شناسهٔ خبر: 55507281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود ۲۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی به انگلیس

دولت انگلیس از پذیرش ۲۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی از زمان آغاز جنگ در این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

دولت انگلیس اعلام کرد دویست هزار اوکراینی در قالب دو برنامه کمک رسانی به افرادی که پس از حمله روسیه در ۲۴ فوریه از این کشور گریخته اند، وارد خاک انگلیس شده اند.

بر اساس داده‌هایی که سازمان ملل متحد منتشر کرده است، نزدیک به ۶.۲ میلیون پناهنده اوکراینی تا ۲۶ ژوئیه در اروپا ثبت نام کردند که بیش از نیمی از آن‌ها برای اقامت موقت درخواست داده اند. لهستان به تنهایی بیش از ۱.۲ میلیون اوکراینی را پذیرفته است.

دو طرح کمک به پناهندگان اوکراینی در انگلیس به اجرا گذاشته شده است. یکی از این طرح‌ها برای کسانی است که خانواده شان از قبل در انگلیس زندگی می‌کردند و برنامه دیگر به شهروندان انگلیسی این اجازه را می‌دهد که برای کسانی که از جنگ فرار می‌کنند، مسکن تهیه نمایند. این برنامه‌ها در ابتدا به دلیل کاغذبازی‌های بسیار و این واقعیت که وضعیت برخی از پناهندگان برای هفته‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، مورد انتقاد قرار گرفتند.

دولت انگلیس اعلام کرد که این فرایند‌ها اکنون کاملا دیجیتالی شده است و هدف آن پردازش درخواست‌های متقاضیان ظرف ۴۸ ساعت است. همچنین این برنامه‌ها به کودکان پناهجو این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن مدرکی دال بر رضایت والدین، بدون همراهی والدین یا سرپرست درخواست ورود به انگلیس بدهند.

بر اساس آمار‌هایی که لندن منتشر کرده است، تا ۲۶ ژوئیه تعداد درخواست‌های دریافت شده توسط دولت انگلیس در قالب دو برنامه صدور روادید برای اتباع اوکراین، ۱۹۸ هزار و ۲۰۰ مورد بوده و از این تعداد در مجموع برای ۱۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر روادید صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، انگلیس صدور روادید برای پناهجویان اوکراینی را در اولویت قرار داده است و همین مسئله باعث تاخیر در رسیدگی به درخواست‌های ویزای کار و تحصیل برای بسیاری از متقاضیان سایر کشور‌ها شده است.

بر اساس داده‌هایی که وزارت کشور فرانسه ۲۵ ژوئیه منتشر کرد، نزدیک به ۶۲ هزار و ۶۰۹ آواره و پناهجو بین ۲۴ فوریه تا ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ به این کشور وارد شدند که ۹۸ درصد آن‌ها اتباع اوکراینی بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما