شناسهٔ خبر: 55522849 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من | خدمات مامایی تحت پوشش بیمه است/ نظام پرداخت اصلاح می‌شود

معاون سازمان بیمه سلامت درخصوص پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

مهدی رضایی، معاون سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره مطالبه مخاطبان فارس من با عنوان پوشش بیمه خدمات مامایی اظهار داشت: خدمات ویزیت رشته مامایی بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای این خدمت وجود ندارد اظهار داشت: این موضوع ابلاغ شده است. به طور کلی رویکرد بیمه سلامت برای خدمات مامایی حرکت به سمت خرید راهبردی است. ما به دنبال توسعه روش «فی فور سرویس» نیستیم و به دنبال آن هستیم تا روش خرید خدمت از گروه پزشکی را تغییر دهیم و بسته خدمتی برای آنها تعریف کنیم.

رضایی با توضیح اینکه در بخش مامایی تلاش خواهیم کرد که خرید خدمت از ماماها به صورت سرانه‌ای تعریف شود اظهار داشت: به عبارتی باید خدمت مدام و مستمری را برای گروه‌های هدف داشته باشیم، به طور مثال خدمت مراقبت زمان بارداری متمرکز بر دوران پیش از بارداری و پس از بارداری است که در این زمینه باید بسته‌های استاندارد داشته باشیم، همکاران ماما خدمت را پوشش دهند و در ازای خدمت به صورت سرانه‌ای پرداخت صورت گیرد.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: این روند نیازمند تعریف استاندارد بود که در قالب سیاست جمعیتی پیشنهادات خودمان را به وزارت بهداشت ارسال کردیم و درخواست کردیم که خدمت همکاران ماما به صورت خرید سرانه‌ای باشد.

رضایی توضیح داد: در حوزه روستایی که بیست میلیون بیمه شده داریم، سطح یک خدمات را در تفاهم نامه‌ قرارداد روستایی آوردیم و سرانه آن در حال پرداخت است. جدای از این موضوع برای بخش خصوصی نیز بخشنامه کردیم که مطب‌ها می‌توانند با بیمه سلامت قرارداد ببندند تا خدمات آنها به صورت «فی فور سرویس» پرداخت شود.

انتهای پیام/

نظر شما