شناسهٔ خبر: 55515954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

امام حسین(ع) برای نجات اسلام قیام کرد

سید بدرالدین عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا به تشریح قیام امام حسین (ع) پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سید بدرالدین عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا به تشریح قیام امام حسین (ع) پرداخت و تأکید کرد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در ادامه رویکرد دشمنان امام حسین (ع) است.

تاکید بر پیروی از خط مشی امام حسین(ع)

وی افزود: امام حسین امتداد اسلام اصیل و رسول الله حرکت کرد و برای نجات امت اسلامی و نجات آن از شر دشمنان قیام کرد. قیام امام حسین (ع) برای مقابله اقدامات امویان علیه دین انجام شد. حکومت یزید تهدیدی برای امت اسلامی بود. وی حرمت مدینه منوره و مکه مکرمه را نگه نداشت و خانه کعبه را آتش زد و حرمت مقدسات مسلمین را نگه نداشت.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت: ما امتی هستیم که مانند زمان امام حسین (ع) هدف قرار گرفتیم. آمریکا و اسرائیل ادامه دهنده رویکرد یزید هستند و هر که در صف آنها قرار گیرد در راستای منافع آنها حرکت کنند اوضاعش مانند ابن زیاد و شمر است.

توطئه های اسرائیل و آمریکا علیه امت اسلامی

وی افزود: دشمنان ما به دنبال به بندگی کشیدن و سیطره بر ما هستند. آمریکا و اسرائیل به دنبال این است که امت اسلامی مستقل نشود و دنباله رو آنها باشد. دشمنان به دنبال این هستند که امت اسلامی از مسیر خود منحرف و سرسپرده، مطیع باشد و در برابر آنها کرنش کند.

الحوثی تاکید کرد: منبع خطر یزیدیان معاصر آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها هستند. ما ما باید دنباله رو امام حسین (ع) در مبارزه با ظلم و تسلیم نشدن در برابر دشمنان باشیم. آنها به دنبال ایجاد فساد در مفاهیم و ارزشهای دینی با هدف گمراه کردن امت اسلامی هستند تا مانعی در برابر سیطره آنها ایجاد نشود.

وی اعلام کرد: دشمان از طریق منبرهای شر و علمای گمراه در راستای ترویج انحراف به نام دین حرکت می کنند. دشمنان به دنبال توجیه عادی سازی با اسرائیل و دنبال روی علنی و آشکار از آمریکا هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن هدف از این اقدامات را تسلط بر امت اسلامی دانست و گفت: دشمنان امت اسلامی در مسیر زدودن حق و جایگزین کردن آن با باطل حرکت می کنند. آمریکا و اسرائیل به دنبال منحرف کردن امت اسلامی از مسیر حق در همه امور زندگی هستند. رویکرد آمریکا و اسرائیل شیطانی است و جامعه بشری و در مقدمه آنها جامعه اسلامی را به فساد می کشد.

الحوثی تاکید کرد: آمریکایها و صهیونیستها علیه امت اسلامی توطئه می کنند و فتنه افکنی می کنند. اینکه امت اسلامی با سیطره دشمنان مقابله کند یا آنرا بپذیرد به موضع مسئولانه مربوط می شود. تن دادن به سلطه دشمنان به مثابه از دست رفتن دنیا و آخرت است.

وی تصریح کرد: مسلمان بودن ما ایجاب می کند که دنباله رو موضع بر حق امام حسین (ع) باشیم. ما باید با تمام توان به مقابله با دشمنان برخیزیم. به هر اندازه که بینش و بصیر امت اسلامی بیشتر شود و بر خدا توکل کنند و به شکل جدی اقدامی به عمل آورند به همان اندازه نتایج عظیمی به دنبال خواهد داشت که بازدارندگی در برابر توطئه های دشمنان ایجاد می کند.

هشدار درباره اقدامات سازشکاران

الحوثی اعلام کرد: بخش بزرگی از توطئه های دشمنان امت را هدف قرار داده است و اخلاق و دین دژ محکمی در برابر دشمنان است. دشمنان امت اسلامی به دنبال توجیه عادی سازی هستند. آنها می خواهند که امت اسلامی رهبری صهیونیستها را بپذیرد و این با مسخ امت و به فساد کشیدن آن میسر می شود. اینکه نمادی از نمادهای سازش و حامی یهود در عرفه سخنرانی کند و به یهودیان اجازه حضور در مکه و مدینه داده شود، برای مقدسات اسلامی بسیار خطرناک است.

وی گفت: تعرض به کعبه در راستای گامهای سازشکارانه است و این اهانت به امت اسلامی و خدشه وارد کننده به اسلام است.

الحوثی در ادامه به طرحهای فرهنگی، رسانه ای و سیاسی دشمنان علیه امت اسلامی اشاره کرد و افزود: به هر اندازه سرسپردگی به اسرائیل و آمریکا بیشتر می شود، به همان اندازه کینه توزی علیه دشمنان امت اسلامی افزایش می یابد. دشمنی سعودی و اماراتی از میان رژیم های سازشکار موضوعی عیان در حال حاضر است. رژیم سعودی هر که تحرک علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد او را به زندان می اندازد. تحرک ضد صهیونیستی از نگاه سعودی مجازاتش زندان است.

آسمان مکه و مدینه به روی صهیونیستها باز است و آسمان یمن به روی ملت یمن بسته است

وی افزود: در عربستان اظهار دوستی به اسرائیل ممکن است اما موضع گیری در حمایت از فلسطینی ها جرم و مجازاتش زندان است. مکه و مدینه را به روی صهیونیستها گشوده اند اما آسمان یمن را به روی ملت یمن بسته اند و این نمایانگر صف بندی هاست. رویکرد آمریکا و اسرائیل و همسویی مزدوران و خائنان با آنها قابل چشم پوشی نیست زیرا مسلمانان را هدف قرار می دهد.

الحوثی تاکید کرد: آنچه رخ می دهد را نمی توان نادیده گرفت زیرا به مثابه هدف قرار دادن امت اسلامی است. رویگردانی از انجام مسئولیت سبب می شود که دشمنان امت اسلامی به اهداف خود برسند.

سازشکاران ابزاری برای آمریکا و اسرائیل هستند

وی با اشاره به اظهار دوستی سازشکاران با رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل و آمریکا به این سازشکاران به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود نگاه می کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: امت اسلامی باید موضع درست در دشمنی با رژیم صهیونیستی و تلاش برای بیرون راندن آن از فلسطین و حامی ملت فلسطین اتخاذ کنند. دشمن اسرائیلی در راستای تشدید تنش در روزهای گذشته حرکت کرد. دشمنی اسرائیل علیه ملت فلسطین همه روزه رخ می دهد.

هشدار درباره نیرنگ رژیم صهیونیستی علیه گروههای فلسطینی

وی افزود: تشدید تنش صهیونیستها و مقابله جهاد اسلامی با آن و از دست دادن فرماندهانش به ما وظیفه مان در قبال ملت فلسطین را یادآوری می کند. برادران در فلسطین باید هوشیار باشند و در راستای وحدت گام بردارند و بر تلاشهای خود بیافزایند. دشمن صهیونیست به دنبال هدف قرار دادن جهاد اسلامی به تنهایی بدون دیگر گروهها برآمد و این نیرنگ است. دشمن صهیونیست از همه تاکتیک های خود برای ایجاد تفرقه میان رزمندگان استفاده خواهد کرد.

الحوثی گفت: وظیفه اخلاقی و انسانی برادران در فلسطین ایجاب می کند که وحدت موضع علیه تشدید صهیونیستها داشته باشند. رزمندگان در فلسطین باید درجه عالی از بینش و هوشیاری را به خرج دهند. مسئولیت امت اسلامی ایجاب می کند که در کنار ملت فلسطین باشند. برادران فلسطینی باید سطح همکاری مطلوب را با هم داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اصل برادری آنرا رویکردی حافظ منافع امت اسلامی دانست و تاکید کرد: ما بخشی از محور مقاومت هستیم و در راستای هم افزایی با آزادگان امت اسلامی حرکت می کنیم. از هیچ تلاشی برای مقابله با دشمنان امت اسلامی دریغ نخواهیم کرد. ما حامی امت اسلامی در قبال چالشهایی که با آن روبرو است در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و ایران هستیم.

الحوثی تاکید کرد: به ائتلاف سعودی توصیه می کنیم که فرصت آتش بس را مغتنم بشمارد و از باتلاق خارج شود و به جنگ و محاصره پایان داده و از توطئه دست بردارد. ملت عزیز ما در اوج آمادگی برای مقابله با دشمنان در صورت نقض آتش بس موقت باشند. هدف ما پایان جنگ و محاصره است.

برچسب‌ها:

نظر شما