شناسهٔ خبر: 55545226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

درجه ۱۷ شهرداری ارتقاء یافت

تهان - ایرنا - معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارتقاء درجات جدید ۱۷ شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداری ها خبر داد و گفت: به موجب این ابلاغیه ها؛ درجه شهرداری بوشهر به ۱۱ ارتقاء یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، علی زینی وند افزود: همچنین درجه شهرداری های سلماس در استان آذربایجان غربی به ۹ و شریف آباد در استان تهران به ۷ ارتقاء یافت.

وی ادامه داد: درجه شهرداری های بهاران شهر و هرند در استان اصفهان و فاضل آباد در استان گلستان هم به ۶ و درجه شهرداری های ورزقان در استان آذربایجان شرقی و جناح در استان هرمزگان به ۵ ارتقاء یافت.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: درجه شهرداری های باغشاد در استان اصفهان، خنجین در استان مرکزی، ریحان در استان کرمان، ریز در استان بوشهر و زرنق در استان آذربایجان شرقی به ۴ ارتقاء یافت.

زینی وند افزود: درجه شهرداری های آچاچی در استان آذربایجان شرقی، نازک علیا در استان آذربایجان غربی، کمه در استان اصفهان و چیتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد هم به ۳ ارتقاء یافت.

 وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقاء درجه خود را بعد از تائید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، ارتقاء درجه شهرداری ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام می شود.

 با راه‌اندازی سامانه درجه بندی شهرداری‌ها، از این پس شهرداری ها صرفا از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در این سامانه، از آخرین وضعیت درجه شهرداری خود آگاه می شوند و به مکاتباتی در زمینه درجه بندی شهرداری ها پاسخ داده می شود که ثبت اطلاعات و بارگذاری قبلاً از طریق این سامانه انجام شده و شهرداری کد رهگیری دریافت کرده باشد.

به گزارش ایرنا،  اکنون در کشور ۱۳۹۵ شهر، ۴۵۷ شهرستان، ۱۱۲۶ بخش و ۳۹هزار و ۷۱۳روستا داریم.

نظر شما