شناسهٔ خبر: 55536218 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

تصویب طرح صیانت و وجود اینترنت ملی صحت ندارد/جوسازی عده ای برای نان خوردن

وزیر ارتباطات با اشاره به جوسازی عده ای برای نان خوردن، تصویب طرح صیانت و وجود اینترنت ملی را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عیسی زارع‌پور درباره آخرین وضعیت طرح صیانت به ایلنا گفت: هنوز طرح صیانت تصویب نشده است. عده ای جوسازی و بازی می‌کنند و نان می‌خورند. چیزی تصویب نشده که بخواهد اجرایی شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت اینترنت ملی نیز توضیح داد: اینترنت ملی وجود ندارد. اختلال هفته گذشته اینترنت ناشی از آتش‌سوزی حوضچه فیبر نوری، نگرانی‌ هایی را درباره امنیت زیرساخت‌های شبکه مخابراتی ایجاد کرد. در حوزه زیرساخت‌های شبکه مخابراتی، بحث‌هایی پیرامون ارتقای امنیت این شبکه مطرح شده است.

زارع پور افزود: تمامی همفکری‌ها در این کنفرانس بر این اساس بوده که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت‌ ارتقا پیدا کند. زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده و اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل می‌شود. امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزو اولویت‌ها در وزارت ارتباطات است.

بنابراین گزارش، وزیر ارتباطات چندی پیش عامل اصلی اختلالات اینترنت را عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها اعلام کرده و گفته بود، مسئول پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات مامور شده تا طی دو هفته آینده تمام مراکز مخابراتی، حوضچه‌ها و ابنیه مربوط را بررسی کنند. در نهایت اگر موارد مشابهی هم وجود دارد باید به شکل حرفه‌ای برطرف شود تا کشور شاهد این مشکلات نباشد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما