شناسهٔ خبر: 55542403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئال مادرید - آینتراخت فرانکفورت؛ نبرد در هلسینکی برای فتح سوپرکاپ اروپا

صاحب‌خبر -
رئال مادرید - آینتراخت فرانکفورت؛ نبرد در هلسینکی برای فتح سوپرکاپ اروپا
خبرگزاری آریا- سوپرکاپ اروپا 2022 میان رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت برگزار می شود. 
به گزارش آریا، رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت به عنوان فاتحان لیگ قهرمانان و لیگ اروپای فصل گذشته، در هلسینکی سوپرکاپ اروپا را برگزار می کنند. رئال مادرید پس از فتح یکی از خاطره انگیزترین کاپ های لیگ قهرمانان اروپا و بیشتر کردن فاصله خود با دیگر تیم های پرافتخار قاره سبز، پا به فصل 2023-2022 گذاشته است. مادریدی ها در نقل و انتقالات تابستانی زیاد پرکار ظاهر نشدند و در همان روزهای اولیه با جذب شوامنی و رودیگر، ترکیب خود را بستند. با این حال با توجه به صحبت های کارلو آنچلوتی، بعید است که خریدهای جدید در سوپرکاپ به میدان بروند: این جام به ترکیب قهرمان اروپا تعلق دارد. 
رئال مادرید آخرین بار سال 2018 در این بازی حاضر شد و مقابل اتلتیکو مادرید تن به شکست داد؛ جبران آن ناکامی و بردن یک جام دیگر (فتح پنجمین سوپرکاپ تاریخ باشگاه)، از جمله انگیزه های تیم آنچلوتی در هلسینکی خواهند بود. آینتراخت فرانکفورت به عنوان قهرمان غیرمنتظره لیگ اروپای 2022 پا به این سوپرکاپ می گذارد. عقاب های آلمانی در آستانه از دست دادن فیلیپ کوستیچ قرار دارند اما بازیکنانی مانند رندال کولو موانی، ماریو گوتسه و لوکاس آلاریو هم به ترکیب این تیم اضافه شده اند تا شاید بخشی از موفقیت های فصل گذشته تکرار شود. فصل جدید بوندسلیگا  برای آینتراخت فرانکفورت به شکلی کابوس وار و با شکست 6-1 مقابل بایرن مونیخ آغاز شد و شاگردان گلاسنر از لحاظ روحی روانی کار سختی برای آماده سازی خودشان خواهند داشت. 
سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در پاسخ به این که آیا تیمش می‌تواند فاتح هر شش جام ممکن در فصل پیش رو شود، گفت: ما در تمامی رقابت‌ها، کل توان‌مان را به کار می‌گیریم ولی کسب هر شش جام برای ما دشوار خواهد بود؛ خیلی دشوار. ولی خیال من راحت است چون نسبت به فصل قبل ترکیب بهتری در اختیار داریم. ما دو بازیکنی را به خدمت گرفتیم که از جنبه جسمانی و تکنیکی، موجب پیشرفت تیم خواهند شد (اورلیو شوامنی و آنتونیو رودیگر). ارتباط بین بازیکنان با تجربه و جوانان که فصل گذشته عنصری کلیدی بود نیز باید نسبت به سال قبل بهتر شده باشد. 
یکی از شکاف‌های ترکیب تیم، یار ذخیره‌ای برای کریم بنزماست ولی آنچلوتی تصور نمی‌کند کسی بتواند جای این مهاجم فرانسوی را پر کند. اگر بهترین مهاجم دنیا را از دست بدهید، کارتان سخت خواهد شد چون کسی نمی‌تواند جای او را پر کند. اگر کریم بیمار شود، با اوضاع کنار خواهیم آمد. ولی ما فهرست بلندبالایی از مهاجمان را در اختیار داریم. 
آنچلوتی چندی پیش گفته بود که ترکیب اصلی تیمش در بازی پیش رو، همان‌هایی خواهند بود که فصل قبل فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند ولی این بار از موضع خود عقب نشینی کرده است. ما به خاطر آن‌هایی که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند، الان در سوپرجام اروپا حضور داریم. ما صرفا با 11 بازیکن قهرمان نشدیم ولی من قصد دارم همان تیم برنده را به زمین بفرستم؛ یا شاید هم چند تغییر اعمال کنم!
مطابق خبرها، فیفا قصد دارد از فناوری آفساید نیمه خودکار در این مسابقه استفاده کند. در این فناوری یک حسگر در وسط توپ قرار دارد که در هر ثانیه 500 داده را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد. علاوه بر این 12 دوربین اختصاصی نیز در سقف استادیوم‌ها نصب خواهند شد تا حداکثر 29 داده از هر بازیکن را ردیابی کند. این داده‌ها شامل تمامی اندام‌ها و اندام‌هایی که مرتبط به آفساید هستند، می‌شود. همچنین گفتنی است که این دوربین‌ها در هر ثانیه 50 بار این داده‌ها را جمع آوری و ارسال می‌کنند. 
با ترکیب این داده‌ها و به کارگیری هوش مصنوعی، هر زمان که توپ به بازیکنی که در موقعیت آفساید قرار گرفته است برسد، به طور خودکار هشداری به داوران حاضر در اتاق ویدیویی ارسال می‌کند و آن‌ها پس از بررسی این هشدار، داور درون زمین را از آن مطلع می‌کنند. این فرایند در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد و این معنی را دارد که می‌توان تصمیمات آفساید را سریع‌تر و دقیق‌تر گرفت.
پس از تایید تصمیم توسط داوران حاضر در اتاق ویدیویی و داور حاضر در زمین، یک انیمیشن سه بعدی ایجاد می‌شود تا موقعیت اندام بازیکن را به طور کامل شرح دهد. این انیمیشن روی نمایشگر‌ها استادیوم‌ها نیز پخش می‌شود تا همه تماشاگران به شفاف‌ترین شکل ممکن، مطلع شوند. همچنین این انیمیشن بهترین زوایای دید ممکن را نسبت به موقعیت بازیکن نشان می‌دهد. گفتنی است که این سیستم تاکنون در رقابت‌های عرب کاپ و جام باشگاه‌های جهان تست شده است و در جام جهانی قطر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز از آن استفاده خواهد شد.

نظر شما