شناسهٔ خبر: 55535709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

مصوبات سفرهای شهرستانی باید با جدیت اجرا شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای شهرستانی باید با جدیت اجرایی شود، گفت: هیچ مصوبه‌ای نباید بدون اجازه و بررسی حذف شود و همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای آنها هستند.

صاحب‌خبر -

محمد صادق معتمدیان روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر به شهرستان سردشت، اظهار کرد: مصوبات سفرهای شهرستانی بعد از بررسی‌های کارشناسانه در دستور کار قرار گرفته و ما برای اجرای آنها به مردم تعهد داده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر موردی زمینه اجرا ندارد باید توسط دستگاه‌ مربوطه اعلام شود تا علل و عوامل آن بررسی و تدابیر لازم سنجیده شود.

وی افزود: ۳۷۰ میلیارد ریال بودجه تخصیصی سال ۱۴۰۱ برای مصوبات سفر شهرستان سردشت است و برخی تعهدات، ملی بوده و باید با پیگیری تخصیص یابد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر تخصیص اعتبارات باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برخی مسائل نیز، نیاز به اعتبارات مالی ندارد و باید با پیگیری حل و فصل شود.

معتمدیان افزود: کارهای انجام گرفته نیز به درستی به اطلاع مردم رسانده شود تا عموم جامعه مطلع شوند که چه کارهایی صورت گرفته و دستگاه‌های اجرایی نسبت به این امر نیز اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بازارچه مرز کیله سردشت نیز نورد پیگیری بوده و تدوین سند جامع پایانه مرزی کیله در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی موجب رشد اقتصادی و اشتغال منطقه می‌شود و بازگشایی مرز کیله سردشت به طور رسمی نیز مورد پیگیری بوده زیرا ارتباط ما را با  کردستان عراق را تسهیل می‌کند.

وی اضافه کرد: مسائل هتل سردشت طی یک ماه آینده تعیین و تکلیف شود تا روند اجرایی آن تسریع یابد.

معتمدیان با اشاره به روند فعالیت مسوول سد سردشت، یادآور شد: وضعیت سکونت این مسوول در سطح شهرستان بررسی شود تا وی در محل خدمت خود ساکن باشد و در غیر این صورت اقدامات لازم برای جابجایی وی انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: برای شهرستان سردشت ۱۱مورد در قالب ۶ مصوبه تایید شده بود که روند اجرای طرح‌ها در حال بررسی هستند.

جواد کرمی تاکید کرد: راه‌اندازی شرکت شهد در این شهرستان مورد حمایت بنیاد مستضعفان قرار گرفت تا تعاونی در این شهرستان راه‌اندازی شود و این مساله در حال پیگیری است.

وی افزود: مصوبه راه‌اندازی معادن طلا و آهن این شهرستان نیز در حال پیگیری و بررسی مسائل و جوانب آن است.

کرمی با اشاره به مشکلات چندین واحد تولیدی این شهرستان نیز گفت: این مشکلات نیز توسط دستگاه‌های اجرایی بررسی و حل و فصل می‌شود و راه‌اندازی مرز کیله سردشت نیز با برگزاری جلسات مختلف در حال پیگیری‌ بوده تا این اقدام انجام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: سفر به شهرستان سردشت ۸۱ مصوبه عمرانی و اقتصادی داشت.
یاسر رهبردین افزود: از این تعداد ۷۵ مصوبه عمرانی و ۶ مصوبه اقتصادی است.

نظر شما