شناسهٔ خبر: 55532309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

توصیه های امام جمعه یاسوج به خبرنگاران / حسینی: برخی اخبار زمخت چهره استان را بد جلوه می‌دهد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی اخبار زمخت چهره استان را بد جلوه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت بسیج رسانه استان تشکیل شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: رسانه‌های استان را می بینم و می‌خوانم سر جمع نمره خوبی به رسانه ها می دهم چرا که به همه مسائل می پردازند.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: رسانه ها مسائلی را انعکاس می‌دهند که دغدغه مردم است؛ آنها با صراحت قلم، موضوعات را به خوبی به مردم می گویند که جای بسی خوشحالی دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه های استان موضوعات مختلفی مانند حجاب و عفاف و بدحجابی را به خوبی شفاف سازی می‌کنند، یادآور شد: در بحث مقابله با تیراندازی‌ها در مجالس، اعتیاد و طلاق کارهای خوبی توسط رسانه های استان انجام شده است که به این موضوعات می پردازند و رسالت خبرنگار هم همین است.

حسینی یادآور شد: رسانه ها در زمینه آگاه سازی و فرهنگ سازی کارهای خوبی در استان انجام داده اند و مردم هم بر اساس همین آگاه‌سازی ها تصمیم می‌گیرند؛ هرچه آگاه‌سازی‌ها درست و بهتر و با کیفیت تر باشد تصمیمات مردم بهتر خواهد بود و جامعه در راه درست حرکت می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عاشورا نشان داد که خبرهای ما چگونه کارساز است و افکار را تغییر می‌دهد؛ یزیدیان در قیام امام حسین(ع) به دروغ‌ پردازی روی آوردند و با این دروغ پردازی‌ها افرادی را که با حضرت بیعت کرده بودند از ایشان جدا کردند و صحنه خالی شد.

حسینی افزود: دروغ پردازی ها در همه دوره های تاریخی وجود داشته است؛ دستگاه اطلاعاتی معاویه دروغ پردازی های زیادی انجام داد تا حضرت علی(ع) را از چشم مردم بیندازد؛ معاویه گروهی را صبح ها به خانه ها می‌فرستاد تا هدایایی را به بچه‌ها بدهند و عصر همان هدیه ها را پس می گرفتن و کار عصرانه خود را به نام حضرت علی(ع) می نوشتند تا مردم بدبین شوند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: غربی ها روی رسانه ها سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند آن‌ها به دنبال نتیجه کوتاه‌مدت نیستند، بلکه به دنبال نتیجه در صد سال دیگر خواهند بود.

وی خطاب به اصحاب رسانه افزود: رسالت شما بسیار سنگین و مهم است و اگر آگاه سازی انجام دهید غفلت اتفاق نخواهد افتاد؛ اگر هوشیاری و آگاهی مردم حفظ شود راه درست را خواهند رفت. در سایه غفلت و سکوت است که مشکلات به وجود می آید.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته بسیار مهم محتوای خبر است که احتیاج به سواد رسانه ای دارد، منابع خبری هم باید موثق باشد.

وی با بیان اینکه یک بخش از کار رسانه ها خبر است و بخش مهم تر تحلیل‌های رسانه‌ای است، گفت: برای این کار باید از کارشناسان خبره تحلیل‌گر استفاده کنید یا خودتان تحلیل های درست و حسابی داشته باشید؛ هر چه سواد خبرنگار بیشتر باشد آثار اخبار بهتر و بیشتر خواهد بود.

حسینی افزود: نقد سازنده، حرف درستی است که همه باید قبول داشته باشیم، البته امیدآفرینی هم در جامعه فراموش نشود و نباید مردم را نسبت به نظام، کشور و مسئولان بدبین کرد. ممکن است مسئولان سهل انگاری‌هایی داشته باشند اما تا آنجا که امکانات اجازه می‌دهد کار هم می‌کنند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه برخی اخبار چهره استان را زمخت می‌کند، افزود: در زمینه کاهش نزاع های دسته جمعی در رتبه خوبی قرار داریم، اما گاهی چنان این نزاع‌ها در رسانه ها بزرگنمایی می شود که چهره بدی از استان معرفی می کند.

وی یادآور شد: نباید حرمت ها شکسته شود، به همین خاطر اسلام در خصوص چنین موضوعاتی سخت گیری می کند؛ اگر هدف ارتقای سطح فرهنگی سیاسی و ایجاد امنیت در کشور است پس هر خبری را نمی‌توان منتشر کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران باید برطرف شود، اظهار کرد: شما افسران جنگ نرم هستید و در برابر بمباران تبلیغاتی غرب قرار گرفته اید و اگر خوراک و محتوای درست و حسابی نداشته باشید مردم خبرها را از دشمن می گیرند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه خبرنگاران استفاده شود، از مسئولان استانی خواست تا در برنامه ها به خصوص سفر مسئولان نظام از خبرنگاران دعوت کنند تا اخبار را منعکس کنند.

انتهای پیام/

نظر شما