراف استان وجود دارد که در چند ماه گذشته نمونه‌برداری‌ها از این پسماندها برای اطلاع از مواد داخلی آغاز شده است.

وی مطرح کرد: در این نمونه‌برداری‌ها مشخص شد که در این پسماندهای روی، عناصری وجود دارد که بسیار ارزشمند است. در حال رایزنی با وزیر صمت هستیم که چگونه این پسماندها را تبدیل به ثروت و آبادانی برای استان کنیم. هم می‌شود این پسماندها را به برخی شرکت‌ها فروخت و یا اینکه به ازای اعطای این پسماندها، خریدار تعهد دهد که برای این استان اشتغال‌زایی ایجاد کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در خصوص آلودگی هوای زنجان توسط پسماندهای روی بسیار حساس هستم، گفت: مطمئن باشید در این زمینه محافظه‌کاری نمی‌کنم چون که خودم و خانوادم در این شهر زندگی می‌کنم.

وی به موضوع رشد 8.7 درصدی اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: 8 هزار میلیارد تومان در حوزه مسکن و 11 هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری در حال رقم خوردن است و البته در حال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده نیز هستیم. همین طور ایجاد منطقه ویژه در تحقق رشد 8.7 درصدی در سال‌های آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

افشارچی گفت: 8.7 درصدی هدف‌گذاری است و سقف نیست. ما در حد توان تلاش می‌کنیم که رشد اقتصادی در استان مثبت باشد که خوشبختانه این گونه هم است ولی عدم دستیابی به 8.7 درصد هیچ‌گاه شکست برای ما محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما