شناسهٔ خبر: 55525259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان قزوین باید رتبه نخست کشور در رفع تداخل اراضی و حدنگاری را به دست آورد

دادستان قزوین گفت: انجام رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حدنگاری (کاداستر) در استان قزوین با هدف رفع اختلافات محلی باید با جدیت دنبال شود و باید اولین استانی باشیم که رتبه نخست کشور را به در حوزه رفع تداخل اراضی و حدنگاری به دست آوریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین رجبی ظهر امروز در جلسه قرارگاه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: امسال در هفته قوه قضاییه رعایت اجرای قانون حدنگار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشت که ما نیز باید در این حوزه پیشگام باشیم.

وی اضافه کرد: انجام رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حدنگاری (کاداستر) در استان قزوین با هدف رفع اختلافات محلی باید با جدیت دنبال شود و باید اولین استانی باشیم که در اجرای فرمان مقام معظم رهبری رتبه نخست کشور را به در حوزه رفع تداخل اراضی و حدنگاری به دست آوریم.

رجبی ادامه داد: در حوزه رفع تداخل اراضی و حدنگاری اقدامات بسیار خوبی انجام شده که برای رسیدن به نقطه هدف نیازمند سرعت بخشیدن به آن هستیم.

صدور سند مالکیت کشاورزی در دستور کار باشد

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه عزم جهادی در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به انجام رفع تداخلات اراضی سرعت بخشیده، گفت: ارتقای رتبه استان قزوین در حوزه حدنگاری و رفع تداخلات اراضی از 26 به چهارم کار چشمگیری است که به دلیل عزم جهادی رییس سازمان جهان کشاورزی استان قزوین میسر شده است.

علی شعبانی افزود: صدور سند مالکیت کشاورزی و تثبیت اراضی ملی که از ماحصل این کمیسیون‌ها منتج می‌شود، اقدام بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: هرکجا که حرف از مالکیت و ثروت باشد، امکان لغزش و فساد وجود دارد که توجه به این مهم باید سرلوحه کار کارشناسان حوزه رفع تداخل اراضی قرار گیرد و امانت دار خوبی در این حوزه باشند.

سرعت رفع تداخلات افزایش یابد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین هم در ادامه این نشست با ذکر اینکه اساس کار کمیسیون رفع تداخل اراضی پیشگیری از جرایم است، گفت: با انجام حدنگاری و رفع تداخل اراضی زمینه برای سنددار شدن اراضی کشاورزی فراهم می‌شود.

علی فولیان اضافه کرد: با انجام حدنگاری و رفع تداخل اراضی زمینه برای سنددار شدن اراضی کشاورزی فراهم می‌شود. سرعت کار کمیسیون رفع تداخل استان قزوین اگرچه نسبت به سال‌های گذشته با شتاب بیشتری همراه شده، اما باید این میزان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در کنار سرعت در کارها دقت کنید تا کمیسیون رفع تداخل خود به عنوان عاملی برای تغییر کاربری اراضی و به بین رفتن اراضی ملی منجر نشود. اولویت پرونده‌های کمیسیون رفع تداخل اراضی باید پلاک‌هایی باشد که بیشترین مناقشه را دارند و مردم خواهان رفع اختلافات هستند.

انتهای پیام/ی

نظر شما