شناسهٔ خبر: 55545322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

معاون سازمان بنادر در آیین معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد:

"دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از سیاست‌های کلیدی دولت سیزدهم دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جامعه سازمان‌های بسیار محوری در حوزه توسعه همکاری‌های تجاری در منطقه به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از سیاست‌های کلیدی دولت سیزدهم دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جامعه سازمان‌های بسیار محوری در حوزه توسعه همکاری‌های تجاری در منطقه به شمار می‌رود.


​به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "جلیل اسلامی" پیش از ظهر روز سه‌شنبه 18 مرداد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  با اشاره به رویکردها و سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی به جایگاه بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: بندر شهید رجایی به عنوان بندری شناخته شده و راهبردی در سرنوشت اقتصادی کشور و به ویژه توسعه تجارت خارجی دارای اهمیت ویژه ای است که توسعه زیرساخت های آن امری بسیار حیاتی و مهم محسوب می شود.

وی از دیپلماسی اقتصادی به عنوان یکی از سیاست‌های بسیار دقیق دولت سیزدهم نام برد و بیان داشت: سازمان بنادر  و دریانوردی یکی از سازمان‌های بسیار محوری در حوزه توسعه همکاری‌های تجاری در منطقه به شمار می‌رود و در راستای این سیاست دولت نیز فعالیت‌های ذاتی و حاکمیتی خود را پیش می‌برد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دیپلماسی همزمان با توسعه سایر زیرساخت‌ها فعالیت مثبتی را آغاز کرده است، ابراز امیدواری کرد، با حضور متعدد سرمایه‌گذاران خارجی در بندر شهید رجایی شرایط جدید و ظرفیت‌سازی‌های مثبتی در حوزه‌های مختلف توسعه اقتصادی و بازرگانی فراهم گردد.

اسلامی با اشاره به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بازدارندگی و پاسخ به اقدامات شرورانه دشمنان که در دریاها علیه منافع جمهوری اسلامی انجام می‌شود، را نمونه‌هایی از فعالیت‌های حساس و تعیین‌کننده دانست و ابراز داشت: در بخش دریایی طیفی از مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی نیز مجاهدت‌های زیادی داشته و در این بخش بسیاری از نگرانی‌های اولیه برطرف شده که نمونه‌های آن را امروز در حوزه‌های دریایی، دفاعی، نظامی شاهد هستیم.

وی در خصوص نقش بنادر کوچک در راستای حفظ و تامین معیشت ساحل‌نشینان این استان نیز بیان داشت: سازمان بنادر در ایجاد اشتغال و زمینه‌های توسعه بنادر در قالب مدل سازی برای واگذاری بنادر کوچک نقش خود را ایفا نموده و این هدف‌گذاری‌ها ادامه می‌یابد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، حفظ سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و اجرای طرح های جدید را از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر و بنادر زیرم جموعه اعلام کرد و ادامه داد: در راستای تحقق استراتژی این برنامه نیز در قالب سامانه‌ای به زودی رونمایی خواهد شد.

اسلامی اضافه کرد: با اجرای این برنامه به دنبال این هستیم در کنار ظرفیت‌های ایجاد شده بتوانیم در راستای سیاست‌های کلان نیز ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی قدم‌های مثبتی برداریم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ترانزیت و کریدورهای جدید در بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: بندر شهید رجایی به واسطه اینکه محور ترانزیت در این بندر متصل به ریل است و ظرفیت‌های پایانه‌ای آن کامل می‌باشد، این بندر می‌تواند به عنوان پایگاه اصلی ترانزیت کشور در کنار سایر کشور‌ها مطرح باشد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ناوگان دریایی به نقش هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی اشاره و تاکید کرد: در این بخش باید در تمامی حوزه‌ها اعم از زیرساخت، سرمایه‌گذاری و ساماندهی مدل کسب و کار یک تغییر اساسی صورت بگیرد.

اسلامی در خصوص همکاری‌های بین بخشی سازمان‌های مرتبط با اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: با یک ارتباط هوشمندانه با سایر سازمان‌های درگیر با موضوع کالاهای تجاری می‌توان پاسخگویی مناسبی به خدمت گیرندگان در بندر شهید رجایی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: نقش مدیریت بنادر و دریانوری استان به دلیل نقش همگرایی و خدمات بین‌بخشی بسیار حائز اهمیت است و در دوره مدیریت جدید نیز نسبت به این موضوعات توجه ویژه و جدی را می‌طلبد.

شایان ذکر است، آیین تکریم و معارفه مدیران کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز سه شنبه ۱۸ امردادماه ۱۴۰۱ با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مقامات استانی و اعضای جامعه دریایی و بندری در سالن همایش های ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد.

 

 

نظر شما