شناسهٔ خبر: 55550073 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تجهیزات پرفروش در آشپزخانه‌های صنعتی کدامند؟

یکی از مهم­ترین بخش­‌های رستوران، هتل­‌ها، خوابگاه­‌ها و حتی بعضی از ادارات که فعالیت‌های پخت و پز در آنجا صورت می‌گیرد آشپزخانه‌ها هستند. می‌توان گفت آشپزخانه‌ها قلب رستوران­‌ها هستند. در این مکان فعالیت‌های پخت و پز غذا صورت می‌گیرد. البته پخت و پز یکی از مراحل میانی سرو غذا است و در واقع قبل از پخت غذا مراحلی مانند نگهداری و آماده­‌سازی مواد غذایی انجام می‌گیرد و بعد از پخت غذا مراحلی مانند شست و شو ظروف صورت می‌گیرد. تجهیزات خوب و حرفه­‌ای می‌تواند به هر کدام از این مراحل کمک کند تا سرعت و کیفیت این مراحل بهبود یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از نگین طبخ خاورمیانه، در این مطلب قصد داریم یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به نقل از نگین طبخ خاورمیانه؛ یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ایران بررسی کنیم.

8 مورد از تجهیزات صنعتی در آشپزخانه که فروش بالایی در ایران دارند در زیر لیست شده‌­اند که در این میان ما به دو مورد اولی می‌پردازیم.

  1. سرخ کن صنعتی یا سیب زمینی سرخ کن
  2. ماشین ظرفشویی صنعتی
  3. یخ‌ساز صنعتی
  4. فر پیتزا
  5. دیگ خورشت پز صنعتی
  6. دیگ پلوپز صنعتی
  7. اجاق گاز صنعتی
  8. یخچال و فریزر صنعتی

تجهیزات پروفروش در آشپزخانه‌های صنعتی کدامند؟

1- سرخ‌کن صنعتی یا سیب زمینی سرخ‌کن

سرخ‌کن صنعتی یا سیب زمینی سرخ‌کن، یکی از مهم­ترین تجهیزات پخت غذا در فست فودی­‌ها است. البته در چند سال اخیر این وسیله فقط مورد استفاده فست فودی‌ها نبوده و در رستوران‌های ایرانی و سنتی هم استفاده شده است. چون بیشتر مواد غذایی سرخ‌کردنی را با سرخ‌کن صنعتی سرخ می‌کنند. از آنجایی که بیشتر رستوران‌ها این وسیله را در آشپزخانه خود نیاز دارند لذا تقاضا برای این وسیله بسیار بالاست.

سرخ کن­‌های صنعتی در مدل‌های مبله، رومیزی برقی و گازی عرضه می‌شوند. همچنین سرخ‌کن‌ها در مدل‌های تک لگن، دو لگن و سه لگن ساخته می­‌شوند. قیمت سرخ‌کن و سیب زمینی سرخ‌کن وابسته به مدل سرخ و تعداد لگن‌های سرخ‌کن می‌باشد. اگر بخواهیم قیمت حدودی برای این وسیله در نظر بگیریم قیمت مبنایی از 3 میلیون و 500 هزار تومان تا 20 میلیون تومان متغیر است. با این اوصاف نسبت به دیگر تجهیزات صنعتی در آشپزخانه می‌توان گفت سرخ‌کن صنعتی یکی از تجهیزات ارزان قیمت در آشپزخانه­‌ها است.

سرخ‌کن مبله به‌عنوان بهترین نوع این دستگاه برای سرخ‌کردن حجم بسیار زیادی از انواع مواد غذایی کاربرد دارد. منبع انرژی در این نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی گاز شهری است و جنس سینک آن از استیل ضد زنگ و درجه یک ساخته شده است. این دستگاه‌ها مجهز به فیلترهای دائمی و غیردائمی هستند. انواع غیر دائمی فیلتر را می‌توان بعد از کثیف شدن با یک فیلتر جدید تعویض کرد. فیلتر دائمی نیز هر چند وقت یک‌بار باید با استفاده از مواد شوینده تمیز شود. سرخ‌کن رومیزی نیز به‌عنوان یک نوع دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی در رستوران‌های کوچک با ظرفیت محدود کاربرد دارد. این وسیله با استفاده از گاز یا برق کار می‌کند و نسبت به سرخ کن مبله کم مصرف‌تر است.

تجهیزات پروفروش در آشپزخانه‌های صنعتی کدامند؟

2- ماشین ظرفشویی صنعتی

آشپزخانه‌های بزرگ برای شست و شوی سریع ظروف به ماشین ظرفشویی صنعتی یا تجاری نیاز دارند. انواع مختلفی از ماشین‌های ظرفشویی صنعتی وجود دارد که در ادامه لیست شده است.

  • زیر اجاقی یا زیر کانتری
  • درب یا هود
  • هودتایپ کوچک
  • هودتایپ بزرگ
  • تونلی

هر کدام از این ماشین‌­ها نسبت به تعداد مشتریان و فضای آشپزخانه برای رستوران­‌ها انتخاب می‌­شوند. به‌عنوان مثال ماشین ظرفشویی زیرکانتری برای تعداد کمتری از مشتریان مورد استفاده قرار می­‌گیرد، قیمت کمتری دارد و همچنین فضای کمتری را اشغال می­‌کند. در مقابل ماشین ظرفشویی تونلی قیمت بالایی دارد، فضای بسیار زیادی را اشغال می­‌کند، برای تعداد بالای مشتری مناسب است و همچنین سرعت شست و شوی بالایی دارد. با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی صنعتی به نسبت دیگر تجهیزات، قیمت بالایی دارد اما بیشتر رستوران­‌های بزرگ و صنعتی ­تراز اول، از ماشین­‌های ظرفشویی تجاری و صنعتی در آشپزخانه خود استفاده می‌کنند و دلایل زیر را برای خرید آن بیان می‌کنند.

  • ماشین ظرفشویی صنعتی بهتر از نیروی انسانی ظروف را تمیز می‌کند.
  • به ظروف کمتر آسیب می‌رساند.
  • نیروی کار کمتری در آشپزخانه لازم است.
  • در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی می‌­شود.
  • بهداشتی­‌تر است.
  • سریع­تر است.

قیمت ماشین‌های ظرفشویی صنعتی از 30 میلیون تومان شروع و تا 200 میلیون تومان ادامه دارد.

دیگر تجهیزات صنعتی در آشپزخانه

تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود دسته‌بندی­‌های متفاوتی دارد که هر کدام از این دسته بندی­‌ها کاربرد متفاوتی دارند و هر کدام از این دسته­‌ها قیمت­های متفاوتی نیز دارند. ما در این متن به سرخ کن صنعتی و ماشین ظرفشویی صنعتی پرداختیم و مزایای هر کدام از آن‌ها را بیان کردیم. اما بعضی از رستوران­‌ها شاید وسایل دیگری را بیشتر مورد استفاده قرار دهند؛ به عنوان مثال یخ‌ساز صنعتی و حبه­‌ای، دیگ خورشت پز صنعتی، اجاق گاز صنعتی و ... از دیگر تجهیزات پر استفاده در آشپزخانه هستند که فروش بالایی نیز دارند. با این وجود ماشین­‌های ظرفشویی صنعتی به دلیل تسریع در امور شست و شو، و سرخ کن ‌های تجاری به دلیل استفاده بیش از حد عموم از مواد غذایی فست فود، می­‌تواند دلیل فروش بالای این تجهیزات باشند.

از آنجایی‌که اکثر تجهیزات صنعتی رستوران و آشپزخانه در ایران ساخته می­‌شوند، بیشتر این تجهیزات در ایران نسبت به نمونه خارجی، قیمت ارزان‌تر، گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری ارائه می‌­دهند.

منبع: نگین طبخ خاورمیانه

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما