شناسهٔ خبر: 55506743 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جدیدترین گوشی های تاشوی سال جدید میلادی را بشناسید

اخیراً شایعات زیادی دربارۀ گوشی‌های تاشوی سال جدید میلادی به گوش می‌رسد که اکر صحت داشته باشند، گوشی های تاشو جدیدی از سامسونگ، گوگل و موتورولا در دست ساخت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، گوشی‌های تاشو در سال 2019، زمانی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هوآوی و موتورولا اولین دستگاه‌های خم شونده خود را معرفی کردند، سر و صدای زیادی به پا کردند. با شایعاتی که سامسونگ، موتورولا و گوگل در حال توسعه تلفن های انعطاف پذیر جدید هستند، ممکن است به زودی لحظه مهم دیگری در راه باشد.

ممکن است گوشی‌های تاشو بعدی سامسونگ در نزدیکی راه باشند. این غول فناوری رویداد Unpacked بعدی خود را در 10 آگوست برگزار می کند، جایی که شایعه شده است گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 را عرضه کند. با این فرض که سامسونگ از الگوی راه اندازی قبلی خود پیروی می کند، که مستلزم معرفی گلکسی زد فلیپ 5G در تابستان بود و Z Flip 3 و Z Fold 3 در آگوست 2021.

فروش گوشی های تاشو در حال رشد است، اما هنوز به اندازه گوشی های استاندارد در همه جا حاضر نیستند. بر اساس گزارش International Data Corporation گفته می شود که فروش گوشی های هوشمند تاشو در سال 2021 نسبت به سال 2020 264.3 درصد افزایش یافته است. اما IDC تخمین می زند که تنها 7.1 میلیون گوشی تاشو در تمام سال 2021 به فروش رسیده است، در حالی که تنها در سه ماهه چهارم سال گذشته، 362.4 میلیون گوشی تاشو ارسال شده است.

انواع گوشی های پیش بینی شده تاشو بدین شرح است.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

ظاهراً قرار است گوشی هیبریدی تبلت سامسونگ در سال جاری ارتقا یابد. بر اساس افشاگری‌ها و شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، به نظر می‌رسد که Galaxy Z Fold 4 نسخه نسبتاً بهبود یافته Z Fold 3 فعلی خواهد بود. به لطف لولای باریک‌تر طبق گفته‌های Ice، می‌تواند طراحی شیک‌تری داشته باشد. Universe، و همچنین یک دوربین بهبود یافته همتراز با دوربین گلکسی S22. این منبع همچنین ادعا می کند که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 اخیراً معرفی شده توسط کوالکام ظاهراً قدرت این دستگاه را تامین می کند. اما چیزی که واقعاً امیدوارم برای گلکسی زد فولد 4 ببینم، قیمت ارزان‌تری است. قیمت نسخه فعلی بدون معاوضه 1800 دلار است که آن را به یکی از گران ترین گوشی های موجود تبدیل می کند. اما راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، حدس می‌زند که نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ کاهش قیمت خواهند داشت.

زد فولد 4

Samsung Galaxy Z Flip 4

همچنین انتظار می‌رود سامسونگ امسال نسخه جدیدی از گلکسی زد فلیپ به سبک گوشی تاشو خود را عرضه کند. مشابه شایعات در مورد Z Fold 4، افشای اطلاعات در مورد Z Flip 4 نشان می دهد که این مدل به جای تغییر چشمگیر، به روز رسانی مدل فعلی خواهد بود.

به گفته یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، و یوگش برار، نویسنده سایت 91mobiles که ادعا می کند لیست کامل مشخصات Z Flip 4 را دریافت کرده است، انتظار می رود Z Flip 4 صفحه نمایش بزرگتری داشته باشد. ارتقایی مانند این بررسی زمان و اعلان‌ها را در یک نگاه بدون باز کردن گوشی آسان‌تر می‌کند.

تا زمانی که سامسونگ نسخه جدیدی از Z Flip را معرفی نکند، مطمئناً نمی دانیم که احتمالاً در ماه آگوست اتفاق می افتد.

زد فلیپ 4

سامسونگ تاشو جدید

اما شاید هیجان انگیزتر این ایده باشد که سامسونگ می تواند به زودی یک نوع کاملاً جدید از تلفن تاشو را معرفی کند. Ice Universe در توییتی که به نظر می‌رسد حذف شده است، قبلاً گفته بود که سامسونگ می‌تواند در سال جاری سومین نوع تاشو را معرفی کند. یانگ همچنین اعلام کرد که یک گوشی کشویی سامسونگ برای تولید در سال 2022 برنامه ریزی شده بود، اما بیشتر از آن خارج شده بود.

سی نت در ادامۀ گزارش خود می‌آورد که اگر سامسونگ قصد عرضۀ مدل جدیدی از گوشی‌های تاشو را داشته باشد، مطمئناً ایده های زیادی برای انتخاب دارد. این غول فناوری کره ای چندین مفهوم جدید را در CES 2022 در ژانویه به نمایش گذاشت، از جمله گوشی هایی با صفحه نمایش سه تاشو و صفحه نمایش کشویی. اما سامسونگ هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه قصد دارد نوع جدیدی از تاشوها را به زودی عرضه کند، ارائه نکرده است، بنابراین باید فرض کنیم که کانسپت‌های آن در حال حاضر فقط یک ایده هستند.

سامسونگ

موتورولا ریزر 2022

به نظر می رسد موتورولا در حال آماده سازی ریزر نمادین خود برای بازگشت دیگری است. این شرکت در یک سری پست در شبکه اجتماعی چینی Weibo، همانطور که GSM Arena مشاهده کرد، نسخه جدیدی از تلفن تاشوی Razr خود را با دوربین دوگانه، صفحه نمایش پوششی بزرگتر و پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Plus Gen 1 به نمایش گذاشت. طبق اطلاعات افشاگران معروف Steve Hemmerstoffer (از طریق CompareDial) و Evan Blass (منتشر شده در 91Mobiles) شایعات قبلی حاکی از آن بود که Razr بعدی ممکن است قیمت ارزان‌تری داشته باشد، یک دوربین دوگانه جدید به شکل قرص و پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1.

موتورولا

یک گوشی تاشو TCL

TCL قصد داشت در سال 2021 یک تلفن تاشو به سبک گوشی های تاشو عرضه کند، اما هنوز تسلیم نشده است. سازنده لوازم الکترونیکی چینی در اوایل سال جاری دو مفهوم جدید را برای گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو و رول شونده به نمایش گذاشت. یکی از کانسپت ها دارای صفحه نمایشی است که می تواند به سمت داخل و خارج خم شود، در حالی که دیگری می تواند تا شود و اندازه صفحه نمایش خود را افزایش دهد.

TCL نگفته است که چه زمانی قصد دارد یک گوشی تاشو عرضه کند. اما TCL قبلاً به CNET گفته بود، اگر و زمانی که این کار را انجام دهد، شرکت قصد دارد قیمت را در 700 دلار یا کمتر نگه دارد. رسیدن به این قیمت چالش برانگیز خواهد بود، اما امیدواریم که این امر به سایر سازندگان گوشی انگیزه دهد تا گوشی های تاشو خود را به طور مشابه مقرون به صرفه کنند.

تی سی ال

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما