شناسهٔ خبر: 55536169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نمایش قدرت روسیه و بلاروس با رزمایش‌ هوایی و پدافندی

وزارت دفاع بلاروس از قصد این کشور برای برگزاری رزمایش مشترک هوایی و پدافندی با روسیه در خاک دو کشور خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع بلاروس سه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که نیروی هوایی و نیروهای پدافند هوایی بلاروس اقدام به برگزاری رزمایش‌های مشترک با روسیه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» این‌ رزمایش‌ها در دو مرحله در مناطقی در خاک جمهوری بلاروس در تاریخ ۹ تا ۱۱ آگوست ( سه شنبه ۱۸ تا  ۲۰ مراد) و ۲۲ تا ۲۵ آگوست (دوشنبه ۳۱ مرداد تا پنجشنبه 3 شهریور) در روسیه برگزار می‌شوند.

در این رزمایش، پرسنل و تسلیحات نظامی بلاروس، خودروهای نظامی ویژه هوانوردی، پدافند هوایی و واحدهای رادیو فنی و تیم‌های رزمی نظامی جمهوری بلاروس و روسیه حضور دارند.

این وزارتخانه اعلام کرده که نیروهای بلاروسی با استفاده از هواپیماهای نظامی به پایگاه آموزشی «آشولوک» در جنوب روسیه اعزام خواهند شد.

وزارت دفاع روسیه به ترکیب نظامیان خود در این رزمایش دو منظور تاکنون اشاره‌ای نکرده است.

بلاروس از متحدان نزدیک روسیه است که روابط گرم سیاسی، نظامی و اقتصادی ویژه با مسکو دارد.  در جریان نبرد روسیه با اوکراین نیز بلاروس حامی روسیه بوده است.

«دیمیتری میکولاب» معاون نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش روسیه   چندی قبل گفت که به زودی ارتش بلاروس به سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ مجهز می‌شود.

وی که این سخنان را در یک مصاحبه مطرح می‌کرد، گفت: «به زودی ارتش بلاروس به بالگردهای تهاجمی «میل-۳۵»  سامانه «اس-۴۰۰» مجهز خواهد شد.»

 «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در ماه مه  گفت که این کشور حجم مناسبی از موشک‌های «اسکندر»  و سامانه اس-۴۰۰ از روسیه خریداری کرده است.

لوکاشنکو پیشتر گفته بود که «متاسفانه این سیاست غرب، جهان را به ورطه جنگی بزرگ نزدیک می‌کند که در آن هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت.»

انتهای پیام/

نظر شما