شناسهٔ خبر: 55550196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دبی یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

صاحب‌خبر -

دبی یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از مسافرت خارجی ارزان به میان می‌آید، دبی و استانبول انتخاب اول ما ایرانی‌ها هستند. علاوه بر نزدیکی این دو شهر به کشورمان، مناسبات فرهنگی مشترک و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان آن‌ها از دیگر دلایلی هستند که باعث محبوبیت دبی و استانبول نزد ایرانیان شد‌اند. به هر حال، اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به این دو شهر سفر کنید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که دبی بهتر است یا استانبول؟ برای پاسخ به این سوال، فقط باید مزایای سفر به هر یک از این شهرها را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

چرا به استانبول و دبی سفرکنیم؟

پیش از اینکه درباره سفر به استانبول یا دبی تصمیم‌گیری کنید، قبل از هر چیزی باید درباره یکسری مسائل با خودتان به توافق برسید. با چه هدفی قرار است به سفر بروید؟ چه مقدار بودجه‌ای را برای سفر کنار گذاشته‌اید؟ در چه فصل و ماهی از سال قرار است به این شهرها سفر کنید؟ دوست دارید در فصول گرم سال به مسافرت بروید یا در تمامی ماه‌های سال مسافرت برایتان جذاب است؟ پاسخی که به این سوال‌ها می‌دهید، تصمیم‌گیری درباره این که به دبی سفر کنید یا استانبول را برایتان ساده‌تر خواهد کرد.

سفر به دبی ارزان‌تر است یا سفر به استانبول؟

به طور کلی، دبی در مقایسه با استانبول شهر لوکس‌تری است و طبیعتا سفر به آن نسبت به استانبول هزینه بیشتری را روی دست شما می‌گذارد. بلیط دبی و هزینه استفاده از جاذبه‌های تفریحی، خورد و خوراک و حتی خرید در این شهر از استانبول بیشتر است. بنابراین، اگر از نظر بودجه سفر در مضیقه هستید، استانبول گزینه مناسب‌تری برای سفر است.

غذاهای استانبول خوشمزه ‌تراست یا دبی؟

از نظر شکم‌گردی و گردشگری غذا، هر دو شهر وضعیت خیلی خوبی دارند و غذاهای بسیار باکیفیت و خوشمزه‌ای را در آن‌ها صرف خواهید کرد. اما استانبول به انواع کباب‌ها، غذاهای خیابانی و شیرینی‌های لذیذی مثل باقلوا و کنافه معروف است و اگر از امتحان‌کردن غذاهای جدید و شکم‌گردی لذت می‌برید، استانبول مقصد بهتری برای شما خواهد بود.

دبی یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بناهای دیدنی استانبول بهتر است یا دبی؟

با توجه به اینکه قدمت مسجد ایاصوفیه – یکی از دیدین‌ترین و باشکوه‌ترین بناهای ترکیه – به سال 325 بازمی‌گردد، بناهای تاریخی بسیار باشکوهی را در این شهر پیدا خواهید کرد. در صورتی که از آشنایی با تاریخ و فرهنگ یک کشور لذت می‌برید، استانبول حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گر چه دبی هم تاریخ و فرهنگی غنی دارد، اما عمدتا به بناهای مدرنش معروف است و اگر مدرنتیه را به سنت ترجیح می‌دهید، دبی مقصد بهتری برای شما خواهد بود. همچنین، بخش مهمی از اولین‌های جهان در شهر دبی واقع شده؛ به‌عنوان مثال، برج خلیفه که بزرگ‌ترین برج در کل جهان است.

آب و هوای دبی بهتراست یا استانبول؟

با توجه به اینکه دبی در منطقه‌ای بیابانی و گرمسیری قرار دارد، هوای آن دراکثر ماه‌های سال بسیار گرم است. در نتیجه، بهتر است در ماه‌های آذر تا اسفند برای سفر به دبی برنامه‌ریزی کنید. البته اگر طاقت گرما را دارید، سفر در ماه‌های گرم سال به دبی هزینه سفرتان را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. اما استانبول شهری چهار فصل است و هر زمان که اراده کنید می‌توانید بلیط چارتر استانبول به تهران یا بلیط سیستمی بگیرید و سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که سفر به استانبول در فصل‌های بهار و پاییز از سایر زمان‌ها ارزان‌تر است.

خرید کردن ازدبی بهتراست یا استانبول؟

هر دو شهر، مراکز خرید فراوانی دارند که هم گزینه‌ای عالی برای خرید هستند و هم انواع امکانات رفاهی در آن‌ها فراهم شده و می‌توانید محصولات باکیفیت مشهور در سطح بین‌المللی را خریداری کنید. اما به‌طور کلی، بیشتر مسافران برای خرید، استانبول را ترجیح می‌دهند و حتی خیلی‌ها فقط با هدف خرید به این شهر سفر می‌کنند. به طور کلی مراکز خرید استانبول ارزانتر از فروشگاه های دبی هستند و بسیاری از برندهای ترک قیمت مناسبی دارند.

مقایسه تفریحات دبی یا استانبول

اگر استانبول را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، بعد از غروب آفتاب کارهای زیادی برای انجام‌دادن خواهید داشت: پیاده‌روی در خیابان استقلال و میدان تکسیم، کافه‌گردی، تور کشتی کروز و غیره از تفریحات استانبول هستند. اگر این تفریح‌ها برای شما اولویت هستند و از انجام آن‌‎ها لذت می‌برید، استانبول مقصد بهتری برایتان خواهد بود. اما اگر به دنبال تفریحات هیجان‌انگیزتر هستند، تقریبا هر نوع تفریح و سرگرمی را در دبی خواهید یافت. از سواحل گرفته تا پارک های آبی، شهربازی‌ها، انواع تفریحات لوکس و حتی پیست اسکی را می‌توانید در دبی پیدا کنید. تفریحات دبی بسیار متنوع‌تر از استانبول هستند!

مسافرت خانوادگی دردبی بهتراست یا استانبول؟

هم استانبول و هم دبی، مقصدهایی عالی برای تجربه مسافرتی به‌یادماندنی در کنار اعضای خانواده هستند؛ چون هر دو این شهرها امکانات تفریحی و گردشگری زیادی دارند که تمامی گروه‌های سنی را سرگرم خواهد کرد. در نتیجه، اگر هوس مسافرت خانوادگی به سرتان زد است، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دست‌دست نکنید و همین حالا برنامه‌ریزی برای سفرتان را شروع کنید. 

دبی یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

مسافرت دانشجویی دبی بهتر است یا استانبول؟

اگر قرار است سفری دانشجویی داشته باشید، احتمالا هزینه سفر اهمیت ویژه‌ای برایتان داشته باشد. در این صورت، استانبول برای شما مقصد بهتری خواهد بود. همان‌طور که پیش از این گفته شد، هزینه سفر به استانبول در مقایسه با سفر به دبی کمتر است. البته اگر از نظر هزینه‌ها در مضیقه نیستید، بازدید از زیبایی‌های دبی و معماری آسمان‌خراش‌های دیدنی آن هم خالی از لطف نیست.

حمل و نقل عمومی دبی بهتر است یا استانبول؟

هم استانبول و هم دبی سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی برای جابه‌جایی مسافران دارند. اما ، حمل و نقل عمومی در استانبول در مقایسه با دبی، تا 3 برابر ارزان‌تر است. همچنین، حمل و نقل عمومی استانبول گزینه‌های متنوعی را اعم از اتوبوس، تراموا، مترو، مینی‌بوس و... شامل می‌شود.

دبی یا استانبول؛ مسئله این است!

اگر در حال برنامه‌ریزی برای مسافرتی خارجی هستید و نمی‌دانید از بین دبی و استانبول کدام یک را به‌عنوان مقصدتان انتخاب کنید، راه را درست آمده‌اید. در مطلب حاضر، جنبه‌های مختلف مزایا و معایب سفر به استانبول را مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که با توجه به اولویت‌های مختلف، کدام یک مقصد مناسب‌تری هستند. برای تجربه سفری آسان، ارزان و بی‌دغدغه به تمامی شهرهای جهان، فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فلای تودی، مرجع خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل، با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر را برای شما رقم می‌‍زند.

 

رپرتاژ آگهی/ 

 

نظر شما