شناسهٔ خبر: 55540536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوپرجام اروپا

رئال مادرید - اینتراخت فرانکفورت/جدال برای ایستادن بر بام قاره سبز

تیم های رئال مادرید و اینتراخت فرانکفورت امشب در دیدار سوپرجام اروپا به مصاف هم می روند.

صاحب‌خبر -

مسابقه سوپرجام فوتبال اروپا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب بین تیم‌های رئال مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا) و اینتراخت فرانکفورت (قهرمان لیگ اروپا) به میزبانی کشور فنلاند برگزار می‌شود.

شاگردان آنچلوتی که سال گذشته برخلاف انتظار توانستند بار دیگر قهرمان اروپا شوند، در فصل نقل و انتقلات تابستانی اگرچه نتوانستند کیلیان امباپه ستاره تیم پاری سن ژرمن را به مادرید بیاروند، اما تا اینجای نقل و انتقالات تابستانی، گرانترین انتقال تابستان را انجام دادند.

اورلین شوامنی هافبک دفاعی ۲۱ ساله تیم موناکو با انتقالی به ارزش ۸۰ ملیون یورو به سانتیاگو برنابئو آمد تا حداقل تاکنون گرانترین انتقال این فصل باشد. مادریدی‌ها که فصل گذشته کاماوینگا دیگر هافبک جوان فرانسوی‌ها را هم به خدمت گرفته بودند، به خوبی پروژه جوانسازی تیم را دنبال می‌کنند.  

مادریدی‌ها در این تابستان، آنتونیو رودیگر مدافع ۲۹ ساله چلسی را هم با انتقالی آزاد و رایگان به خدمت رفتند و به نظر می‌رسد کار آن‌ها با این ۲ انتقال در این فصل نقل و انتقالاتی به پایان رسیده و آماده فصل جدید می‌شوند.

تیم اینتراخت فرانکفورت هم که اولین مسابقه فصلش را مقابل بایرن مونیخ با شکست سنگین شش بر یک آغاز کرد، بدون فیلیپ کوستیچ هافبک چپ صربستانی خود به هلسینکی فنلاند سفر کرده است. کار انتقال کوستیچ به یوونتوس تمام شده و این بازیکن بجای سفر به هلسینکی، به تورین رفته است تا تست‌های پزشکی خود را برای پیوستن به یوونتوس پشت سر بگذارد. یوونتوسی‌ها با توجه به غیبت چندین بازیکنانشان، اصرار داشتند که کوستیچ را در نخستین بازی فصل در روز شنبه مقابل ساسولو در اختیار داشته باشند و به همین دلیل کار‌های انتقالش را زودتر انجام دادند تا کوستیچ در بازی امشب، اینتراحت را همراهی نکند.

اینتراختی‌ها در این تابستان چندین ورودی‌ها داشتند که مهمترین و معروفترین آن، ماریو گوتزه ستاره سال‌های قبل تیم ملی آلمان بود که حالا در ۳۰ سالی از آیندهوون هلند به آلمان بازگشته است.

اینتراخت فرانکفورت که مانند رقیب نامدارش در بازی امشب، تیم پرافتخاری در اروپا محسوب نمی‌شود و تاکنون قهرمان بوندس لیگا هم نشده، فصل گذشته با شکست گلاسکو رنجرز قهرمان لیگ اروپا شد و به یکی از مهمترین جام‌های تاریخ باشگاهش دست یافت.

مهمترین تقابل تاریخ این ۲ باشگاه به ۱۹۵۹-۱۹۶۰ برمی گردد که دو تیم در فینال جام باشگاه‌های اروپا به مصاف هم رفتند و رئال مادرید موفق شد با پیروزی هفت بر سه مقابل عقاب ها، به پنجمین قهرمانی اروپایی خود دست یابند. افتخاری که در سال‌های بعد آن را ۹ بار دیگر تکرار کردند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

رئال مادرید (۳-۳-۴): کورتوا | کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی | کاسمیرو، کروس، مودریچ | وینیسیوس، بنزما، والورده

آینتراخت فرانکفورت (۱-۲-۴-۳): تراپ | اندیکا، توره، توتا | کناف، سو، روده، لنتس | گوتسه، کامادا | بوره

نظر شما