شناسهٔ خبر: 55547692 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بسته بندی محصولات غذایی با دستگاه سیل وکیوم تری سیلر

در این مطلب می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های لازم برای بسته بندی محصولات خوراکی صحبت کنیم و بعد از آن به سراغ بررسی بسته بندی سیل وکیوم و معرفی انواع دستگاه‌های سیل وکیوم برویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی بود که برای فروش محصولات غذایی، تنها تولید همان محصول کافی بود. یعنی کسی که یک محصول غذایی را لازم داشت، نگاهی به سر و شکل محصول می‌کرد و اگر از کیفیت کار راضی بود، محصول را می‌خرید. هنوز هم دستفروش محصولات غذایی در همین تهران خودمان پیدا می‌شود. این دستفروش‌ها مزیت رقابتی خودشان را روی قیمت پایین و در دسترس بودن کالا قرار می‌دهند.

به عنوان مثال کسی که باید چند ساعت در مترو باشد و حالا گرسنه است، شاید از ساندویچ‌های دستی ارزان قیمت خرید کند. اما همین فرد وقتی که وارد فروشگاه می‌شود و می‌خواهد یک محصول خوراکی تهیه کند، به احتمال خیلی زیاد درگیر مقایسه کالاهای مختلف می‌شود. بسته بندی کالاها، وزن و قیمت‌شان را بررسی می‌کند و در نهایت محصولی را انتخاب می‌کند که میانگین امتیازش در هر سه بخش بیشتر از بقیه باشد. با این حال یک بسته بندی زیبا و کاربردی در بیشتر مواقع می‌تواند تأثیر زیادی روی دیگر بخش‌های انتخاب یک محصول بگذارد.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های لازم برای بسته بندی محصولات خوراکی صحبت کنیم و بعد از آن به سراغ بررسی بسته بندی سیل وکیوم و معرفی انواع دستگاه‌های سیل وکیوم برویم.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه تری سیلر سیل وکیوم تمام اتومات مناسب برای انواع مواد پروتئینی، آبزیان، سبزیجات، انواع سالاد، خشکبار، خرما، ترشیجات، پنیر، بستنی و غیره

ویژگی‌های ضروری برای بسته بندی محصولات خوراکی

فروشندگان گاهی تعجب می‌کنند که یک کالا با بسته بندی جذاب از محصولات مشابه بیشتر فروش می‌رود. تعجب فروشندگان وقتی بیشتر می‌شود که می‌بینند این محصول با وجود تازه کار بودن و وزن کمترش نسبت به محصولات رقیب، فروش بهتری دارد. و این دقیقاً معجزه بسته بندی در دنیای مدرن است.

در دنیایی که تعداد محصولات مشابه آنچنان زیاد است که مشتری به راحتی بین این همه کالا گیج می‌شود، رقابت خیلی سخت است. محصولی می‌تواند برنده باشد که هم‌زمان با رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیت، در بسته بندی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. به همین جهت بسیاری از شرکت‌های تراز اول و قدیمی محصولات خوراکی دست به کار شده‌اند و واحدهای حرفه‌ای بسته بندی و برندینگ تأسیس کرده‌اند. گامی که می‌تواند در فروش هر چه بیشتر محصولات تأثیر زیادی به وجود بیاورد.

با این وجود محصولات خوراکی یک تفاوت اساسی با دیگر محصولات دارند. آن هم اینکه این محصولات به غیر از بهره‌مندی از زیبایی، باید از نوعی از بسته بندی استفاده کنند که کیفیت محصول را در دراز مدت مانند روز اولش نگه دارد.

پیشنهاد: استعلام قیمت وخرید دستگاه شیرینگ تونلی خدمات پس از فروش قیمت ویژه

تصور کنید یک بسته بیسکویت با بسته بندی جذاب تهیه کرده‌اید و برای هدیه به یک مهمانی مهم برده‌اید اما وقتی در مهمانی، یکی از بیسکویت‌ها را برمی‌دارید، متوجه می‌شوید که بیسکویت به سفتی سنگ است و مزه آهن زنگ زده می‌دهد. با چنین اتفاقی، احتمالاً تا دیگر از آن برند محصولی نمی‌خرید و شاید حتی هر جا هم بروید از تجربه تلخ‌تان بگویید.

این اثرگذاری بسته بندی در برندینگ محصول است. بخشی که می‌تواند در رشد صعودی محصول نقش اساسی داشته باشد یا حتی یک شبه اعتبار برند را از عرش به فرش بکشد.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی نادی پک در مدل‌های نیمه اتومات، تمام اتومات و رومیزی

بسته بندی محصولات غذایی با دستگاه سیل وکیوم تری سیلر

شما به عنوان صاحب کسب و کار یا کسی که می‌خواهید به تازگی وارد صنعت پر سود بسته بندی شوید باید در نظر باشید که هر نوع بسته بندی مناسب برای محصولات خوراکی باید بتواند در این بخش‌ها به شکل مناسبی عمل کند:

۱. زیبایی‌شناسی

زیبا بودن تعریف‌های مختلفی دارد. پیش از هر چیز باید شخصیت برند و مشتری خود را ترسیم کنید. برای این کار می‌توانید از متخصصان گرافیست و بازاریابی کمک بگیرید. با طراحی این دو موضوع مهم تازه می‌توانید متوجه شوید که تعریف زیبایی برای محصول شما چیست؟ گاهی استفاده از طراحی مینیمال به کار شما زیبایی می‌بخشد و گاهی اتفاقاً لازم است که طراحی محصول شما کمی شلوغ باشد. همه چیز به شخصیت برند و مشتری‌های شما برمی‌گردد.

۲. میزان ماندگاری محصول

این مورد هم ربط مستقیم به دو موضوع دارد:

الف) نوع محصول خوراکی شما

بسیاری از محصولات خوراکی مانند شکلات قابلیت ماندگاری بیشتری دارند. اما به عنوان مثال برای اینکه بتوانید طعم و تازگی کیک را حفظ کنید به نوعی از بسته بندی نیاز دارید که تا حد ممکن هوا وارد آن نشود.

ب) میزان زمانی که انتظار دارید در بسته بندی بماند

این مورد هم یکی از دردسرهایی است که صاحبان صنایع خوراکی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. به عنوان مثال، اگر قرار باشد که بیسکویت تولیدی شما به تمام شهرهای ایران ارسال شود، بسته بندی آن باید بتواند در آب و هوای مختلف و در زمان طولانی باربری، طعم و بوی محصول را حفظ کند. همچنین باید آنقدر مقاوم باشد که بیسکویت هنگام حمل و نقل خورد نشود. در چنین شرایطی مشاوره با یک متخصص بسته بندی می‌تواند کمک بسیار زیادی کند.

بررسی بسته بندی سیل وکیوم

یکی از راه‌هایی که می‌توان از حفظ کیفیت محصول در مسیر کارخانه تا فروشگاه و رسیدن به دست مشتری اطمینان پیدا کرد، استفاده از بسته بندی‌هایی است که از ورود هوا به محصول جلوگیری کند. به این شکل کیفیت محصول تا حد زیادی حفظ می‌شود. از بهترین روش‌های بسته بندی برای رسیدن به چنین هدفی، استفاده از بسته بندی سیل وکیوم است. این نوع بسته بندی ها با استفاده از تکنولوژی خارج کردن هوا از بسته بندی به این کار کمک می‌کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گازهای نگهدارنده‌ای مانند CO۲ و N۲ را وارد بسته بندی محصول کنند؛ به این ترتیب ماندگاری محصولات شما به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

بررسی انواع دستگاه سیل وکیوم

دستگاه‌های زیادی برای بسته بندی سیل وکیوم وجود دارد. متناسب با تعداد تولید و میزان هزینه‌ای که برای این بخش از محصولات خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید دستگاه مناسب خود را پیدا کنید. در این بخش به معرفی سه نوع دستگاه سیل وکیوم می‌پردازیم.

بسته بندی محصولات غذایی با دستگاه سیل وکیوم تری سیلر

سیل وکیوم تمام اتومات NPR۱۰۰۰

دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR۱۰۰۰ با بهره‌گیری از قابلیت وکیوم و تزریق گاز (MAP) با قالب خطی عمل می‌کند. این دستگاه که از سیستم وکیوم بهره می‌برد با روش خلاءسازی، محیط مناسب و ماندگاری برای محصولات غذایی شما فراهم می‌کند.

دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR۱۰۰۰ توانایی بسته بندی ۸ تا ۱۲ محصول در دقیقه را دارد. قابلیت جمع‌آوری ضایعات فیلم در انتهای خط دستگاه، استفاده از آن را به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر کرده است.

سیل وکیوم روتاری (نیمه اتومات) NPR۲۰۰

دستگاه سیل وکیوم نیمه اتومات NPR۲۰۰ نیز قابلیت وکیوم و تزریق گاز (MAP) را دارد اما با قالب چرخشی عمل می‌کند؛ برای جلوگیری از هدر رفتن وقت، دستگاه از سیستم قالب دو بخشی گردان بهره می‌برد؛ همان زمانی که دستگاه در حال بسته بندی محصول است، اپراتور می‌تواند بسته بعدی را در قالب روبرویش قرار دهد تا روند بسته بندی با نهایت سرعت انجام شود.

سیل وکیوم رومیزی NPR۱۰۰

دستگاه سیل رومیزی NPR۱۰۰ به کار بسته بندی محصولاتی می‌آید که نیاز به ماندگاری کمتری دارد. نوع عملکرد این دستگاه با استفاده از قالب کشویی است. اپراتور متناسب با قالب، ظرف را در کشوی دستگاه می‌گذارد؛ با بستن کشو، دستگاه روند بسته بندی محصول را آغاز می‌کند. دستگاه سیل رومیزی NPR۱۰۰ در هر دقیقه، توانایی بسته بندی ۱۰ تا ۱۵ جعبه را دارد.

سخن پایانی

در این مطلب از ضروت توجه به بسته بندی محصولات غذایی گفتیم. به عنوان صاحب کسب و کار یا کسی که می‌خواهد وارد این عرصه شود لازم است که به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

متناسب با نیاز کارگاه یا کارخانه‌تان و با توجه به قابلیت‌های انواع دستگاه سیل وکیوم، می‌توانید دستگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید، همانجور که در این مطلب گفتیم، بسته بندی از مهم‌ترین بخش‌های تولید هر محصولی است؛ چرا که یک بسته بندی جذاب و کاربردی می‌تواند آبروی برند شما را حفظ کند و باعث شود فروشی چند برابر رقیب‌ها داشته باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما