شناسهٔ خبر: 55536161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اکو نیوز گزارش می دهد

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان

اقتصاد ایران: گلپایگان _ فرماندار گلپایگان خطاب به مدیران ادارات گفت : بستری مناسب‌تر از رسانه‌ها و فضاهای مجازی، برای بازگو شدن عملکردهای ادارات وجود ندارد، از نقد هراس نداشته باشید، موجب دلگرم شدن مردم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمدرضا عسگریان در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان با انتقاد از بی‌نظمی‌ها در برگزاری جلسات در سطح ادارات، اظهار داشت: قرار نیست جلسات نمایشی و دورهمی داشته باشیم، جلسات باید خروجی خوبی داشته باشد، حضور فیزیکی مدیران در جلسات الزامی است.
فرماندار گلپایگان گفت: شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، لذا نباید مراجعات مردمی به فرمانداری و دفتر امام جمعه داشته باشیم؛ این به معنی عدم رسیدگی مدیران ادارات است.
وی خاطرنشان کرد: مدیران از خودرو دولتی استفاده شخصی نکنند، امکانات ادارات متعلق به دولت است.
عسگریان تصریح کرد: میز خدمت مدیران در محل مصلای گلپایگان به منزله خدمت صادقانه به مردم است، ممکن است از نظر ما تکراری باشد اما از دید مردم و نمازگزاران اهمیت دارد.
عسگریان با اشاره به تأکیدات استاندار اصفهان در پیگیری مصوبات سفر از سوی مدیران شهرستان، افزود: مدیران ادارات از ادارات کل استان نسبت به جذب بودجه برای پروژه‌ها پیگیری انجام دهند و نتیجه را به فرمانداری اطلاع دهند.
وی با اشاره به توزیع اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان با وجود محدودیت‌ها، گفت: انتظار است مدیران نسبت به جذب بودجه اقدام کنند.
فرماندار گلپایگان با تأکید بر اینکه ادارات نسبت به بدهی خود به اداره اوقاف اقدام کنند، افزود: سکونت در ساختمان‌های وقفی بدون پرداخت اجاره بها از لحاظ شرعی صحیح نیست؛ دِین بر گردن مدیران است، جلسه‌ای مختص ادارات بدهکار به اداره اوقاف برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایگان با بحران سیل مواجه نبودیم، گفت: دستگاه‌های عضو مدیریت بحران آمادگی لازم در برابر وقوع حوادث غیرمترقبه داشته باشند، تا شاهد خسارت‌های جبران ناپذیر نباشیم.
فرماندار گلپایگان با اشاره به بازدیدهای سرزده به ادارات شهرستان، افزود: نقاظ ضعف و قوت مدیران باید گفته شود، برخی کارها نیاز به اعتبار ندارد، مدیران در ادارات برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی سلیقه به خرج دهند؛ مسئولین ادارات برای رضایتمندی مردم تلاش کنند تا حداقل رضایتمندی نسبی مردم حاصل شود؛ بازدید های سرزده ادامه دارد.
وی با تأکید بر شرکت مدیران در مناسبت‌های اجتماعی به ویژه نماز عبادی سیاسی جمعه؛ گفت: مدیران ادارات با هماهنگی بنیاد شهید نسبت به دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران اقدام کنند.
وی از تشکیل کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان گلپایگان خبر داد و افزود: در شهرستان گلپایگان تعداد سگ‌های ولگرد روبه کاهش است؛ تا آسیب جانی به جا نگذارد.
فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه نظارت به موقع بر قیمت کالاها از سوی ادارات مربوطه موجب به حداقل رسیدن نارضایتی‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: بستری مناسب‌تر از رسانه‌ها و فضاهای مجازی، برای بازگو شدن عملکردهای ادارات وجود ندارد، از نقد هراس نداشته باشید، موجب دلگرم شدن مردم می‌شود؛ با توجه به فرا رسیدن هفته دولت مدیران ضمن ارائه عملکرد به رسانه‌ها، به فرمانداری نیز برنامه‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح را اطلاع دهند.

علیرضا صبوحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار کرد: جمعیت بالای ۵ سال ۸۳/۲ دهم درصد نوبت اول و ۷۶/۴۸ درصد نوبت دوم؛ همچنین جمعیت بالای ۱۸ سال ۹۱/۷ دهم درصد نوبت اول؛ ۸۵/۳ دهم درصد نوبت دوم؛ ۵۰/۴ درصد نوبت سوم؛ و ۶ درصد نوبت چهارم واکسن کرونا تزریق کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به کمبود متخصص رادیولوژی و اُرتوپدی در گلپایگان، گفت: بیمارستان امام حسین گلپایگان ۱۱ بخش درمانی و ۳۴ پزشک متخصص دارد که ۳ پزشک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و نوزاردان و گوارش به امر طبابت مشغولند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: ۱۹۸۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان وجود دارد، که امسال طی ۴۲۶۷ مورد بازرسی؛ ۶۰ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی، و چهار مورد پلمپ داشتیم.
وی بیان کرد: در چهارماه امسال ۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی از جمله شگ گرفتگی در شهرستان گزارش شده؛ هر دوز واکسن هاری ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: آمار خودکشی و غرق شدگی‌ها در شهرستان گلپایگان بالا است، در سه ماهه امسال ۷۰ مورد تصادف خودرو و ۷۹ مورد تصادف موتورسیکلت ثبت شده است.

گزارش : مرضیه جابری

نظر شما