شناسهٔ خبر: 55538477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خبرداد

پیش بینی برداشت ۳۸ هزار تن آلو از باغات آذربایجان غربی

المیرا عسگری زاده

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت بیش از ۳۸ هزار تن آلو از سطح باغ های استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

جعفر وحدت در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش‌بینی می شود بیش از ۳۸ هزار تن محصول آلو از سطح ۳۵۰۰ هکتاری باغات در استان برداشت شود.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

وحدت ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.
انتهای پیام

نظر شما