شناسهٔ خبر: 55550374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا الگوی مناسبی برای اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت است

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با اطلاع‌رسانی همراه با صحت و دقت خود، الگوی مناسبی در آگاهی‌بخشی جامعه بویژه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: امید است دیگر فعالان عرصه خبر در قلم‌فرسایی و اطلاع رسانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه خبرنگار رکن اصلی و پل ارتباطی بین مردم و مسولان است، بیان کرد: خبرنگار باید در خصوص چالش‌ها و کاستی‌ها بدون سوگیری و اعمال سلیقه فردی و خصومت شخصی با هدف گره‌گشایی مشکلات، یاری رسان دولت باشد و بذر ناامیدی را در جامعه نپاشد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت: امروزه که در فضای مجازی اخبار کاذب و منفی رواج دارد، نقش و هنر رسانه در واکاوی مطالب، بررسی همه جانبه موضوع و انتشار درست و به موقع اخبار اهمیت زیادی دارد، بنابراین رسانه به جای ایجاد التهاب و ناامیدی در جامعه و برهم زدن افکار عمومی باید تلاش کند تا نقد و انتقادات خود را با ساختاری سازنده و نیز منصفانه بیان کند.

ایرنا الگوی مناسبی برای اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت است

۹۵ درصد نسخ پزشکی در خراسان رضوی الکترونیکی صادر می‌شود

رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی نخستین گام در حوزه الکترونیکی شدن نظام سلامت است و با تلاشهای صورت گرفته اکنون ۹۵ درصد نسخه‌های پزشکی در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

دکتر مسعود باقرزاده افزود: امید است سایر برنامه‌های نظام سلامت مانند پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک همگام با الکترونیکی شدن نسخ پزشکی گسترش یابند.

وی با اشاره به مزایای بسیار صدور نسخ پزشکی به صورت الکترونیکی گفت: نسخه‌خوانی بهتر و پیشگیری از خطا در داروخانه‌ها، پیشگیری از تداخل دارویی در هنگام ویزیت توسط پزشک با دادن هشدارهای لازم و  کمک به پزشکان برای انتخاب درست داروی مناسب با شرایط سنی و جنسیت بیمار از فواید بسیار ویزیت الکترونیکی است.

باقرزاده ادامه داد: با اطلاع‌رسانی درست رسانه در زمینه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، خوشبختانه درک درستی از اجرای آن در بین مردم ایجاد شده است و اکنون این طرح با موفقیت بیشتری مسیر تکامل خود را طی می کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها عملکرد یک ساله خود را برای مردم بازگو کنند، این امر سبب امیدبخشی در بین مردم می‌شود، لذا این نگاه باید از طریق رسانه دولت که از شرایط و فعالیت دستگاه‌ها اطلاع دارد صورت گیرد تا امیدآفرینی و نشاط در بین مردم ایجاد شود.

حسینعلی راشکی با بیان اینکه اطلاع رسانی عملکرد دستگاههای اجرایی از وظایف ایرنا است، افزود: دولت در حوزه سلامت میلیاردها تومان هزینه می‌کند و مردم باید از آن مطلع شوند و رسانه باید آن را منتشر کند تا بازخورد آن در جامعه منعکس شود که این امر امیدواری و دلگرمی مردم به دولت و نظام را در بر خواهد داشت.

نظر شما