شناسهٔ خبر: 55535811 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازی های کشورهای اسلامی افتتاح شد/ کاروان ایران رژه رفت

آتنا خلیلی

پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به طور رسمی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه به طور رسمی در استادیوم اصلی در شهر قونیه افتتاح شد. در این مراسم که از ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و الهام علی اف رییس جمهور کشور آذربایجان حضور داشتند. 

* اعضای هیات اجرایی بدون فدراسیون در افتتاحیه رویت شدند

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، علی دادگر و عبدی افتخاری اعضای بدون فدراسیون هیات اجرایی، علی رغبتی و علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال از جمله نفراتی بودند که در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.

بازی های کشورهای اسلامی افتتاح شد/ کاروان ایران رژه رفت

*"برادری" شعار بازی ها 

در این مراسم، ابتدا لوگوی بازی های هم بستگی کشورهای اسلامی و قونیه 2021 به نمایش در آمد و سپس کلمه "برادری" نمایش داده شد.  سپس پرچم کشور ترکیه وارد استادیوم شد و به اهتزاز در آمد. در مراسم افتتاحیه تماشاگران هم حضور داشتند.

بازی های کشورهای اسلامی افتتاح شد/ کاروان ایران رژه رفت

آغاز رژه تیم ها و حضور پرتعداد کاروان ایران

پس از نمایش کوتاهی، مراسم رژه تیم ها با حضور کاروان افغانستان آغاز شد. کاروان آذربایجان بسیار پر تعداد در مراسم رژه شرکت کرد و الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز شاهد رژه کاروان کشورش بود.

کاروان ایران با گرمکن و شلوار ورزشی به رنگ سرمه ای در مراسم افتتاحیه شرکت کرد. کاروان ایران برخلاف کشورهای دیگر دو پرچمدار داشت. ایران با پرچمداری علیرضا کریمی ملی پوش کشتی و اکرم خدابنده ملی پوش تکواندو پس از کشوور اندونزی رژه رفت. کاروان ایران هم بسیار پر تعداد در رژه شرکت کرد و پس از دو پرچمدار، اصغر رحیمی سرپرست کاروان و سپس ورزشکاران معلولان و در نهایت دیگر ورزشکاران ایران رژه رفتند.

*قرائت سوگندنامه ورزشکاران و داوران

ترکیه که میزبان بازی ها است، به عنوان آخرین کشور رژه رفت و پس از آن پرچم فدراسیون جهانی هم بستگی کشورهای اسلامی در ورزشگاه به اهتزاز در آمد. سوگندنامه ورزشکاران و مربیان نیز  قرائت شد. 

در بخش دیگر مراسم، وزیر ورزش ترکیه و رییس فدراسیون جهانی همبستگی کشورهای اسلامی سخنرانی کردند. سپس میزبان به معرفی رشته های حاضر در پنجمین دوره بازی ها پرداخت. 

 مراسم افتتاحیه با نشان دادن همبستگی بین کشورهای اسلامی و شعار قدرت اتحاد و نمایش آتش بازی به پایان رسید. 

انتهای پیام

نظر شما