شناسهٔ خبر: 55517972 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رونالدو، استرلینگ و کین

مشکل‌سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

کریس رونالدو یکی از چهره‌های خبرساز پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال است‌ که همچنان می‌خواهد منچستریونایتد را ترک کند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریستیانو رونالدو تابستان پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. او به دلایل خانوادگی در تور پیش فصل منچستریونایتد شرکت نکرد، اما قبلاً به مدیران گفته بود که می‌خواهد قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات اولدترافورد را ترک کند. او که از عدم علاقه بزرگان اروپا به خودش ناامید شده بود، با تأخیر به تمرینات بازگشت.

موضع رونالدو تغییر نکرده است: او می‌خواهد برود. با این حال، او اولین حضور خود را در پیش فصل در بازی دوستانه آخر هفته گذشته با رایو وایکانو تجربه کرد. اما شرایط برایش به خوبی پیش نرفت، زیرا رونالدو، که در نیمه دوم تعویض شده بود، به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان ورزشگاه را قبل از پایان بازی ترک کردند. اریک تن هاخ رفتار آنها را "غیرقابل قبول" خواند. البته رفتار رونالدو چیز جدیدی نیست. در طول سال‌ها، چندین بازیکن لیگ برتری را دیده‌ایم که از روش‌های عجیبی برای تحت فشار قرار دادن باشگاه خود، برای موافقت با انتقال خود، استفاده کرده‌اند.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

پیر ون هویدونک

پیر فن هویدونک با یک فصل خیره کننده ۱۹۹۷-۹۸ که شامل ۳۴ گل زده بود، به ناتینگهام فارست کمک کرد تا به لیگ برتر صعود کند. او اغلب با مدیر "دیو باست" بر سر بهترین ترکیب برای تیم درگیر شد و در نهایت تلاش کرد تا با رفتن به آیندهوون، به زادگاهش هلند برگردد. علیرغم اینکه نیوکاسل ۷ میلیون پوند (۸.۵ میلیون دلار) برای جذب او پیشنهاد داد، اما سرمربی تیم، اجازه دادن، برای رفتن او خودداری کرد. زمانی که فن هویدونک در سال ۱۹۹۸ از جام جهانی بازگشت، معتقد بود که باشگاه برای شروع فصل جدید، موقعیت خوبی ندارد.

این مهاجم درخواست انتقال به تیمی دیگر را کرد و به توافقی اشاره کرد که به او اجازه می‌داد در صورت تمایل در پایان فصل نقل مکان کند. مالکان اما از صدور درخواست جدایی او امتناع کردند، بنابراین ون هویدونک دست به اعتصاب زد.

اعتراض تا نوامبر ادامه داشت و او با اکراه موافقت کرد که به تمرین تیم برگردد. او در آن فصل تنها ۶ گل به ثمر رساند و تیم فارست در نهایت سقوط کرد. او در نهایت به هلند نقل مکان کرد و با ۳.۵ میلیون پوند (۴.۲ میلیون دلار) به ویتسه پیوست.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

ویلیام گالاس

این شاید دیوانه کننده‌ترین داستان در لیست ما باشد. ویلیام گالاس در سال ۲۰۰۶ چلسی را ترک کرد و به آرسنال پیوست، اما این یک جدایی دوستانه نبود. پس از اتمام قرارداد، ژوزه مورینیو، سرمربی آبی‌ها از انتشار بیانیه باشگاهی که مدعی بود گالاس تهدید به زدن گل به خودی و اخراج خود در صورت اجبار برای بازی مجدد برای باشگاه، حمایت کرد. همچنین گفته شد که او فصل قبل، از بازی در نیمه نهایی جام حذفی مقابل لیورپول خودداری کرده بود. چلسی همچنین اعلام کرد که علی‌رغم اینکه نمی‌خواست گالاس را بفروشد، اما با اکراه موافقت کرد تا برود، تا به جای او، اشلی کول، مدافع چپ آرسنال را جذب کنند. گالاس از ادعاهای چلسی خشمگین شد و بیانیه‌ای از خودش صادر کرد که در آن اعلام کرد: "مطمئناً هرگز نگفتم که اگر دوباره برای چلسی بازی کنم، تلاش می‌کنم و گل به خودی بزنم." صرف نظر از اینکه اهانت آمیزترین اتهامات، دقیق بوده اند یا خیر، گالاس در یک تور پیش فصل شرکت کرد.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

دیمیتار برباتوف

آیا سر الکس فرگوسن عمداً دیمیتار برباتوف را در تابستان ۲۰۰۸ ناراحت کرد؟ یا نقل قول‌هایی که به مرد اسکاتلندی نسبت داده می‌شود صرفاً کار رسانه‌ها بوده است؟ حقیقت هر چه که باشد، مهاجم آن روزهای تاتنهام، به وضوح سرش را با خبرهایی مبنی بر اینکه منچستریونایتد می‌خواهد او را به خدمت بگیرد، گرم کرده بود. تاتنهام متن شکایتی را به لیگ برتر ارسال کرد که فرگوسن آن را "شرم آور" خواند و تاکید کرد که به هیچ روزنامه‌ای نگفته است که انتظار دارد برباتوف را برای فصل ۰۹-۲۰۰۸ در تیم حضور داشته باشد. با این حال، در آن مرحله، برباتوف ناامید بود تا به اولدترافورد برود و او از درگیری‌های اولیه تاتنهام با ساندرلند و چلسی هیچ خبری نداشت.

در نهایت این بازیکن بلغاری توسط دنیل لوی، رئیس باشگاه اسپرز اجازه خروج پیدا کرد، اما حتی فرگوسن نیز از این داستان از نظر عاطفی ترسیده بود و بعدها نوشت که داستان نقل و انتقال دیمیتار، "دردناک‌تر از عمل لگن من" بوده است.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

خاویر ماسکرانو

خاویر ماسکرانو بازیکن بسیار محبوبی در لیورپول بود که به خاطر پرخاشگری و تعهدی که در هر بار پا به زمین می‌گذاشت، مورد تحسین قرار می‌گرفت. پس از آن، هنگامی که او از انجام بازی مقابل منچسترسیتی در ۲۳ آگوست ۲۰۱۰ خودداری کرد، هواداران به شدت ناامید شدند. مشکل این بود که بارسلونا برای ماسکرانو پیشنهاد داده بود و او ناامید بود که جدا شود. او بلافاصله پس از بازگشت به مرسی ساید پس از جام جهانی، قصد خود را اعلام کرده بود و این تصور را داشت که اگر پیشنهاد معقولی دریافت کنند، باشگاه به او اجازه خروج خواهد داد. لیورپول، با این حال، نمی‌خواست یکی از بهترین هافبک‌های جهان در آن زمان را به راحتی از دست بدهد. او از آن زمان به دلیل عملکرد خود از هواداران عذرخواهی کرده است اما همچنان معتقد است که چاره دیگری نداشته است.

او بعداً به مجله FourFourTwo گفت: «از اینکه آنها به قول خود عمل نکردند بسیار عصبانی بودم. امتناع از بازی در لیورپول، راهی بود که برای نشان دادن ناراحتی ام پیدا کردم. من به باشگاه گفته بودم که به دلایل خانوادگی می‌خواهم آنفیلد ترک کنم، بنابراین خیلی ناراحت بودم که باید اینگونه رفتار کنم. هیچ گزینه دیگری وجود نداشت، در غیر این صورت، لیورپول به قول خود برای جدایی من عمل نمی‌کرد.

کارلوس توز

با وجود استقبال گرم، کارلوس توز پس از انتقال از یونایتد به سیتی در سال ۲۰۰۹، هرگز به طور کامل در نیمه آبی منچستر موفق نشد. اولین داستان به دسامبر ۲۰۱۰ برمی‌گردد، زمانی که او پس از ناکامی در تضمین یک قرارداد بهبود یافته، درخواست کتبی انتقال را ارائه کرد. این درخواست تا پایان ماه توسط مرد آرژانتینی لغو شد، اما این نشان دهنده پایان مشکلات او در سیتی نبود.

کارلوس توز و روبرتو مانچینی در جریان بازی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ در آلیانز آرنا در سپتامبر ۲۰۱۱، با یکدیگر اختلاف نظر داشتند. با شکست ۲-۰ تیم میهمان، گویا توز از ورود به بازی به عنوان بازیکن جانشین خودداری کرد. مانچینی عصبانی بود و مهاجم آرژانتینی متعاقباً دو هفته از سوی باشگاه محروم شد. توز سپس تا فوریه سال بعد دست به اعتصاب زد. سیتی در پنجره نقل و انتقالات ژانویه سعی کرد او را بفروشد اما بی نتیجه بود. در طول این مشکلات، توز حتی در حال لذت بردن از گلف بازی کردن، شکار شد. توز با تأخیر به خاطر اقدامات خود عذرخواهی کرد و مانچینی از بازگشت او به ترکیب اصلی تیم استقبال کرد.

توز پس از ثبت هت تریک مقابل نوریچ در ۱۴ آوریل ۲۰۱۲، با جشن گرفتن این مهم با لباس گلف، به کارشناسانی که تعهد او را زیر سوال بردند، پاسخ کوبنده‌ای داد.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

لوکا مودریچ

لوکا مودریچ دو جنگ انفجاری را پشت سر هم ترتیب داد و سعی کرد به زور از تاتنهام جدا شود. در سال ۲۰۱۱، چلسی دو پیشنهاد برای جذب مرد کروات داشت که توسط اسپرز رد شد و باعث ناامیدی مودریچ شد. او مدعی شد که با دنیل لوی، رئیس هیئت مدیره، "توافق مهمی" برای فروش به یک "باشگاه بزرگ‌تر" داشته است.

سپس مودریچ عملاً وارد اعتصاب شد و به این ترتیب اولین بازی تاتنهام در لیگ برتر را که باخت ۳-۰ مقابل منچستریونایتد بود، از دست داد. او در نهایت در شمال لندن ماند، اما نه برای مدت طولانی. تابستان بعد، رئال مادرید برای جذب مودریچ اقدام کرد. این هافبک از حضور در تمرین امتناع کرد و سپس با تیم اسپرز برای تور پیش فصل، به ایالات متحده سفر نکرد.

او با دو هفته عدم دریافت دستمزد جریمه شد زیرا به تلاش برای انتقالش ادامه داد. در نهایت با مبلغ پیشنهادی رئال موافقت شد و مودریچ راهی سانتیاگو برنابئو شد و در آنجا حتی برنده توپ طلا شد.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

رحیم استرلینگ

رحیم استرلینگ آماده تبدیل شدن به اسطوره لیورپول به نظر می‌رسید. در عوض، او پس از ترک باشگاه در شرایط سخت، به هدفی برای هو شدن در آنفیلد بدل شد.

لیورپول پس از ورود این بازیکن به تیم اصلی تحت هدایت برندان راجرز و تبدیل شدن به یک بازیکن ثابت در تیم اصلی، در سال ۲۰۱۵ به استرلینگ پیشنهاد قرارداد جدید داد. با این حال، وینگر انگلیسی پس از آن، مصاحبه‌ای بدون مجوز با بی بی سی انجام داد و در آن فاش کرد که قصد تمدید ندارد. قراردادی که هنوز دو سال از آن سال مانده بود.

راجرز خشمگین شد و "آیدی وارد"، نماینده استرلینگ را به خاطر گمراه کردن موکلش سرزنش کرد. وارد در مصاحبه‌ای با London Evening Standard گفت: "من به روابط عمومی باشگاه و وضعیت باشگاه اهمیتی نمی‌دهم. او قطعاً قرارداد جدیدی نمی‌بندد. او برای ۷۰۰،۰۰۰ پوند، ۸۰۰،۰۰۰ پوند یا ۹۰۰،۰۰۰ پوند در هفته قرارداد نمی‌بندد. "

منچسترسیتی در آن تابستان پیشنهادی برای استرلینگ ارائه کرد اما لیورپول پیشنهاد آنها را رد کرد. آنها در نهایت یک پیشنهاد ۵۰ میلیون پوندی (۶۰ میلیون دلاری) را پذیرفتند، اما تنها پس از آنکه استرلینگ از شرکت در تور پیش فصل باشگاه امتناع کرد و پس از آن دو روز تمرین را به دلیل "بیماری" از دست داد، که انتقادات گسترده‌ای را از سوی تعدادی از اسطوره‌های لیورپول، از جمله کاپیتان سابق استیون جرارد، به او شد.

جرارد گفت: من از این همه جدل راضی نیستم. "شما مجبور نیستید مریض شوید یا از رفتن به تور امتناع کنید. برای من خیلی سخت است که اینجا بنشینم و از او حمایت کنم."

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

فیلیپه کوتینیو

فیلیپه کوتینیو در نهایت به انتقال به بارسلونا به آرزوی خود رسید، اما در این روند، شرایط را برای لیورپول به یک کابوس تبدیل کرد. در تابستان ۲۰۱۷، بارسا سه پیشنهاد برای این بازیکن برزیلی ارائه کرد که همه آنها توسط قرمزها رد شد. بنابراین، گزارش شده است که کوتینیو قبل از آن از ناحیه کمر آسیب دیده است که پزشک سلسائو ادعا کرد که ناشی از استرس بوده است و در نتیجه، این هافبک تهاجمی، شروع فصل را از دست داد.کوتینیو در نهایت به میادین بازگشت، اما زمانی که ژانویه شروع شد، یورگن کلوپ د مدیر باشگاه، عملاً اعتراف کرد که بازیکن سابق اینتر دیگر تمایلی به بازی برای این باشگاه ندارد.

این بازیکن برزیلی در نهایت با مبلغ تقریباً ۱۴۰ میلیون پوند (۱۷۰ دلار) به نیوکمپ نقل مکان کرد، مبلغ هنگفتی که عملاً با پرداخت هزینه خرید آلیسون و ویرجیل فن دایک، دوران جدیدی از موفقیت را برای لیورپول تضمین کرد.

مشکل سازترین بازیکنان در نقل و انتقالات!

هری کین

تابستان گذشته، هری کین یک بازی در نهایت ناموفق نقل و انتقالاتی به راه انداخت و دلش تاتنهام را به مقصد منچسترسیتی ترک کند. این اتفاق زمانی شروع شد که هری کین در برنامه "The Overlap" با گری نویل صحبت کرد و فاش کرد که او برای بردن جام‌ها در تاتنهام، ناامید است. سپس، پس از رفتن به تعطیلات به ایالات متحده پس از یورو ۲۰۲۰، کین نتوانست به موقع برای تمرینات پیش فصل برگردد. او متهم شد که عملاً اعتصاب کرده و حرفه‌ای بودن او زیر سوال رفته است. کین با یک پست اینستاگرامی در ۶ آگوست به حواشی پاسخ داد و از عدم حضور خود دفاع کرد، اما او همچنان در دو بازی اول فصل که اولین آن، پیروزی ۱-۰ برابر سیتی بود، از لیست کنار گذاشته شد.

او سپس بیانیه دومی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، حدود ۲۰ روز پس از اولین بیانیه خود، و تلاش خود را برای تاتنهام پس از بازگشت به میادین در پیروزی مقابل وولوز در پایان ماه آگوست انجام داد.

نظر شما