شناسهٔ خبر: 55550389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای آمریکا درباره شروع آموزش روس‌ها برای استفاده از پهپاد‌های ایران

یک مقام آمریکایی مدعی شد که روس‌ها در حال آموزش استفاده از پهپاد‌های ایران هستند.

صاحب‌خبر -

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با سی ان ان با اتهام زنی بی اساس به کشورمان مدعی شد که دولت بایدن معتقد است که روس‌ها شروع به آموزش طرز استفاده از پهپاد‌های را در این شروع کرده اند.

این مقام آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: «این آموزش بخشی از توافقنامه انتقال پهپاد‌ها از ایران برای استفاده در جنگ است. پهپاد‌های ایرانی که روسیه روی آن‌ها کار می‌کند، قادر به حمل موشک‌های هدایت شونده نقطه زن هستند.»

این در حالی است که چندی پیش جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفته بود: «ما هیچ نشانی مبنی بر اینکه ایران به به روسیه پهپاد می‌فروشد نداریم. همچنین نشانی هم مبنی بر آموزش نیرو‌های روسیه از طرف ایران در دسترس نیست، اما این بر هیچ کس پوشیده نیست که پوتین علاقه‌مند به خرید تسلیحات تولید شده در کارخانه‌های ایرانی است.»

او همچنین با اذعان به توان دفاعی ایران، اظهار داشت که آمریکا به چشم خود قدرت پهپادی ایران را دیده است که چگونه در سوریه و عراق مواضع و تجهیزات را مورد هدف قرار می‌دهد.

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی ادعا کرد که ایران میزان فروش پهپاد‌های خود به کشور‌های خارج از منطقه را افزایش داده و اکنون در تلاش برای تبدیل شدن به یک بازیگر بین‌المللی در این زمینه است.

نظر شما