شناسهٔ خبر: 55545787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

صید یک طلا و یک برنز دیگر برای پاراشنا از آبهای قونیه

بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| ۴ مدال و ۲ طلای بی دردسر برای کشتی آزاد/ 2 نقره، یک برنز و ناداوری برای تکواندو بازی‌های هم‌بستگی اسلامی| ضرب ۳ مدال خوش‌رنگ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در تکواندو، دوومیدانی پاراشنا بازی‌های هم‌بستگی اسلامی؛ برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی رقابت‌ها با رژه کاروان ورزش ایران

رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش کشورمان به قونیه در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی، امروز هم ادامه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت‌های نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در قونیه ترکیه، امروز در رشته‌های والیبال، کشتی آزاد، پاراشنا، تکواندو، دوومیدانی، پاراتیراندازی‌باکمان، تراپ، ژیمناستیک هنری و تنیس‌روی‌میز ادامه خواهد یافت.

اعزام تیم منتخب کشتی فرنگی به قونیه

نفرات منتخب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به شرح زیر برای شرکت در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی، بامداد امروز تهران را به مقصد ترکیه ترک کردند؛

۵۵ کیلوگرم: محمدحسیوند پناهی
۶۰ کیلوگرم: امید آرامی
۶۳ کیلوگرم: شیرزاد بهشتی طلا
۶۷ کیلوگرم: محمدجواد رضایی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی
۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد
۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی
 

اعلام قرعه مبارزات آزادکاران ایرانی

در وزن ۵۷ کیلوگرم که با حضور ۱۰ نفر برگزار می شود، رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف وحیداف از تاجیکستان می رود.
در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۰ نماینده دارد، مرتضی قیاسی در دور اول به مصاف حمزه آلاجا از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم با حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مبارزه خواهد کرد.
در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند، محمدصادق فیروزپور در دور نخست با اریلماز از ترکیه کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف ایساکوف از اردن می رود.
در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، علیرضا کریمی در دور اول با کاریپبایف از قرقیزستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران الجزایر و چاد می رود.
در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف بایس کوباتوف از قرقیزستان می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با ماحمدبکوف از ترکمنستان کشتی می گیرد.
 

کشتی آزاد؛ ۲ طلا، یک نقره و یک برنز در روز اول

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب وحیداف از تاجیکستان شد و و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، او هم از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دوم با نتیجه ۸ بر ۴ مقابل حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده بندی راه یافت.نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر 2 از سد امید جلال اف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.
 
 
در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ اریلماز از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۴ ایساکوف از اردن را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف، دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. محمدصادق فیروزپور در فینال وزن 74 کیلوگرم با نتیجه 2 بر 1 مغلوب توران بایراموف از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.
 
 
در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر و امتیاز ضربه فنی کاریپبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بنفر فاتح از الجزایر را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از آذربایجان رفت و در حالی که با نتیجه 9 بر صفر مقابل ابوبکر آباکاروف از آذربایجان پیش بود، با توجه به ادامه ندادن حریف به دلیل مصدومیت، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
 
 
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر بایسال کوباتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رحمان جان ماحمدبکوف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مامد ابراگیموف از با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. در فینال وزن 97 کیلوگرم گلیج در حالی که با نتیجه 2 بر صفر از مصطفی سیسیز از ترکیه پیش بود، با توجه به مصدومیت این کشتی گیر، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
 

 

اشتباه کمیته برگزاری در مراسم توزیع مدال مسابقات کشتی!

نمایش اشتباه پرچم کشورها در مسابقات کشتی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سبب عذرخواهی کمیته برگزاری شد.
اشتباه عجیب کمیته برگزاری مسابقات کشتی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در نمایش پرچم دارنده مدال نقره وزن ۶۵ کیلوگرم سبب شد تا بار دیگر عکاسان برای گرفتن عکس از سکوی قهرمانی حاضر شوند.
پس از برگزاری مراسم اهدای مدال وزن ۶۵ کیلوگرم کمیته برگزاری به جای پرچم آلبانی در جایگاه دوم پرچم الجزایر را نشان داد و همین هم سبب شد تا بار دیگر برای گرفتن عکس ورزشکاران بر روی سکو فرا خوانده شوند.
در نهایت هم گوینده سالن برای اشتباه رخ داده از حاضرین عذرخواهی کرد.

 

اعزام تیم ژیمناستیک ایروبیک به قونیه

تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک برای شرکت در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی عازم ترکیه شد. این تیم به عنوان دومین گروه از تیم ملی کشورمان برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرد.  سعید نجفی، امیرحسین بنی اسد، علی خلیلی و علیرضا نبی پور اعضای تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران در این مسابقات را تشکیل می دهند. محمد مهرتاش به عنوان سرمربی هدایت ملی پوشان ایروبیک را بر عهده دارد. رقابت‌های ایروبیک ژیمناستیک ۲۲ و ۲۳ مرداد برگزار خواهد شد.

اعزام تیم‌های ملی بسکتبال ۳×۳ آقایان و بانوان به قونیه

تیم‌های ملی بسکتبال سه به سه آقایان و بانوان ایران جهت حضور در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی صبح امروز، چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه تهران را به مقصد قونیه ترک کردند.

تیم ملی ۳×۳ آقایان با ترکیب سینا واحدی، امیرحسین رضایی‌فر، احسان دلیرزهان و متین آقاجانپور زیر نظر رضا هنگام‌پور و تیم ملی ۳×۳ بانوان با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شادی عبدالوند، آیدا گل‌محمدی و نگین رسولی‌پور زیر نظر افسانه حسن نایبی در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد.
 

تکواندو؛ پایان روز دوم با دو نقره، یک برنز و ناداوری

در وزن ۶۸- کیلوگرم مردان دانیال بزرگی ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد و در اولین دیدار خود برابر محمد فوفانا از مالی ۲ بر صفر به پیروزی رسید. او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اولوگ‌بک رشیدوف از ازبکستان، قهرمان المپیک توکیو رفت که در مرحله یک چهارم نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و حذف شد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم زنان در نخستین مسابقه زینب اسماعیلی طی ۳ راند مبارزه در نهایت ۲بر ۱ از سد اوزدا ازبکستانی گذشت تا در ادامه با نماینده میزبان روبرو شود. اسماعیلی در ادامه برابر نماینده قدرتمند ترکیه طی ۳ راند مبارزه نفسگیر به پیروزی رسید و به یک چهارم راه یافت تا نماینده تکواندو بانوان کشورمان در روز دوم برنز خود را قطعی کرده باشد. دز این مرحله اسماعیلی با برتری مقابل فانتسی مرام از قطر به فینال وزن خود راه یافت.

وی که در دور نخست اوزدا ازبکستانی و در دور دوم لوسی از ترکیه را شکست داده بود، در برابر حریف قطری راند اول را ۱۱بر ۱ به سود خود خاتمه داد و در راند دوم هم با فاصله بسیار و امتیاز فنی پیروز این میدان باشد تا به فینال این وزن راه یابد.

در فینال وزن ۶۷- گیلوگرم زنام زینب اسماعیلی با شکست برابر فریدا نماینده آذربایجان به مدال نقره بسنده کرد. وی دیدار نهایی با فریدا از آذربایجان مسابقه داد و در راند اول نتیجه را واگذار کرد و در راند دوم هم نتوانست در برابر حریف قدرتمند خود کاری از پیش ببرد تا در نهایت راند دوم را هم واگذار و دومین مدال نقره را بنام خود کرد.

در وزن ۴۹- کیلوگرم زنان غزل سلطانی ابتدا از سدحمد مبروک المبروک از عربستان مقتدرانه گذشت و در ادامه از سد حریف پاکستانی عبور کرد تا مدال خود را قطعی کرده باشد. در ادامه نماینده وزن منهای ۴۹ تکواندو بانوان ایران برابر الاسا از مراکش راند نخست را ۱۱بر صفر برد. وی در راند دوم که تلاش می کرد انرژی خود را برای بازی در فینال نگه دارد، بیشتر به اداره مسابقه پرداخت تا در نهایت برنده رانده دوم باشد و به فینال راه یابد.

وی در مسابقه فینال برابر رقیه حیلدیریم ترکیه ای در راند اول ۵بر ۱ برنده شد.در راند دوم به رغم جلو بودن امتیاز به خاطر ۵ اخطار بازنده شد تا در راند سوم بازهم به رغم جلو بودن امتیاز باز هم ۵ اخطاره شود و به مدال نقره بسنده کند.

هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در کنار دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو نظار گر این مسابقات بود.

در وزن ۶۳- کیلوگرم مردان محمدصادق دهقانی پس از برد برابر حامد مبارک از عربستان در دور اول، در دور دوم مقابل عمر هانتونی از کشور فلسطین قرار گرفت. تکواندوکار فلسطینی که مسابقه خوبی از خود به نمایش گذاشته بود، در نهایت چاره ای جز قبول شکست برابر تکواندو کار قدرتمند ایرانی نداشت تا دهقانی سومین نماینده کشورمان در تکواندو باشد که ضمن صعود به یک چهارم نهایی مدال برنز خود را قطعی کند.
محمدصادق دهقانی با باخت برابر هاکان رچپر دارنده مدال برنز المپیک از ترکیه نتوانست به فینال وزن ۶۳- کیلوگرم راه یابد و در نهایت به مدال برنز قناعت کرد.
در این مبارزه اگر چه راند اول را واگذار کرد ولی در راند دوم بسیار جنگنده ظاهر شد ولی در نهایت نتیجه راند دوم را هم واگذار کرد تا به برنز برسد.

 

قونیه در قرق مربیان ایرانی؛ قبضه شیاپچانگ توسط ایرانی ها

مسابقات تکواندو بازیهای کشورهای اسلامی محلی برای قدرتنمایی ایرانی ها شده است. در کنار تکواندوکاران ایرانی، مربیان ایرانی نیز قونیه را قبضه کرده اند.
دو مربی ایرانی هدایت تیم های ملی دیگر کشورها را در مسابقات تکواندو بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بر عهده دارند.
در این رقابت‌ها یوسف کرمی هدایت تکواندو کاران پاکستان و فرزاد عبدالهی هدایت تکواندو کاران لبنان را بر عهده دارد.
یکی از نکات قابل توجه در این رقابت‌ها عدم حضور مربیان کره ای در راس تیم های ملی کشورهای مسلمان است.

پاراشنا؛ صید یک طلا و یک برنز دیگر از آبهای قونیه

در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، سه نماینده ایران در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت راهی مسابقه نهایی شدند.
رقابتهای پاراشنای بازی های کشورهای اسلامی صبح امروز در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر کرال پشت پیگیری شد که در پایان شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه، ابوالفضل ظریف با زمان یک دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه و سینا ضیغمی نژاد با زمان یک دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه به فینال راه پیدا کردند.
نمایندگان ایران در ماده کرال پشت رقابتهای پاراشنای بازیهای کشورهای اسلامی به دو مدال طلا و نقره دست یافتند. در مسابقه فینال 100 متر کرال پشت مسابقات پاراشنای بازیهای کشورهای اسلامی، سه نماینده ایران با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و 9 ثانیه و 22 صدم ثانیه زودتر از دیگر شناگران به خط پایان رسید و قهرمان شد. ابوالفضل ظریف با زمان یک دقیقه و 14 ثانیه و 95 صدم ثانیه به مدال برنز دست یافت و سینا ضیغمی نژاد هم با رکورد یک دقیقه و 17 ثانیه و 37 صدم ثانیه در مکان ششم قرار گرفت.
 

تیراندازی اهداف پروازی؛ پایان روز نخست مسابقات تراپ

رقابت‌های تراپ در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آغاز شد.
رقابت‌های اهداف پروازی در رشته تراپ امروز در پنجمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی آغاز شد که در پایان روز نخست مرحله مقدماتی بابک یگانه با ۶۸ امتیاز در جایگاه بیست و دوم ایستاد.
در پایان رقابت‌های روز نخست تراپ زنان نیز مرضیه پروش‌نیا با ۶۹ امتیاز هفتم شد.
در پایان دو روز رقابت در مرحله مقدماتی، ۸ تیرانداز نخست راهی فینال مسابقات می‌شوند.
 

تنیس روی میز؛ پیروزی تیم زنان مقابل آذربایجان

تیم ملی تنیس روی میز زنان در ادامه مسابقات بخش تیمی بازی های کشورهای اسلامی، امروز به مصاف تیم آذربایجان رفت و با نتیجه ۳-۰ پیروز شد.
ملی‌پوشان کشورمان مدال برنز خود را قطعی کرده‌اند و فردا (پنجشنبه) دو بازی پیش رو خواهیم داش که نخستین آن با تیم مالدیو خواهد بود و بعد رقابت فینال پیش روی پینگ پنگ بازان است.
 

دوومیدانی؛ ابارقی در نیمه نهایی ۲۰۰ متر/ پنجمی کامران در ۱۱۰ متر با مانع

در ادامه مسابقات دوومیدانی پنجمین دوره از بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی محمدحسین ابارقی با قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه خود در ماده ۲۰۰ متر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.
محمدحسین ابارقی با ثبت زمان ۲۰.۷۵ ثانیه در گروه چهارم مرحله مقدماتی رقابت دو ۲۰۰ متر بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بعنوان نفر اول از گروه خودش راهی مرحله نیمه نهایی شد.
مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقه فردا برگزار خواهد شد.
ر رقابت دوومیدانی پنجمین دوره از بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی مسعود کامران با قرار گرفتن در جایگاه پنجم مرحله نهایی دو ۱۱۰ متر با مانع به کار خود پایان داد.
مسعود کامران با ثبت زمان ۱۳.۷۴ ثانیه در مرحله نهایی رقابت دو ۱۱۰ متر با مانع بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در جایگاه پنجم قرار گرفت. 
در این ماده نمایندگان کشورهای الجزایر، سنگاپور و کویت به ترتیب اول تا سوم شدند.
 

والیبال زنان؛ صعود به نیمه نهایی با برد ازبکستان

تیم ملی والیبال زنان ایران که برای نخستین بار در بازیهای کشورهای اسلامی شرکت کرده، با پیروزی مقابل ازبکستان موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد.
شاگردان الساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی زنان ایران عصر امروز (چهارشنبه 19 مرداد) در نخستین مسابقه خود دراین بازی‌ها به مصاف ازبکستان رفتند و ۳ بر یک این تیم را شکست دادند.
ملی‌پوشان کشورمان در ست سوم این دیدار 28 بر 26 نتیجه را به حریف واگذار کردند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 16 و 25 بر 16 حریف خود را از پیش رو برداشتند تا ۳ امتیاز ارزشمند به دست آورند.
تیم ملی والیبال زنان ایران با این برد صعودش به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قطعی شد و از ساعت 20 و 30 دقیقه روز جمعه 21 مرداد در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات می‌رود تا برای صدرنشینی در گروه تلاش کند.
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ویژه دیدار تیم ملی والیبال زنان ایران برابر ازبکستان بود.
 
 

پاراتیروکمان؛ نتایج مرحله مقدماتی اعلام شد

امروز و در اولین روز از رقابت‌های پاراتیراندازی با کمان بازی‌های کشورهای اسلامی، یازده پاراکماندار کشورمان در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند.
نتایج نمایندگان کشورمان در بخش انفرادی به شرح زیر اعلام شده است:
 
ریکرو آقایان 
- اصغر زارعی‌نژاد با امتیاز 609 جایگاه اول 
- غلامرضا رحیمی با امتیاز 605 جایگاه سوم
- محمدرضا عرب عامری با امتیاز 601 جایگاه چهارم 
 
ریکرو بانوان 
- سمیه رحیمی با امتیاز 540 جایگاه سوم 
 
کامپوند آقایان 
- علی سینا منشا زاده با امتیاز 689 جایگاه دوم 
- هادی نوری با امتیاز 687 جایگاه سوم 
- رمضان بیابانی با امتیاز 665 جایگاه ششم 
 
کامپوند بانوان 
- مریم یاورپور با امتیاز 667 جایگاه سوم 
- فرزانه عسگری با امتیاز 650 جایگاه چهارم 
- منیرسادات حسینی با امتیاز 626 جایگاه پنجم 
 
کلاس W1 مردان 
- محمدرضا زندی با امتیاز 624 جایگاه سوم 
 
دربخش تیمی نیز نتایج زیر بدست آمده است: 
 
تیم دوبل ریکرو مردان متشکل از اصغر زارعی‌نژاد و محمدرضا رحیمی با امتیاز 1214 جایگاه اول 
تیم میکس ریکرو متشکل از اصغر زارعی‌نژاد و سمیه رحیمی با امتیاز 1149 جایگاه دوم 
 
تیم دوبل کامپوند مردان متشکل از علی سینا منشا زاده و هادی نوری با امتیاز با امتیاز 1376 جایگاه دوم 
 
دوبل کامپوند بانوان متشکل از مریم یاورپور و فرزانه عسگری با امتیاز 1317 جایگاه دوم 
 
تیم میکس کامپوند متشکل از علی سینا منشازاده و مریم یاورپور با امتیاز 1356 جایگاه دوم 
 
فردا، پنجشنبه 20 مرداد و در دومین روز از رقابتهای پاراتیراندازی با کمان، در نوبت صبح رقابتهای مرحله حذفی انفرادی در کلیه ماده‌ها و در نوبت بعدازظهر مسابقات تیمی و میکس برگزار خواهد شد.
 
 

ژیمناستیک؛ درخشش ژیمناست‌کاران؛ همه فینالیست شدند

در نخستین روز مسابقات ژیمناستیک بازیهای کشورهای اسلامی و در دور مقدماتی وسیله دارحلقه، مهدی احمدکهنی و محمدرضا خسرونژاد با قرار گرفتن در رده های دوم و ششم فینالیست شدند.
در وسیله پارالل محمدرضا خسرونژاد به عنوان نفر هفتم فینالیست شد و مهدی احمد کهنی هم به عنوان رزرو فینال معرفی شد.
در بارفیکس مهدی احمد کهنی با قرار گرفتن در رده چهارم فینالیست شد و محمدرضا حمیدی هم به عنوان رزرو فینال معرفی شد.
در حرکات زمینی و خرک حلقه هم محمدرضا خسرونژاد به عنوان رزرو فینال انتخاب و معرفی شد.
در بخش قهرمان قهرمانان مهدی احمد کهنی، محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی سه ژیمناست حاضر ایران در این رقابتها به ترتیب در رده های هشتم، نهم و یازدهم قرار گرفتند. همچنین در رده تیمی تیم ایران در رده پنجم قرار گرفت.
مسابقات فینال عصر فردا در قونیه برگزار خواهد شد.
 
 
بیش‌تر بخوانید؛

 

نظر شما