شناسهٔ خبر: 55535600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی

۲۹ موکب از آذربایجان‌غربی برای خدمات رسانی در اربعین مجوز گرفتند

ارومیه- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: ۲۹ موکب از این استان برای ارائه خدمات به زوار در اربعین حسینی مجوز دریافت کرده اند که البته روند دریافت مجوز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سیدحسن حسینی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد، یک موکب در هر یک از مرزهای بازرگان و مهران، سه موکب در تمرچین، ۲ موکب در نجف، یک موکب در سامرا و ۲۱ موکب در کربلا در زمان مورد نظر مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه موکب داران از ۱۲ شهریور عازم محل‌های مورد نظر خواهند شد و از ۱۶ شهریور خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌دهند، اظهار کرد: موکب‌های این استان توانایی دارند روزانه برای ۹۰ هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام اطعام طبخ کرده و توزیع کنند و ظرفیت اسکان روزانه آنها نیز ۱۵ هزار زائر را می‌باشد که این آمار سه برابر ابلاغ سهمیه استانی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده تا چهار موکب نیز در مرز تمرچین و در این مسیر راه‌اندازی شود زیرا با بازگشایی مرز تمرچین تردد زائران این استان راحت شده و مسیر کوتاه‌تر بوده و هزینه سفر کم خواهد شد.

حسینی با اشاره به پیش بینی افزایش یک و نیم برابری تردد زائران اربعین حسینی استان در سال جاری افزود: در صورت بازگشایی مرزها. تمرین علاوه بر کاهش مسافت، هزینه‌های زائران نیز کاهش می‌یابد.

حسینی او بیان کرد: برای ۲۹ موکب از آذربایجان غربی که در اربعین امسال فعال هستند همایش و کارگاه آموزشی برگزار شده است و تاکنون به این تعداد موکب از استان مجوز فعالیت داده شده و موکب‌های دیگری نیز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اعلام شد ۱۵ هزار نفر باید در موکب‌های استان اسکان داده شوند و روزانه ۳۵ هزار بسته غذایی توزیع شود، اما آذربایجان غربی علاوه بر آمادگی برای اسکان ۱۵ هزار نفر، می‌تواند ۸۰ هزار آذوقه تأمین کند. بسته و ۵۰۰۰۰ بسته میان وعده در روز بین زائران توزیع شود.

نظر شما