شناسهٔ خبر: 55506906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با توجه به بدترین خشکسالی، فرانسه با چهارمین موج گرما در تابستان امسال مواجه است

صاحب‌خبر -
با توجه به بدترین خشکسالی، فرانسه با چهارمین موج گرما در تابستان امسال مواجه است
خبرگزاری آریا- فرانسه در تابستان امسال خود را برای چهارمین موج گرما آماده کرد زیرا بدترین خشکسالی تا کنون روستاها را بدون آب آشامیدنی سالم رها کرده است در همین حال،کشاورزان نسبت به کمبود شیر در زمستان هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛دفتر نخست وزیر الیزابت بورن یک تیم بحران را برای مقابله با خشکسالی که محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و ده ها روستا را مجبور به تکیه بر منابع آب کامیونی کرده است، تشکیل داد.همین این امر باعث شد EDF دولتی تولید برق هسته ای را کاهش دهد.

پیش بینی می شود که دمای هوا در جنوب غربی فرانسه قبل از اینکه هوای گرم این هفته به سمت شمال گسترش یابد در روز یکشنبه به 37 درجه سانتیگراد برسد.
آژانس ملی هواشناسی Meteo France گفت که این بدترین خشکسالی از زمان شروع رکوردها در سال 1958 است و افزود که انتظار می رود خشکسالی حداقل تا اواسط ماه بدتر شود. به طور متوسط، کمتر از یک سانتی‌متر باران در سراسر فرانسه در ماه ژوئیه بارید.

وزارت کشاورزی اعلام کرد که انتظار می‌رود برداشت ذرت در سال جاری در مقایسه با سال 2021 به میزان 18.5 درصد کاهش یابد، زیرا اروپایی‌ها با افزایش قیمت مواد غذایی به دلیل صادرات کمتر از حد معمول غلات از روسیه و اوکراین دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین حال، فدراسیون سراسری اتحادیه های کشاورزان هشدار داده است که کمبود علوفه به دلیل خشکسالی به معنای احتمال کمبود شیر در ماه های آینده است.

اپراتور نیروگاه هسته ای EDF هفته گذشته تولید برق در یک نیروگاه در جنوب غربی فرانسه را به دلیل افزایش دما در رودخانه گارون کاهش داد و هشدارهای دائمی به رآکتورهای امتداد رود رون صادر کرد.

نظر شما