شناسهٔ خبر: 55538978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) در نشست خبری تشریح کرد:

تخصیص بخشی از یارانه نقدی و فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف لبنیات

مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) در نشست خبری به تشریح راهکارهای افزایش سرانه مصرف لبنیات پرداخت و از رسانه‌ها خواست درخصوص مزایای مصرف لبنیات در سطح جامعه و نقش آن در افزایش سلامتی مردم اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند. ‌

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، علی‌اصغر محمدپور در این نشست که به مناسبت تکریم خبرنگاران و با حضور اصحاب رسانه‌های تصویری، دیجیتال، روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری برگزار شد، ضمن تکریم مقام خبرنگاران و نقش آنها در فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی گفت:رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در شفاف‌سازی و آگاهی بخشی مردم دارند. 

مدیرعامل صنایع شیر ایران در ادامه با بیان اینکه با ظهور شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌هایی جدید شکل گرفته که با گلایه از شیطنت‌های برخی از این رسانه‌های جدید مبنی بر کم‌فروشی در صنایع غذایی،افزود: دلیل اصلی که امروزه عرف بازار به این صورت درآمده، شیطنت‌هایی است که معدود افرادی، سعی در برهم زدن تعادل بازار در سطح این رسانه‌ها می‌کنند؛ به عنوان مثال؛ یک قالب کره با ظاهر کوچکتر را با کره‌ای که بزرگتر دیده می‌شود مقایسه می‌کنند و می‌گویند پگاه کم‌فروشی کرده است، به نظر شما این موضوع به چه کسی آسیب می‌زند؟

وی ادامه داد: گرانفروشی با گرانی فرق دارد؛ دستمزدها و هزینه‌ها را وزارتخانه‌ها افزایش دادند، اما اثر افزایش آنها را ما با جریمه به عنوان گرانفروشی پرداخت می‌کنیم.

محمدپور، ناهماهنگی در میان ارکان دولت را از موارد آسیب‌زا به صنایع لبنی دانست که موجب اتلاف وقت و هزینه تولید محصولات و داخلی‌سازی می‌شود؛ موضوعی که به تولید کشور  آسیب می‌رساند و برخلاف سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین است.

مدیرعامل صنایع شیر ایران( پگاه) با تأکید بر اینکه شرکت‌های تولیدی با رنج و مشقت در حال تولید هستند، اظهار داشت: به دلیل عدم هماهنگی موجود در ارکان دولت، وزارتخانه‌های کشاورزی، صمت و دادگستری به صورت ناعادلانه در حال جریمه‌کردن شرکت‌های ما به دلیل گرانفروشی هستند؛ جواب ما این است که گرانی با گرانفروشی فرق می‌کند؛ خود قضاوت کنید، قبل از ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ شیر را با قیمت ۶۴۰۰ تومان خریداری می‌کردیم و از صبح روز بیست و دوم اردیبهشت‌ماه جاری شیر را با دو برابر قیمت، ۱۲ هزار تومان خریداری کردیم، در کنار این قیمت، دستمزد ۵۷ درصدی حداقلی و ۳۸ درصدی سایر سطوح که مجموعا افزایش ۵۱ درصدی داشته به همراه افزایش ۳۵ درصدی کرایه هم که توسط وزارتخانه‌های کار و راه و شهرسازی اعلام شد، را در کنار ۱۰۰ درصد قیمت شیر و موارد بسته‌بندی قرار بدهید.

 عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران، تصریح کرد: با افزایش قیمت‌ها چگونه می‌توانیم قیمت را ثابت نگه داریم، این کار شدنی نیست، به دلیل ناهماهنگی میان سه وزارتخانه، چندین شرکت تولیدی که با کمترین سود و سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند، به طور ناعادلانه جریمه می‌شوند و از این نظر از تعزیرات گلایه‌مند هستیم که چرا با تولیدکننده‌ها مانند مجرمی که جرمش تولید است، برخورد می‌کنند.

 

مدیرعامل پگاه در ادامه هدف شرکت را نهایی‌سازی تولید محصولات دانش‌بنیان خواند و گفت: ساخت محصول با کیفیت رسالت پگاه است اما بعضا صحبت‌هایی در باره تمام صنایع لبنی می‌شود که موجب دلسردی فعالان این صنعت خواهد شد، بطور مثال بحث غیر کارشناسی وجود دارد که، شیرهای تولیدی کارخانجات دارای نگهدارنده است تا بتواند ماندگاری ۶ ماهه داشته باشد، در حالیکه بنده هزینه سفر را تقبل می‌کنم تا این شیر را در بهترین آزمایشگاه دنیا مورد بررسی قرار بدهند، قطعاً در حد صفر هم افزونه در آن پیدا نخواهند کرد، پاکت‌های شیر با ماندگاری بلندمدت در دمای ۳۶ درجه در محیط خلأ جوشانده می‌شود که سبب از بین رفتن تمام عوامل بیماری‌زا آن می‌شود که این موضوع موجب جلوگیری از آسیب و  تضمین ۶ ماه سلامت این محصول می‌شود.

محمدپور، اضافه کرد: در سال جاری بر تجاری‌سازی محصول دانش‌بنیان کاغذ پارچمنت (برای قرار گرفتن بر روی پنیرهای بسته‌بندی شده) که در دوره قبل تولید شده متمرکز شدیم؛ این کاغذ قبلا از خارج وارد می‌شد و اکنون تنها تولیدکننده آن در ایران، شرکت بسته‌بندی پگاه است. و اکنون با تولید و تجاری‌سازی کاغذ پارچمنت، علاوه بر استفاده در شرکت پگاه، نیاز سایر شرکت‌های لبنی هم تامین می‌شود و جلوی خروج ارز از کشور گرفته شده‌است.

مدیرعامل پگاه در خصوص سایر محصولات نیز به خبرنگاران گفت: در حال حاضر توانستیم استابلایزرهای خوراکی (افزودنی‌های مجاز) که سال‌های گذشته وارد می‌شد را در داخل و مجموعه پگاه تولید کنیم؛ همچنین در حوزه محصولات WPC، MPC که از مکمل‌های تغذیه‌ای ورزشکاران است و در گذشته از طریق واردات تامین می‌شد، اکنون بهترین مکمل بدنسازی در مجموعه پگاه ایران تولید می‌شود؛ کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد، پیشرو در تولید مکمل‌های ورزشی، غذای کودک و مادران باردار است که همه این‌ها در حوزه محصولات دانش بنیان بازتعریف شده است.

در خاتمه عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران یادآور شد: اگر مسائل حاشیه‌ای و تعزیراتی دغدغه تولیدکننده صنعت ما نباشد، می‌توانیم به کارهای تولیدی و ارز آوری بپردازیم. درصورتیکه در حال حاضر از ۱۸ مدیرعامل این شرکتو  حدود ۱۷ مدیرعامل پیگیر رفع جریمه‌های خود در نهادهای مربوطه هستند؛ در صورتی که چرا باید تولیدکننده در نهادهای امنیتی، نظارتی، تعزیراتی، وزارتخانه، دفتر امام جمعه و... به دنبال رفع اتهام از خود باشد، در حالی که این زمان و هزینه را می‌تواند صرف تولید کرد.

در ادامه مراسم از خبرنگاران حاضر در مراسم تقدیر شد.

نظر شما