شناسهٔ خبر: 55550173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

منشأ آلودگی هوای زنجان از دپوی کیک روی نیست

استاندار زنجان گفت: آلودگی هوا به صورت رسمی اعلام می‌شود و زنجان هم متأثر از همین موضوع است و گردو خاک استان از دپوی کیک روی نیست چرا که پسماند روی ماچ پاشی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی، امروز چهارشنبه _نوزدهم مرداد ۱۴۰۱_ در نشست خبری، در خصوص علت عدم تغییر بعضی از مدیران، اظهار کرد: در انتخاب مدیران مبنا بر این نیست که مدیران حتماً باید عوض شوند. برخی مدیران عوض شده‌اند و تعدادی از آنها همچنان مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران قبلی هم داشته‌های نظام هستند، اظهار کرد: بنابراین در تغییرات مدیریتی دستگاه‌ها، با هیچکس برخورد نشده است، همچنین برای انتخاب مدیران هم، از طرف هیچکس تحت فشار نبوده و نیستم.

استاندار زنجان با بیان اینکه انتظار این است که هر مدیری که معرفی می‌شود، بهترین مدیر باشد، گفت: تلاش من این است که همه ظرفیت‌ها را در زنجان به کار گرفته شود.

افشارچی در خصوص علت حذف ثبت نام کنندگان مجرد از نهضت ملی مسکن اظهار کرد: حذفی در کار نیست بلکه مقرر شده است که اولویت تخصیص با ثبت‌نام کنندگان متأهل باشد و پس از اختصاص واحد به آنها، ثبت نام کنندگان مجرد نیز برای دریافت مسکن ساماندهی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان، به ویژه مصوبه انتقال کوی فلسطین و پسماند روی و شایعه گرد و خاکی که از آن متصاعد می‌شود، گفت: حدود ۶۳ خانوار که مایل به انتقال هستند شناسایی شده‌اند که پس از آماده شدن مسکن ملی آنها، کار انتقال انجام می‌گیرد.

افشارچی در خصوص وضعیت هشت میلیون تن پسماند روی ادامه داد: از چند ماه گذشته، نمونه برداری‌ها برای شناسایی عناصر به منظور اتخاذ شیوه‌ای که برخورداری حداکثری از منفعت این پسماند برای استان حاصل شود، در حال انجام است. این پسماند مالچ‌پاشی شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. آلودگی هوا به صورت رسمی اعلام می‌شود و زنجان هم متأثر از همین موضوع است و گردو خاک استان از دپوی کیک روی نیست چرا که پسماند روی ماچ پاشی شده است.

وی در خصوص سرجین بافت که یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود، گفت: در کار این شرکت نیز گشایش ایجاد شد، حساب‌های بانکی این شرکت باز شده و کارت بازرگانی آن هم به چرخه برگشته است و در حال رایزنی برای حل مشکلات دیگر این واحد صنعتی هستیم.

بازگشت ۲۰ میلیون متر مکعب پساب به چرخه صنعتی

استاندار زنجان با اشاره به تلاش صورت گرفته برای حل مسئله آب گفت: تلاش می‌کنیم مجموعه‌ای از سیاست‌های کلان آب را به کار بگیریم که تکمیل سدهای موجود، تصفیه فاضلاب و بازگشت آن به چرخه صنعتی و اجرای پروژه‌های بزرگ آبخیزداری و آبخوان داری از آن جمله است.

افشارچی تاکید کرد: پاییز امسال حدود ۲۰ میلیون متر مکعب از پساب فاضلاب استان را به چرخه صنعتی برمی‌گردانیم.

وی در خصوص گرانی گوشت در استان نیز افزود: با اتحادیه در حال تعامل هستیم، همچنین برای رفع این مشکل بازار موازی ایجاد شد که در حال توسعه آن هستیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، مطالبه آگاهانه خبرنگاران و رسانه‌ها ابزار رشد استان را فراهم می‌کند، گفت: درخواست من از رسانه‌ها این است که آگاهانه مطالبه کنند.

نظر شما