شناسهٔ خبر: 55530995 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نقش شايسته پزشکان عمومي در افزايش سلامت عمومي

صاحب‌خبر -
نقش شايسته پزشکان عمومي در افزايش سلامت عمومي
خبرگزاری آریا-دبیر علمی همایش تازه‌ها و اورژانس‌های زنان، مامایی و اطفال با بیان این که پزشکان عمومی سطح اول برخورد با بیمار هستند؛ گفت: به روز نمودن اطلاعات این همکاران در مواجهه با اورژانس‌های زنان و زایمان و ارتقای سطح سلامت نوزادان و کودکان نقش بسزایی در افزایش سلامت عمومی جامعه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر صدیقه حنطوش زاده با اشاره به جشنواره بزرگ آموزشی که توسط سازمان نظام پزشکی از 26 تا 28 مرداد برگزار می‌شود؛ گفت: نخستین باری است که تمام رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با این وسعت و گستردگی به عنوان سطح اول برخورد با بیمار آموزش داده می‌شوند.
وی افزود: به طور کلی این جشنواره آموزشی تازه‌ها و اورژانس‌های پزشکی را به همکاران گروه‌های مختلف آموزش می‌دهد که در این میان پزشکان عمومی به عنوان سطح اول برخورد با بیمار نقش بسیار تعیین کننده‌ای در سلامت افراد جامعه دارند لذا باید اطلاعات آن‌ها بروز شده و از روش‌های جدید تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که نخستین علت مرگ مادران در کشور خونریزی‌های بارداری و بعد از زایمان است؛ ادامه داد: در این همایش اورژانس‌های زنان و مامایی که بیشتر از همه شامل خونریزی و فشار خون هستند به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.
دبیر علمی همایش تازه‌ها و اورژانس‌های زنان، مامایی و اطفال گفت: همکاران گروه‌های مختلف بویژه پزشکان عمومی باید مادران پر خطر در معرض خونریزی و علل آن را شناخته و بدانند چگونه باید این موارد برخورد نموده و بیماری را مدیریت کنند و این که چه زمانی بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع دهند.
خانم حنطوش زاده با گریزی به مبحث فشار خون که به عنوان یکی از عوامل مرگ و میر مادران در گوشه و کنار دنیا شناخته شده است؛ گفت: از آن جا که تظاهرات فشار خون در دوران بارداری با غیربارداری متفاوت است؛ باید گروه‌های هدف تعریف فشارخون در دوران بارداری و نیز تعریف‌های جدید و علائمی که هرروز به آن اضافه می‌شود و تفسیر آزمایشگاهی آزمایش فشار خون را یاد بگیرند تا بتوانند نقش خوبی در جلوگیری از عوارض فشار خون داشته باشند.
وی اضافه کرد: در این سه روز مشکلات دوران نوزادی وکودکی اعم از تکامل کودک؛ مشکلات ادراری و گوارشی کودکان؛ اسهال‌ها؛ عفونت‌های ادراری که باعث مرگ و میر کودکان می‌شود توسط اساتید بنام ارائه و به شرکت کنندگان آموزش‌های لازم داده خواهد شد.
دبیر علمی همایش تازه‌ها و اورژانس‌های زنان، مامایی و اطفال یاد آور شد: مطالب جدید و بروز توسط اساتید با تجربه به گروه‌های شرکت کننده در این همایش علمی ارائه خواهد شد تا اشتباه تشخیصی در مواجهه با بیمار نداشته باشند و هر قدر میزان آگاهی گروه‌های مختلف از جمله پزشکان عمومی بالاتر باشد؛ مادران و کودکان سالم تری در جامعه خواهیم داشت.
 خانم حنطوش زاده گفت: این همایش از 26 تا 28 مرداد در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به
به نشانی learn.irimc.org/mordad1401 مراجعه کنند.

نظر شما