شناسهٔ خبر: 55507070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار حاجیان در گفتگو با دانشجو تشریح کرد؛

چه کسانی باید برای سفر به عراق گذرنامه خود را تعویض کنند؟

سخنگوی فرماندهی انتظامی فراجا گفت: به منظور تسهیل در روند سفر هموطنان به عتبات رایزنی‌های لازم با طرف مقابل انجام شده است.

صاحب‌خبر -

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی فراجا، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از هشت هزار نفر از مرزهای مختلف کشور به عتبات در عراق تردد دارند و مشکلی در زمینه سفر زائران ایرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به منظور تسهیل در روند سفر هموطنان به عتبات مدت زمان گذرنامه برای سفر به عراق را با رایزنی با طرف عراقی از ۶ ماه به یک ماه کاهش داده‌ایم و متقاضیان سفر به عتباتی که گذرنامه آن‌ها از شروع سفر و خروج از کشور به مدت یکماه تاریخ انقضا داشته باشد می‌توانند بدون هیچ مشکلی، به انجام سفر اقدام کرده و تعویض گذرنامه با احراز شرایطی که اعلام شد، ضرورتی ندارد.

سخنگوی فرماندهی انتظامی فراجا تصریح کرد: متقاضیان دریافت و تعویض گذرنامه می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با استفاده از قابلیتهای اپلیکیشن "پلیس ِمن" و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز در این برنامه به انجام این امور اقدام کنند و گذرنامه جدید خود را دریافت کنند.

سردار حاجیان تاکید کرد: در حال حاضر آمادگی صدور روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه را داریم تا مشکلی در اعزام متقاضیان سفر به عتبات عراق به ویژه در ایام پیش رو ایجاد نشود.

نظر شما