شناسهٔ خبر: 55544576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار زنجان

مطالبه گری آگاهانه خبرنگاران ابزار رشد جامعه است

افشارچی با اشاره به نقش رسانه ها و خبرنگاران در آگاه سازی مردم گفت: مطالبه گری آگاهانه خبرنگاران ابزار رشد جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امرور در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار به عزاداری های مردم زنجان در ماه محرم اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در این عزاداری ها ثروت معنوی این استان محسوب می شود.

 


محسن افشارچی با تبریک روز خبرنگار و نقش این قشر در جهت نشاط آفرینی در جامعه گفت: خبرنگاران رسالت خطیری در اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی مردم دارند.

 


وی مبنای تغییر مدیران استان زنجان را حرکت فرهنگی دولت و عملکرد این افراد خواند و گفت: توانایی افراد و بود و نبود فرد جایگزین و ... مسائلی است که در تعیین مدیران مورد نظر است؛ همچنین در تغییر مدیران تحت فشار نیستم و برخورد بدی با مدیران قبلی نداشته ایم.

 


این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای طرح هوشمندسازی نان در زنجان خاطرنشان کرد: ۱۶۰۰ واحد نانوایی در زنجان فعال است که همگی به دستگاه‌های هوشمند نان یارانه ای مجهز شده اند.

 


وی با اشاره به تفاوت قیمت آرد صنعتی و آرد خبازی گفت: این تفاوت قیمت موجب کاهش آرد در نانوایی ها در یک بازه زمانی شده بود ولی در حال حاضر تعدادی نانوایی به صورت شیفتی فعالیت می کنند و با مشکلی در نانوایی ها در تامین نان شهروندان مواجه نیستیم.

 


استاندار زنجان در خصوص انتصاب مدیران استانی نیز گفت: در تلاش هستیم تا از بهترین ها به عنوان مدیران دستگاه ها استفاده کنیم و به همین منظورعملکرد مدیران در طول خدمت سنجیده می شود و تلاش می کنیم تا از تمام پتانسیل استان استفاده شود.

 


افشارچی با اشاره به وضعیت مطلوب استان زنجان در سرانه فضای سبز و پارک های ملی گفت: در حال حاضر مشغول حل مشکل گاوزانگ هستیم و حل مشکلات خانه بوران نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

 


وی با اشاره به پارک هاشم نژاد به مساحت 10 هکتاردر زنجان گفت: اجرای این طرح با همکاری قرارگاه خاتم در بازه زمانی 18 ماه در دستور کار است.

 


افشارچی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین وضعیت ساکنان کوی فلسطین زنجان نیز گفت: 63 نفر از ساکنان کوی فلسطین که مشتاق به جابه جایی هستند شناسایی شده اند و این افراد در مسکن ملی اسکان داده می شود و در اسرع وقت قراردادی منعقد شده و برای بقیه افراد نیز با کمک روحانی محله اقداماتی انجام خواهد شد.

 


استاندار زنجان به مشکل کارخانه سرجین بافت و اقداماتی که برای آغاز به کار این کارخانه انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: بعد از رفع سوء اثر چک های صاحب کارخانه، تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار این کارخانه قرار خواهد گرفت.

 


وی به موضوع پسماند روی زنجان و تبدیل ثروت این دپو برای استان زنجان اشاره کرد و گفت: هشت میلیون تن پسماند در استان وجود دارد که بعد از شناسایی عناصر ارزشمند این پسماندها به دنبال تبدیل آن به ثروت استان هستیم.

 


افشارچی در خصوص رشد اقتصادی استان و هدف گذاری 8.7 درصدی برای استان گفت: هشت  هزار میلیارد از این رشد در حوزه مسکن و 11 هزار میلیارد در حوزه سرمایه گذاری محقق خواهد شد.

 


استاندار زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر نرخ مشارکت اجتماعی و اشتغال نیز گفت: تولید اشتغال آفرین است بایستی ابتدا زیر ساخت های تولید را در استان فراهم کنیم؛ اصالت را در تولید می بینیم و به دنبال هر تولیدی، اشتغال ایجاد می شود.

پایان پیام/693

نظر شما