شناسهٔ خبر: 55539284 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سریال جدید با بازی فرهاد جم، رامین راستاد و سیدجواد هاشمی از شنبه روی آنتن می‌رود

«راز ناتمام» رجایی و باهنر

تاریخ معاصر کشور ما به قدری افراد مهم و تاثیرگذار دارد که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی درباره فراز و نشیب زندگی آن‌ها می‌توان ساخت. آن هم برای شناخت نسل جوان و نوجوان امروزی که با زندگی ایشان آشنایی چندانی ندارند. ازجمله شهید باهنر که در طول این سال‌ها اثر نمایشی مستقلی درباره او ساخته نشده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین، حالا امین امانی کارگردان همراه گروه سازنده‌اش، سریالی با عنوان «راز ناتمام» را ساخته‌اند که از ۲۲ مرداد از شبکه یک سیما روانه آنتن می‌شود. این سریال روایتگر زندگی دکتر محمدجواد باهنر و زندگی پرفراز و نشیب این شهید گرانقدر است که به مرور اتفا‌قات سال‌های پس از جنگ و نفوذ دشمن در ارکان دولت در زمان حال می‌پردازد. این مجموعه که به قلم جلال‌الدین دری به نگارش درآمده، تولید صداوسیمای مرکز کرمان و به سفارش مرکز سیمای استان‌هاست.

فرهاد جم، نگین معتضدی، رامین راستاد، بهرام ابراهیمی، سیدجواد هاشمی، شهرام عبدلی، مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مسعود رحیم‌پور، مهدی کوشکی، محمدرضا مجد، ابوالفضل همراه، لیلا بوشهری و... در این سریال بازی می‌کنند. رامین راستاد در این اثر نقش مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را به عهده دارد. این هنرمند در این باره توضیح داد: نقشی را که بازی می‌کنم، خیلی دوست دارم. این حرفم به دلیل بازی در این سریال یا حرف امروزم نیست، در گذشته هم در مصاحبه‌هایم می‌گفتم آرزو دارم یک روز نقش ایشان را بازی کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

این هنرمند درباره نزدیک شدن به نقش و باورپذیرتر کردن آن، عنوان کرد: تا جایی که توانستم تمام سخنرانی‌های آقای رفسنجانی را دیدم و رصد کردم، اما معمولا دو دهه آخر عمر را بیشتر به‌یاد داریم و کسی دهه۵۰ زندگی ایشان را یادش نیست. یکی از جذابیت‌های قصه سریال این بود که مستقیم وارد تاریخ نمی‌شدیم؛ قصه با زمان حال شروع می‌شود و در فلاش‌بک‌هاست که مبارزات و تاثیر روحانیت را می‌بینیم. آقای رفسنجانی از آن شخصیت‌هایی است که خیلی خوب در ذهن مخاطب مانده و خیلی از افراد با لحن و بیان ایشان شوخی می‌کردند. من هم سعی کردم در این سریال که ۳۰سالگی ایشان را می‌بینیم و صدای‌شان خیلی خش‌دار نیست، فقط لهجه‌شان را در بازی نشان دهم و خیلی کم سراغ صدایی که معمولا از ایشان شنیده‌ایم، رفته‌ام.

وی درباره کلیت سریال بیان کرد: مخاطب را هیچ وقت نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما تا به حال سریالی درباره آن مقطع از تاریخ تا این حد کامل ساخته نشده و معمولا این شخصیت‌ها را در حاشیه می‌دیدیم. در این سریال به این شخصیت‌ها کامل پرداخته می‌شود و قصه شامل این شخصیت‌ها و کشمکش‌های سیاسی آن دوران است؛ بنابراین فکر می‌کنم مخاطب سریال را دوست خواهد داشت. آقای امانی هم از جمله کارگردان‌های آینده‌داری است که به زودی از او بیشتر خواهیم شنید.
 
منبع: روزنامه جام جم 

نظر شما