شناسهٔ خبر: 55536706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئیسی: روزخبرنگار، مجالی برای حقیقت‌جویی شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات است

صاحب‌خبر -
رئیس جمهوری در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۷مرداد، روز خبرنگار تصریح کرد: اینجانب با گرامیداشت این مناسبت، از همه مرزداران حقیقت و مجاهدان عرصه تبیین و آگاهی، قدردانی می کنم و تقارن معنادار روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، تاکید مضاعفی بر وظیفه آگاهی بخشی اصحاب قلم و جهاد تبیین آنان می‌دانم.
متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای قدردانی از کوشش کسانی است که در عرصه تبیین، آگاهی‌بخشی و پاسداری از حقیقت خستگی نمی‌شناسند.
در روزگاری که بدخواهان انقلاب اسلامی با تحریف و روایتگری مغرضانه به نبردی جدی و مستمر با حقیقت برخاسته‌اند، نقش اصحاب رسانه، در ایستادگی در برابر امواج تخریب، دروغ و فریب، بیش از همیشه مهم است .
توسعه و تعالی ایران اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبری معظم، بی‌تردید جز در سایه نقش‌آفرینی موثر رسانه‌نگاران گرانقدر و اطلاع‌رسانی منصفانه و مسئولانه به دست نخواهد آمد.
روز خبرنگار، علاوه بر گرامیداشت مسئولیت و جایگاه مهم خبرنگاران، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی، شفافیت و حق مردم بر دانستن و دسترسی آزاد به اطلاعات است.
اینجانب با گرامیداشت این مناسبت، از همه مرزداران حقیقت و مجاهدان عرصه تبیین و آگاهی، قدردانی نموده و تقارن معنادار روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، تاکید مضاعفی بر وظیفه آگاهی بخشی اصحاب قلم و جهاد تبیین آنان می‌دانم.
امیدوارم خبرنگاران عزیز، به تأسی از پیام‌آور بزرگ واقعه عاشورا، حضرت زینب کبری(س) در رساندن پیام حق به گوش مردم، موفق و ثابت‌قدم باشند.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
معاون اول رئیس جمهوری هم در پیامی، خبرنگاران را مطالبه‌گران حق، وجدان بیدار جامعه و مجاهدانی سختکوش و خستگی ناپذیر در مسیر تنویر افکار عمومی جامعه هستند که قلم و ابزار اطلاع رسانی خود را جسورانه در راه سلامت و تعالی فرهنگی جامعه به کار می‌گیرند.
محمد مخبر در این پیام تصریح کرد: خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات و کسانی که به نحوی انعکاس دهنده وقایع و رویدادها هستند، رسالتی سنگین در برابر جامعه و افکار عمومی بر دوش دارند.
وی با گرامیداشت روز خبرنگار که امسال با عاشورای حسینی مصادف شده است، گفت: بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را از تلاش‌های مخلصانه و مجدانه تصویرگران و نگارندگان وقایع اعلام می دارم و امیدوارم بتوانیم بسترهای لازم را برای فعالیت روشنگرانه خبرنگاران بیش از پیش فراهم کنیم.
رئیس مجلس:خبرنگاران پیشقراول مطالبات مردم از مسئولان باشند
رئیس مجلس هم در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، نوشت: خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیشقراول مطالبه نیازها و خواست های مردم از مسئولان باشند و با نقد دلسوزانه و منصفانه کاستی‌ها و اشکالات، در جریان خدمت به مردم و رشد و توسعه ایران عزیزمان، نقش‌آفرین شوند.
به گزارش خانه ملت ، محمد باقر قالیباف افزود: تقارن ایام عزا و مصیبت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران ایشان با روز خبرنگار، یادآور رسالت مهم روشنگری، تبیین و حقیقت‌جویی مضمر در رسالت خبرنگاری است.
امروز دو رسالت پیش روی همه ماست و خبرنگاران می‌توانند در این دو وظیفه همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا کنند: جهاد تبیین و جهاد تصمیم. در جهاد تبیین، مقابله با جریان تحریف و امیدآفرینی اصلی‌ترین جهادی است که راه حقیقت‌جویان را از دروغپردازان جدا می‌کند.
قالیباف اضافه کرد: دست‌های آلوده‌ای در کارند تا با به‌کارگیری پیچیده‌ترین تکنیک‌های جنگ روانی، دستگاه محاسباتی ملت ایران را دچار خطا کنند؛ آنها را از مسیر پرافتخاری که آن را پیموده‌اند، پشیمان سازند و از آینده روشنی که پیش روی آنان است، ناامید کنند؛ بر روی تلخی‌ها نورافکن بیندازند و پیروزی‌ها و افتخارات را کتمان کنند. خبرنگاران با انجام رسالت تاریخی خود یعنی جهاد تبیین می‌توانند دست این جریان وابسته به قدرت‌های استکباری و ارتجاعی را رو کنند و نقشی دوران‌ساز در تاریخ ایران اسلامی ایفا کنند.
رئیس مجلس ادامه داد: جهاد دیگر، جهاد تصمیم است که مسئولان و کارگزاران نظام در آن وظیفه اصلی را بر دوش دارند، اما خبرنگاران در مقام پرچمداران مطالبه و نقد می‌توانند به تحقق هر چه بهتر این ضرورت یاری رسانند. در این جهاد، خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیشقراول مطالبه نیازها و خواست های مردم از مسئولان باشند و با نقد دلسوزانه و منصفانه کاستی‌ها و اشکالات، در جریان خدمت به مردم و رشد و توسعه ایران عزیزمان، نقش‌آفرین باشند و به اتخاذ تصمیم‌های بموقع، مدبرانه، شجاعانه و عادلانه توسط مسئولان یاری رسانند.
وی اضافه کرد: مجلس ، پذیرای مطالبات و نقدهای خبرنگاران است و ایفای رسالت جهاد تصمیم توسط این قشر پر تلاش را نه فقط مفید بلکه عنصری ضروری در اتخاذ تصمیم‌ها و بهبود و اصلاح روندهای تصمیم‌گیری در قوه مقننه می‌داند.از خبرنگاران عزیز در سراسر کشور به ویژه خبرنگاران پارلمانی دعوت می‌کنیم در مسیر تحول قوه مقننه یاری‌رسان نمایندگان مردم در مجلس باشند.

نظر شما