شناسهٔ خبر: 55547835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

یوسفی با اشاره به ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق در کشور تاکید کرد:

دولت قبل در خصوص افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور کوتاهی کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس در نظر دارد در برنامه هفتم توسعه بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را به توسعه زیرساخت‌های تولید برق اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ مجتبی یوسفی درباره وضعیت تولید برق در کشور، گفت: اگرچه باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شد اما در دولت قبل در این مسیر قدمی برداشته نشد و به همین دلیل ما اکنون حداقل ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داریم هرچند در سال جاری با مدیریت صورت گرفته برق خانگی قطع نشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه سازی پروسه زمان بری است، افزود: از آنجا که راندمان تولید در اکثر نیروگاه‌ها زیر ۲۰ تا ۳۰ درصد است باید به سمت ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حرکت کرد، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه قطع برق صنایع کوچک و بزرگ نیز در طولانی مدت و کوتاه مدت به اشتغال و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، مطرح کرد: تجربه سال گذشته نشان داد قطع برق صنایع منجر به گرانی سیمان و در ادامه قیمت مسکن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه مجلس در نظر دارد در برنامه هفتم توسعه بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را به توسعه زیرساخت‌های تولید برق اختصاص دهد، اظهار کرد: همچنین باید بهره‌وری انرژی را در کشور بالا برد به همین دلیل اصلاح سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و لوازم خانگی ضروری است چراکه اکنون با هدررفت انرژی روبرو هستیم. البته این مهم به همکاری میان وزارتخانه‌ها نیازمند است.

نظر شما