شناسهٔ خبر: 55538310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۳۵۰۰ نفر در جنوب فرانسه به دلیل آتش سوزی تخلیه شدند

بیش از ۳۵۰۰ نفر از ساکنان روستا‌های جنوب فرانسه و کسانی که برای تعطیلات به آنجا رفته بودند، به علت پیشروی یک آتش سوزی تخلیه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از سه هزار و پانصد نفر از ساکنان روستا‌های جنوب فرانسه در منطقه اویرون و کسانی که برای تعطیلات به آنجا رفته بودند، روز سه شنبه به علت پیشروی یک آتش سوزی که دست کم ۷۰۰ هکتار پوشش گیاهی را نابود کرده است، تخلیه شدند.

در جنوب فرانسه، آتش سوزی اواخر روز دوشنبه از ماسگرو در استان لوزر توسط یک وسیله کشاورزی شروع شد و سپس به سمت اویرون گسترش پیدا کرد. روز سه شنبه، باد و خشکی هوا، آتش سوزی را تشدید کرد.

مقامات فرانسوی دستور تخلیه همه روستای موستوئه ژول را صادر کردند. این روستا در گردنه تَرن در قلب پارک ملی سون Cévennes واقع است که فاصله چندانی تا جنگلی که در چنگال شعله‌های آتش است، ندارد.

این پارک بخشی از یک منطقه وسیع‌تر است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. افراد تخلیه شده در اقدامی پیشگیرانه به سمت سالن‌های جشن و مدارس مناطق همجوار هدایت شدند.

بیش از ۶۰۰ آتش نشان که از نقاط مختلف فرانسه آمده اند، با پشتیبانی هواپیما‌های آبپاش برای مهار آتش سوزی تلاش می‌کنند.

در دروم در جنوب شرق فرانسه، آتش سوزی جنگل و پوشش گیاهی که جمعه شب اعلام شد، ادامه دارد. این آتش سوزی ۲۰۰ هکتار را نابود و سه آتش نشان را زخمی کرد.

آتش سوزی دیگری که دوشنبه شروع شد، ۱۵۰ هکتار را در جنوب منطقه شرانت در غرب فرانسه از بین برد. در ایزر (جنوب شرقی فرانسه) آتش پس از در نوردیدن حدود صد هکتار مهار شد.

سرانجام، در ژیروند (جنوب غربی) حداقل ۳۲۰ هکتار از کاج‌ها روز سه شنبه در چند نوبت آتش سوزی عظیم در ماه ژوئیه نابود شدند.

بنا بر اعلام سیستم اطلاعات آتش سوزی جنگل اروپا (EFFIS) که از سال ۲۰۰۶ آمار‌های قابل مقایسه‌ای را در اختیار دارد، فرانسه با بیش از ۴۷۰۰۰ هکتار زمین سوخته از ابتدای سال ۲۰۲۲، رکورد تعداد مناطق سوخته را در ماه ژوئیه به ثبت رسانده است.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افزایش پدیده‌های نامساعد هواشناسی (موج گرما، خشکسالی، آتش‌سوزی و غیره) پیامد مستقیم گرمایش جهانی است و افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای شدت، مدت و فراوانی آن‌ها را افزایش داده است.

نظر شما