شناسهٔ خبر: 55535603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید معاون سیاسی استاندار اصفهان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ازمذهبی ها، حزب اللهی ها و مردم متدین استان دعوت کرد که با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی کاری کنند که این منطقه و در مجموع کشور در آستانه اربعین به لحاظ شیوع کرونا پاک باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  ایرنا محمدرضا جان نثاری عصر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان افزود: باید تلاش شود تا زائران اعزامی از ایران با خاطری آسوده برای زیارت به عراق بروند و موجب سرایت بیماری به مردم آن کشور نشوند.
وی اظهار داشت: اگر در این حدود سه هفته مانده به راهپیمایی اربعین پروتکل ها به خوبی رعایت شود اربعین آبی در پیش خواهیم داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجنماعی استانداری اصفهان افزود: به کوری چشم دشمنان مراسم های مذهبی ابا عبدالله الحسین (ع) با عظمت، شکوه خاص و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی برگزار شد .
وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برخی معتقد بودند که به دلیل شرایط کرونایی گذشته، اوضاع اقتصادی و تهاجمات فرهنگی، استقبال مردم در این ایام کمرنگ خواهد بود حضور حداکثری مردم از لحاظ کمی و کیفی به نحو شایسته ای صورت گرفت.
جان نثاری افزود: بسیاری از هیات ها با برگزاری مراسم در فضای باز و توزیع نذورات با ظروف یکبار مصرف موارد پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کردند،
وی با تاکید بر دستور رییس جمهور مبنی بر ادامه داشتن همه فعالیتها در کشور بدون تعطیلی از مدیران مدارس و دانشگاه ها خواست که از اکنون شرایط و فضای مناسب به لحاظ تهویه ومسائل بهداشتی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم کنند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان همچنین از اصناف هم خواست که در  شرایط شیوع سویه جدید کرونا نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک بیش از پیش اقدام کنند. 
وی به فرمانداران نیز توصیه کرد که در مکانهای پرتجمع مردم را به رعایتپروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، تزریق واکسن دُز یادآور و شستن دست‌ها ترغیب کنند.


فرمانداران در ترغیب مردم برای دریافت وامسن دز یادآور اقدام کنند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در این جلسه از فرمانداران استان درخواست کرد که نسبت به ترغیب مردم به روش‌های مختلف برای دریافت دزچهارم واکسن کرونا وارد عمل شوند.
شاهین شیرانی افزود: در زمان حاضر از جمعیت هدف بالای ١٨ سال در استان تنها ٣،۴١ درصد برای دریافت واکسن دز چهارم اقدام کردند.
وی اظهار داشت: این در حالیست که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز تجمعی، حمل و نقل و ادارات به کمتر از ۵٠ درصد رسیده است. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در روزهای ١۶، ١٧ و ١٨ مرداد آمار بیماران بستری در بیمارستانها افزایش یافته است.
وی به مسوولان آموزش و پرورش تاکید کرد که هم نسبت به ترغیب جامعه هدف برای دریافت واکسن دز یادآور اقدام کنند و هم شرایط کلاسها در مدارس دولتی و غیردولتی را از لحاظ بهداشت و تهویه برای مهرماه آماده کنند.

از اسفند سال ۹۸ تا کنون حدود ۵۰۵ هزار نفر در استان اصفهان بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند که از میان آنها ۱۱ هزار و ۷۹۷ نفر جان باختند.

نظر شما