شناسهٔ خبر: 55532295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار فارس:

رزمندگانی که خط سرخ شهادت را ادامه دادند عامل قدرت ایران هستند

زینب شهریاری

استاندار فارس گفت: رزمندگانی که خط سرخ شهادت را ادامه دادند عامل قوت و قدرت ایران هستند از جمله شهید اسکندری که به دور از تعلقات دنیایی، برای دفاع از حرم رفت و به شهادت رسید. 

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۱۸ مرداد در مراسم یادواره شهدای مهارلو ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بیان ویژگی‌های شهید خرم گفت: شهید خرم از شهدایی است که در حادثه مسجد حبیب  به شهادت رسید و این نشان‌دهنده این است که مردم این روستا و دهستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پای دفاع از عقیده خود بودند.

او با بیان اینکه تقریبا تمام مردان این روستا در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند که این حرکت و اقدامی بی‌نظیر است، افزود: بیش از ۳۲ شهید این روستا به نسبت جمعیت، در حد بالایی است که تقدیم انقلاب اسلامی و خاندان عصمت و طهارت (ع) شده جان‌های با ارزشی که برای امنیت و سربلندی اسلام و مملکت فدا شدند. 

ایمانیه ادامه داد: شهیدان این خطه در راه دفاع از اسلام و حفظ انقلاب  به شهادت رسیدند و نام و یادشان برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

استاندار فارس با اشاره به دلاورمردی‌های حماسه عاشورا به ویژه حضرت ابوالفضل رمز برتری و برجستگی این حضرت را تسلیم امر خدا بودن دانست و عنوان کرد: این برای زندگی ما از مهمترین ویژگی‌ است که در مقابل فرمان خداوند متعال تسلیم باشیم.

ایمانیه با اشاره به رشادت، وفاداری و فروتنی حضرت عباس (ع) و زیارتنامه حضرت اباالفضل (ع) منسوب به امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: همگی ما باید در مقابل فرمان خداوند تسلیم باشیم، چراکه براساس آیات قرآن و آنچه در نمازهای یومیه خوانده می‌شود، صفت عبد بودن و تسلیم بودن برجسته‌ترین و بزرگترین صفت یک انسان است.

استاندار فارس با اشاره به فرازی از زیارت حضرت عباس (ع) و بیان ویژگی مساوات و مواسات افزود: یکی از صفت‌هایی که ما در سخنان اهل بیت (ع) زیاد می‌شنویم مواسات است یعنی اینکه ما با برادران و خواهران خود هم درد باشیم و نسبت به مردمان در جامعه بی‌تفاوت نباشیم.

او با بیان اینکه صفت بعدی "صبر و تحمل است" به ماجرای امان‌نامه برای حضرت عباس اشاره کرد و افزود: این صبر و مقاومت این حضرت در روز عاشورا و تاسوعا باید برای شیعیان درس باشد یعنی در عین اینکه شعائر محرم و  کربلا بسیار ارزشمند است همانطور که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته ولی عمل به شعائر و زندگی کردن با شعائر نیز مهم است. 

ایمانیه خاطرنشان کرد: برگزاری بزرگداشت شهدای امروز یادآور این است که باید به عمق پیام‌های حادثه کربلا پی برد که به ما صبر، مقاومت، ایثارگری، مواسوات، به فکر هم نوع بودن واطاعت پذیری از ولایت درس می‌دهد.

استاندار فارس افزود: اجرای  این پیام‌ها ما را از مشکلات کشور نجات می‌دهد، چراکه دشمن در تلاش برای شکستن اراده ماست و غافل از اینکه اراده مردم ایران اسلامی روز به روز قوی‌تر می‌شوند. 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه امروز نسبت به سالیان گذشته دارای قدرت بالاتری هستیم و این قدرت مدیون خون شهدا و ایثارگری جانباران و رزمندگان است، گفت:  رزمندگانی که خط سرخ شهادت را ادامه دادند عامل این قوت و قدرت هستند از جمله شهید اسکندری که به دور از تعلقات دنیایی از اولین شهدای مدافع حرم است که به شهادت رسید، از خانواده خود دل کند و فرسنگ‌ها از خاک میهن برای دفاع از حرم رفت و به شهادت رسید. 

انتهای پیام

نظر شما