شناسهٔ خبر: 55535169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر کشور:

مرز "خسروی" باید مهیای میزبانی از زوار اربعین شود

محبوبه علی آقایی

وزیر کشور با اشاره به احتمال بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: این مرز در فرصت کم باقی مانده تا مراسم اربعین باید مهیای میزبانی زوار شود.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که امشب (18 مرداد) در مرز خسروی شهرستان قصرشیرین برگزار شد، از شهرستان قصرشیرین به عنوان یکی از نقاط مهم مرزی کشور یاد کرد و افزود: اگر عراق دروازه ایران به جهان عرب است، قصرشیرین هم دروازه ایران به عراق است.

وی از مرز خسروی در این شهرستان نیز به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور یاد کرد و افزود: این مرز زیرساخت های بسیار خوبی دارد، اما متاسفانه به هر دلیل اجازه داده نشده که از فرصت های ارزشمند آن استفاده شود.

وحیدی با تاکید بر لزوم بهره برداری هر چه بیشتر از مرز خسروی، گفت: باید به هرترتیب از این مرز مهم و ظرفیت های آن چه در بحث تردد زوار و چه در سایر حوزه ها از جمله صادرات استفاده شود.

وی با اشاره به پیگیری های بسیار برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: امیدواریم این مرز امسال بازگشایی شود و شاهد تردد زوار اربعین از آن باشیم.

وحیدی با بیان اینکه مدت زیادی تا اربعین باقی نمانده گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته بتوانیم این مرز را در مدت باقی مانده برای تردد زوار به طور کامل آماده کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای آماده سازی این مرز، گفت: باید همه چیز از جمله ظرفیت روزانه مرز جهت تردد زوار، محل اسکان، بحث تغذیه و ... بصورت دقیق از هم اکنون ارزیابی و برنامه ریزی لازم برای آن صورت گیرد.

وحیدی با اشاره به پیگیری های رییس جمهور در بحث برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین گفت: رییس جمهور دغدغه های فراوانی دارند، اما در شرایط کنونی یکی از دغدغه های مهم ایشان این است که مراسم اربعین امسال برای زوار سهل‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تر برگزار شود.

وی افزود: در همین راستا همه چیز باید در فرصت باقی مانده تا اربعین فراهم شود تا بتوانیم با آمادگی کامل به استقبال میزبانی زوار اربعین برویم.

انتهای پیام

نظر شما