شناسهٔ خبر: 55536524 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بانوی قدرتمند تنیس بازنشسته می شود

سرنا ویلیامز پس از یک حضور دیگر در اوپن آمریکا از تنیس کناره‌گیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

سرنا ویلیامز پس از پیروزی در تورنتو در دوشنبه شب به بازنشستگی خود اشاره کرد و در یادداشتی در صبح سه‌شنبه در نشریه «ووگ» این خبر را با زبان خودش تایید کرد. اسطوره تنیس بیان کرد که ماه آینده ۴۱ ساله می‌شود و وقت تغییر رسیده است.

سرنا نوشت: «باور کنید من هرگز نمی‌خواستم بین تنیس و خانواده یکی را انتخاب کنم. فکر نمی‌کنم منصفانه باشد. بسیاری از مردم نمی‌دانند که من وقتی در سال ۲۰۱۷ در مسابقات اوپن استرالیا قهرمان شدم دو ماهه باردار بودم. اما من این ماه ۴۱ ساله می‌شوم و چیزی باید تغییر کند. من هرگز از کلمه بازنشستگی خوشم نیامد. برای من کلمه مدرنی به نظر نمی‌رسد. من به چشم انتقال به آن نگاه می‌کنم، می‌خواهم در مورد نحوه استفاده از این کلمه حساس باشم، که برای جامعه‌ای از مردم بسیار مهم و خاص است.

شاید بهترین کلمه برای توصیف آنچه که در حال انجامش هستم «تکامل» باشد. من اینجا هستم تا به شما بگویم که دارم از تنیس دور می‌شوم، تا به سمت چیز‌های دیگری بروم که برایم مهم هستند. چند سال پیش «Serena Ventures» را راه‌اندازی کردم. خیلی زود هم خانواده تشکیل دادم. می‌خواهم آن خانواده را پرورش بدهم.»

سرنا در اوایل سال جاری در دور اول ویمبلدون شکست خورد. او اضافه کرد که قصد دارد یک بار دیگر در مسابقات اوپن آمریکا در نیویورک که اواخر این ماه برگزار می‌شود، شرکت کند.

سرنا ۲۳ عنوان قهرمانی گرند اسلم انفرادی را به دست آورده که یک رکورد کمتر از رکورد مارگارت کورت است.

او افزود: «متاسفانه امسال برای بردن ویمبلدون آماده نبودم و نمی‌دانم که آیا برای قهرمانی نیویورک آماده خواهم بود یا خیر. اما تلاشم را خواهم کرد. می‌دانم که هواداران دوست داشتند در لندن به رکورد مارگارت برسم و در نیویورک رکورد او را بشکنم. فانتزی خوبی است. اما من به دنبال لحظات تشریفاتی در آخرین حضورم در زمین بازی نیستم. من در خداحافظی‌ها وحشتناک هستم، بدترین در جهانم. اما لطفا بدانید که بیشتر از چیزی که بتوان با کلمات بیان کرد از شما سپاسگزارم. شما من را به برد‌ها و جام‌های زیادی رساندید. من دلم برای آن نسخه از خودم، برای آن دختری که تنیس بازی می‌کرد، تنگ خواهد شد. دلم برای شما تنگ خواهد شد.»

برچسب‌ها:

نظر شما