شناسهٔ خبر: 55521909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

قرآن کریم و اهل بیت (ع) ارتباط تناتنگی باهم دارند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: قرآن کریم و اهل بیت (ع) ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر دارند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید عابدین سیدصادقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در میان امامان معصوم (علیه السلام) و حجت‌های بالغه الهی، ‏پیشوای عزّت و آزادی و رهبر جهاد و شهادت و فداكاری، حضرت سیدالشهدا (ع) امتیازی ویژه دارد.

وی ادامه داد: از طرفی رابطه تنگاتنگ و به هم‌تنیده قرآن كریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) آن‌قدر عمیق و ریشه‌دار است كه قلم و بیان از ‏عهده ترسیم آن برنمی‌آیند.

سیدصادقی خاطرنشان کرد: حدیث مشهور و متواتر ثقلین، این حقیقت را به گونه كامل، آشكار می‌سازد؛ زیرا ‏رسول‌اكرم (ص) در آن حدیث شریف می‌فرماید: «من دو متاع سنگین و گران‌بها در میان شما ‏می‌گذارم؛ یكی‌كتاب‌خدا، (قرآن كریم) و دیگری عترت؛ اهل‌بیتم و این دو، هرگز از هم جدا‌ نمی‌شوند تا در كنار حوض ‏كوثر، بر من وارد شوند».

سیدصادقی در ادامه اشاره کرد: به دلیل این‌که امام حسین (ع)، خامس اصحاب کساء می‌باشد، از تربیت پاکانی؛ همچون پیامبر اکرم (ص)، امیر المؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (ع)، برخوردار بودند؛ لذا حضرت خود را در روز عاشورا، در قالب اشعاری، این گونه معرفی نمودند:«در بین تمام انسان‌ها کیست که جدی مانند جد من، یا مربی و معلمی مانند معلم من داشته باشد؟؛ من فرزند دو ماه تابناک هستم، مادرم فاطمه زهرا (ع) و پدرم علی (ع)، کوبنده کفر در بدر و حنین بود. آن هنگام که قریش دچار بت پرستی و عبادت لات و عُزّی بودند؛ علی (ع) به بیت المقدس و بعد به سوی کعبه عبادت خدا می‌کرد.

نظر شما