شناسهٔ خبر: 55520105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقاوم‌سازی بیش از ۶۳ هزار واحد مسکن روستایی خراسان‌شمالی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان شمالی گفت: ۶۳ هزارو ۹۰۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۶۳ هزارو ۹۰۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

امین کلاته گفت: حدود ۳۷ هزار واحد  مسکن روستاییان استان غیرمقاوم است و با توجه به لرزه خیز بودن استان و حادثه‌های مخربی که در سالیان گذشته رخ داده است، مقاوم سازی مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری استان گفت: اعتبار بیمه منازل روستاییان استان در اردیبهشت ماه پارسال به اتمام رسیده و منازل این قشر زیر پوشش بیمه نیست.

بر اساس برآورد‌های انجام شده در سال گذشته برای بیمه رایگان منازل روستاییان استان، اعتبار مورد نیاز در این زمینه ۹ میلیارد تومان اعلام شد.

همه مناطق استان با خطرات و تهدید‌های طبیعی روبه رو است به طوری که ساکنان این مناطق حادثه‌های مختلف از جمله سیل، زلزله و رانش زمین را تجربه کرده اند و در بسیاری موارد متحمل خسارت‌های زیاد شده اند.

خانه‌های خشتی و گلی در روستا‌ها در برابر بارندگی‌ها مستعد تخریب است، این بنا‌ها در برابر زلزله استحکام و مقاومت لازم را ندارند و باید در این زمینه چاره جویی شود.

سهم خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره باسقف ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی است.

نظر شما