شناسهٔ خبر: 55535872 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شکایت ما منطقی است

طالقانی‌: دولت ترامپ باید به ما غرامت بدهد

اعضای هیئت رئیسه مهدی تاج با تقدیم شکایت خود به دادگستری تهران خواستار پرداخت غرامت از سوی دولت ترامپ به فدراسیون فوتبال ایران هستند!

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، صبح امروز خبری مبنی بر شکایت مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال از ترامپ و دولت آمریکا به دادگستری تهران به دلیل وارد کردن خسارت به فدراسیون در پرونده مارک ویلموتس منتشر شد.

در‌ همین خصوص خبرنگار ما در گفت‌وگویی با کاظم طالقانی عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از او درباره این اقدام سوال کرد که طالقانی در پاسخ گفت: آسیبی که دولت آمریکا در رابطه با قرارداد ویلموتس به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده اینگونه است که ما باید پول های ایشان را پرداخت می‌کردیم؛ اگر می‌توانستیم از مبالغی که در فیفا داریم استفاده کنیم و پول را پرداخت کنیم، الان شرایط اینطور نبود که ایشان بتواند شکایت کند و درخواست غرامت داشته باشد.

وی افزود: حکم حکمیتی که اعلام شده دقیقا روشن کرده که فدراسیون فوتبال در این امر هیچ تقصیری نداشته و تحریم های ظالمانه آمریکا باعث این شرایط شده است. ما در همین رابطه و با استناد به صحبت دادگاه بین‌المللی از آمریکا و ترامپ شکایت می‌کنیم تا به ما چه از نظر معنوی و مالی غرامت و خسارت بدهد. به نظر من این اقدام منطقی است و ما شکایت‌مان را به دادگستری تهران بردیم.

طالقانی در پاسخ به این سوال که انتظار چه اقدامی از سوی دادگستری تهران را دارند گفت: در این مورد باید از وکیل ما سوال کنید‌. من و اعضای هیئت رئیسه با وکیل صحبت کردیم و ایشان لایحه ای دادند که پیگیری شود. در خصوص نکات فنی باید از ایشان سوال کنید.

او در پاسخ به اینکه این اقدام فرار رو به جلو است تا فدراسیون فوتبال مقصر شناخته نشود عنوان کرد: اصلا بحث تقصیر نیست. دولت ترامپ باید به دلیل خسارتی که با تحریم ها به ما زده، غرامت بدهد و این مسئله کاملا روشن است. اینها باعث شدند که ما ضرر کنیم و جریمه بشویم.

طالقانی در واکنش به اینکه همه می‌دانند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد گفت: چه کسی این حرف را زده است؟ شکایت ما منطقی و قابل پیگیری است. در خصوص اینکه از نظر فنی این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر باید از وکیل‌مان سوال کنید. البته چیزی که در فکر اعضای هیئت رئیسه است بر این است که بتوانیم غرامت بگیریم تا آسیبی را که از نظر مالی و معنوی به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی وارد شده، جبران کنیم.

طالقانی در پایان این گفت‌وگو حاضر به صحبت در خصوص وضعیت هیئت فوتبال استان خوزستان نشد و این مسئله را به آینده موکول کرد.

نظر شما