شناسهٔ خبر: 55524622 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه علم و صنعت به ورودی‌های کارشناسی دارای رتبه برتر کنکور ماهیانه تا ۱۲ میلیون ریال اعطا می‌کند

تهران-ایرنا- دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: از سال ۱۴۰۱ به ورودی‌های کارشناسی با رتبه‌های زیر ۱۰۰ و ۱۰۰ تا ۲۰۰، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد دانش آموزی و ورودی‌های کارشناسی ارشد دارای رتبه اول تا پنجم المپیاد علمی دانشجویی ماهیانه مبلغ ۱۰ میلیون تا ۱۲ میلیون ریال اعطا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، این دانشگاه در اطلاعیه ای جزییات تسهیلات جذب، تشویق و هدایت استعدادهای برتر را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور جذب رتبه‌های برتر کنکور سراسری و رتبه‌های برتر المپیادهای علمی از سال تحصیلی ۱۴۰۱ مبلغ ماهیانه ۱۰ میلیون تا ۱۲ میلیون ریال برای ورودی‌های کارشناسی با رتبه‌های زیر ۱۰۰ و ۱۰۰ تا ۲۰۰ و همچنین دارندگان مدال‌های طلا، نقره  یا برنز المپیاد دانش آموزی و ورودی‌های کارشناسی ارشد دارای رتبه اول تا پنجم المپیاد علمی دانشجویی اعطا می کند.

 تحصیل همزمان در دو رشته 

براساس این اطلاعیه، دانشگاه علم و صنعت از معدود دانشگاه‌هایی است که امکان تحصیل همزمان در دو رشته را برای دانشجویان ممتاز خود فراهم کرده است. هدف از این تسهیلات، شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و فعالیت‌های بین رشته‌ای در حوزه‌های مختلف علوم و تسهیل شکوفایی و هدایت آموزشی برگزیدگان علمی در مقطع کارشناسی است.

تغییر رشته و گرایش 

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: دانشجویان علم و صنعت در طول تحصیل در مقطع کارشناسی می‌توانند با داشتن شرایط از یک رشته به رشته دیگر در یک گروه آزمایشی تقاضای تغییر رشته دهند. برای اطلاع از شرایط کامل به آیین نامه مربوطه مراجعه شود.
 

 تحصیل در دوره کوتاه‌مدت کهاد در رشته مورد علاقه دیگر

دانشگاه علم و صنعت در این اطلاعیه یادآور شد: در راستای تنوع‌بخشی آموزشی و ارتقای مهارت‌های علمی و حرفه‌ای دانشجویان مقطع کارشناسی در دیگر رشته‌های مورد علاقه، دوره فرعی کهاد ( فراگیری دانش و مهارت های لازم در یکی ازرشته های مرتبط به صورت بین رشته ای در دوره کوتاه مدت) را با هدف آشنایی دانشجویان با یک رشته غیر از رشته تحصیلی اصلی آنها ارایه می دهد. این دوره دانشجو را قادر می‌سازد تا به سادگی و در اسرع وقت بتواند با تطبیق خود در رشته‌ دیگری (برق، مکانیک، کامپیوتر، معماری، طراحی صنعتی، صنایع و فیزیک) که مورد علاقه وی است، در کنار رشته اصلی آموزش ببیند.

سقف واحدهای دوره فرعی ۱۸ تا ۲۵ واحد واحد است، معدل کل دانشجوی متقاضی ورود به دوره فرعی حداقل ۱۴ است. دانشجو بعد از اخذ و گذراندن تمام واحدهای موظف رشته اصلی درصورتی که دروس مشخص شده دوره کهاد را با موفقیت گذرانده باشد می‌تواند بعد از اتمام فرآیند دانش‌آموختگی خود، گواهی دوره کهاد را دریافت کند.

 
پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای تشویق دانشجویان استعداد درخشان، و هدایت آنها به اولویت های راهبردی کشور تلاش می کند با حمایت از نخبگان علمی مسیر را برای آنها هموار سازد. برای این منظور دانشجویانی که جزو ۲۵ درصد برتر ورودی های خود در این دانشگاه باشند، می توانند بدون آزمون در مقطع بعدی (کارشناسی ارشد) ادامه تحصیل دهند.

 برگزاری مراسم سالانه تجلیل از دانشجویان ممتاز 

 برگزاری مراسم سالانه تجلیل از دانشجویان ممتاز از دیگر برنامه های این دانشگاه است، در این مراسم که در بین دانشگاه های کشور کم نظیر است، همه ساله از دانشجویان ممتاز در زمینه های متنوع آموزشی، پژوهشی، کارآفرینان برتر، کارآموزان برتر، افتخار آفرینان (رتبه های برتر کنکور سراسری، المپیاد علمی دانشجویی، برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، فارابی، ابن سینا و رازی) و ممتازان بین الملل با اهدای لوح از سوی رییس دانشگاه به همراه جوایز نقدی تجلیل می شود.

اهداء جایزه و پذیرش بدون آزمون برگزیدگان المپیاد علمی کشوری دانشجویی

براساس این اطلاعیه، دانشگاه علم و صنعت ایران به دانشجویان کارشناسی خود که در المپیادهای علمی دانشجویی رتبه های یک تا پنجم را کسب کنند، جوایز نقدی نفیسی را اهدا و رتبه های یک تا ۱۵ المپیاد علمی را بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می کند.

نظر شما